Více

Servis České televize k volbě prezidenta ČR: Mimořádný zájem diváků

[Tisková zpráva] Zpravodajství ČT k oběma volbám prezidenta republiky vyvolalo vlnu zvláště vysokého zájmu občanů o veřejnou službu České televize.

Česká televize v období od 7. do 15. února 2008 vyhradila volbě prezidenta České republiky mimořádný prostor. Na programech ČT1, ČT2 a ČT24 nabídla celkem 57,5 hodin vysílacího času přenosů z Pražského hradu doplněných o vysílání z volebního studia na Kavčích horách. Dále bylo tématu věnováno také Dobré ráno, pořad Před polednem (8. a 15. 2. 2008) a první část Otázek Václava Moravce z 10. i 17. února – tedy dalších 16 hodin vysílacího času na kanálech ČT1 a ČT24.

8. a 9. února 2008 věnovala Česká televize zvláštní pozornost volbě prezidenta republiky. Program ČT1 nabídnul v pátek zvláštní, tématické vydání Dobrého rána s Norou Fridrichovou a Václavem Moravcem, posléze zařazoval pravidelné vstupy s aktuálními informacemi a v půl druhé odpoledne opět uvedl pět hodin trvající živý přenos. Ten se v podvečer před 19. hodinou přesunul na kanál ČT2. Na něm získalo volební zpravodajství prostor i během soboty, a to více než pět hodin od půl desáté dopoledne. Zpravodajský kanál ČT24 vyhradil po oba dny ve svém programu prezidentské volbě celé kontinuální vysílání. Za oba dny na ČT1, ČT2 a ČT24 volbám věnovala celkem 37,5 hodin.

Také následující týden v pátek 15. února 2008 se Česká televize naplno zabývala volbou prezidenta, a to na ČT1 od 10.06 do 18.45 hodin, na ČT24 od 10.06 do 18.59 a poté od 19.55 do 22.28 hodin, tedy celkem 20 hodin. Diváci měli možnost zhlédnout přímý přenos ze Španělského sálu Pražského hradu moderovaný Alicí Machálkovou a Jakubem Železným, a také diskusi Daniely Drtinové a Václava Moravce s mnoha odborníky ve volebním studiu na Kavčích horách.

První den prezidentské volby vyvolal obrovský zájem občanů o servis ČT
Přímý přenos z volby prezidenta ČR 8. 2. 2008 vyvolal enormní zájem občanů, a to v průběhu celého dne.

Tříhodinový blok od 10 hodin na prvním programu České televize vyhledalo 671 000 dospělých diváků (7,7 %), což reprezentovalo více než polovinu všech diváků u televizních obrazovek (53,20 %).

Druhou část, tedy více než 5 hodin od 13.30 hodin, pak vyhledalo v průměru 733 000 diváků (8,2 %), při podílu 38,40 %. Vrcholný zájem pak diváci projevili od 18.45 hodin, kdy se přímý přenos přesunul na ČT2 a tento tříhodinový přenos vyhledalo v průměru 801 000 dospělých diváků (9,2 %), při podílu 22,10 %. I simultánní zpravodajský servis na ČT24 zaznamenal obrovský zájem. V průběhu celého dne jej vyhledalo v nejsledovanější čtvrthodině (20.45 – 21.00 hodin) 147 000 diváků, v průměru pak získal za celý den 3,40 % ze všech diváků přítomných u televizních obrazovek.

Veřejná služba ČT se těšila obrovskému zájmu také druhý den prezidentské volby
Rovněž druhý den zpravodajského servisu z volby prezidenta ČR v pátek 9. 2. 2008 vyvolal mimořádný zájem občanů. Více než pětihodinový blok od 9.30 hodin na druhém programu České televize vyhledalo v průměru 752 000 dospělých diváků (8,7 %), což reprezentovalo 40,70 % ze všech diváků u televizních obrazovek. Za zmínku stojí, že v časovém pásmu od 13.45 do 14.30 hodin pak vyhledalo zpravodajství České televize v průměru přes 1 000 000 diváků (12,4 %), při podílu 49,10 %. Vrcholný zájem pak diváci projevili i o simultánní zpravodajský servis na ČT24, v průběhu celého vysílání počet diváků neklesl pod 100 000 dospělých diváků. V nejsledovanější čtvrthodině (11.30 – 11.45 hodin) to bylo 132 000 diváků.

Druhá volba prezidenta republiky měla rekordní sledovanost
Osm a půl hodiny dlouhý zpravodajský servis z volby prezidenta ČR 15. 2. 2008 na prvním programu České televize vyvolal podle elektronického měření sledovanosti společností MEDIARESEARCH mimořádný zájem občanů. Od 10.06 hodin jej vyhledalo v průměru 845 000 dospělých diváků (9,7%), což reprezentovalo téměř každého druhého diváka (49,50%) ze všech přítomných u televizních obrazovek. V průběhu dne sledovanost samozřejmě narůstala. V časovém pásmu od 15.00 do 16.00 hodin vyhledalo zpravodajství České televize v průměru přes 1 000 000 diváků (12,2 %), nejvyšší podíl v tomto čase byl 57,80 %. Zájem diváků pak kulminoval v časovém pásmu 17.15 až 18.15 hodin, kdy sledovanost dosáhla 15,8 % (1 369 000), při podílu až 50,90 %. Mimořádný zájem diváci projevili i o zpravodajský servis na ČT24, který dosáhl v celodenním podílu 3,1 % diváků.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+