Více

Prohlášení České televize k aktuální situaci při oslovování živnostníků v rámci vybírání televizních poplatků

[Tisková zpráva] V minulých dnech týden bylo rozesláno advokátní kanceláří JUDr. Dalibora Kalsca, vybranou ke spolupráci s ČT v r. 2006 ČT v soutěži o veřejnou zakázku, přes 25 tis. výzev k zaplacení dlužných televizních poplatků jednotlivým podnikatelům. Výzvy byly rozeslány na základě podkladů ze živnostenského a obchodního rejstříku.

Česká televize považuje aktuální způsob oslovování živnostníků v rámci vybírání televizních poplatků za nešťastný s ohledem na rozsah a formu tohoto oslovení. Advokát, který s Českou televizí spolupracuje, rozeslal bez předchozího včasného projednání s televizí dopisy formou a s obsahem, který nebyl s Českou televizí v dostatečném předstihu konzultován. Za této situace bude Česká televize požadovat okamžitou nápravu s tím, že její vedení zváží další postup a nevylučuje ani vypovězení smlouvy.

Uvedené nic nemění na povinnosti podnikatelů, kteří v rámci podnikání vyrábí, opravují nebo prodávají rozhlasové nebo televizní přijímače, platit televizní poplatky. Podle zákona platí rozhlasový nebo televizní poplatek z počtu rozhlasových nebo televizních přijímačů, který odpovídá počtu provozoven, kde tuto činnost vykonávají. V tomto směru byla výzva jistě zamýšlena, jakkoliv jsme rozladěni ze způsobu provedení.

Zároveň je třeba připomenout, že bývalí živnostníci by si měli ověřit, zda skutečně zákonnou formou své podnikání ukončili, protože se pak vystavují riziku, že budou i nadále evidování v seznamech živnostníků, ze kterých se při oslovování vychází. V případě, že se vyskytnou případy, kdy došlo k neoprávněnému oslovení, bude Česká televize požadovat od advokátní kanceláře okamžitou nápravu formou omluvy.

Projekt vyhledávání televizních přijímačů mezi podnikateli byl zahájen v druhé polovině roku 2007. Od začátku projektu do 30.6.2008 bylo obesláno 5 tis. subjektů, které byly vyzvány na celkový počet 21 tis. kusů televizních přijímačů. Celkem bylo zaplaceno k 30.6.2008 na přirážkách okolo 20 mil. Kč a na poplatcích 170 tis. Kč. Kromě získaných finančních prostředků z přirážek a poplatků je vedlejším efektem i zvýšený nárůst počtu evidovaných televizních přijímačů u podnikatelů a právnických osob.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+