Více

Společné prohlášení Regie Radio Music (RRM), Media Marketing Services (MMS) a Asociace Provozovatelů Soukromého Vysílání (APSV) k vypsanému výběrovému řízení na „Prodej reklamního prostoru Českého rozhlasu“

[Tisková zpráva] MMS, RRM a APSV vydávají toto společné prohlášení:

  1. Podmínky stanovené ve veřejné zakázce na prodej reklamního prostoru Českého rozhlasu neodrážejí podle názoru výše uvedených stran realitu rozhlasového trhu v ČR. V současné situaci, kdy je i trh rozhlasové reklamy výrazně zasažen ekonomickou krizí, není podle našeho názoru možné poskytovat požadované garance výše netto obratu a její dlouhodobé záruky, aniž by taková spolupráce nebyla pro mediazastupitelství ztrátová.
  2. Některé okolnosti a podmínky výběrového řízení mohou vést k domněnce, že nebylo vypsáno nestranně a umožňuje zvýhodnění některého z účastníků. Týká se to konkrétně započítávání barterového plnění do garancí, kde má ČR značnou volnost v rozhodování, které bartery započítá obchodnímu zástupci do celkové výše garancí a které bartery bude považovat za své interní.
  3. MMS a RRM mají v souladu se stanoviskem APSV zato, že všechny druhy komerční komunikace by měly být v Českém rozhlase omezené obdobně, jako je tomu u České televize: tedy pouze na akce mimořádného významu, u nichž prezentaci ve veřejnoprávních médiích vyžadují například závazky vůči pořadateli (olympijské hry a podobné unikátní sportovní, kulturní nebo společenské události). Na základě tohoto dlouhodobého přesvědčení a s přihlédnutím k výše zmíněným nejasnostem v podmínkách výběrového řízení by tedy MMS a RRM považovaly svoji účast ve vypsané veřejné soutěži za nekonzistentní a v jistém slova smyslu i neetickou.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+