Více

Pro diváky je ČT1 hlavní zpravodajskou stanicí

[Tisková zpráva] Vyplývá to z nedávné analýzy výzkumné agentury SC&C, realizované koncem roku 2007. Za svou hlavní zpravodajskou stanici označilo první program ČT 48 % diváků, 37 % z nich ji tak vnímá také pro pořady publicistické. Zpravodajství je proto pro image České televize klíčové.

Výraz zpravodajství je první zásadní asociací, která se spontánně vybaví 15 % televizních diváků právě v souvislosti s ČT1 a v polovině případů dokonce ve spojení se slovy objektivní, kvalitní, informativní a aktuální. Divácká obec prvního programu České televize vyhledává a vyžaduje tento typ pořadu v televizi více než ostatní publikum, pociťuje totiž mj. velmi silně potřebu pořadů, které v podstatě plní roli ombudsmana a věnují se zastupování veřejnosti a odhalování nepravostí.

Nejlepší hodnocení získávají Události, a to v tak zásadních aspektech, jako jsou aktuálnost, srozumitelnost, nestrannost a chování moderátorů. Nevykazují přitom vlastně žádné typické slabé stránky, i když zlepšit se je možné vždy – v Událostech by diváci například přivítali více zajímavostí.

„Veřejnoprávní zpravodajská relace podléhá jiným kritériím než komerční vysílání a pro novináře z České televize je povzbuzující, že diváci náš způsob prezentace zpráv, jejich podobu a šíři akceptují. Smyslem Událostí je podat divákovi co nejpravdivější a nejúplnější obraz daného dne, aniž by měl pocit, že je manipulován a je mu něco podsouváno. V tomto smyslu zůstane zpravodajství ČT vždy konzervativní a nebude podléhat módám a náladám,“ říká pověřený ředitel zpravodajství, aktuální publicistiky a sportu Milan Fridrich.

Velice žádané a oblíbené sportovní zpravodajství ve vysílání České televize hodnotí diváci obecně jako velmi kvalitní a stanice ČT4 SPORT je diváky přijímána velice příznivě. Profesionalita komentátorů tohoto programu je dnes již dokonce považována za normu. Podvědomě si diváci spojují ČT4 SPORT s konkrétními sporty, nejčastěji s fotbalem a s hokejem. Pro 26 % diváků je hlavní sportovní stanicí, zatímco pro 44 % diváků je jí stále ještě ČT2.

V pořadech zpravodajské stanice ČT24 diváci oceňují objektivnost, schopnost věnovat se detailně určitým kauzám či problémům a pohotové servisní informační služby. Program bojuje o pozici v silné konkurenci internetových médií, klade proto největší důraz na aktuálnost. Musí se také stále vyrovnávat s omezenými možnostmi příjmu a dostává se tudíž do podvědomí divácké obce postupně a ruku v ruce s rozvojem digitalizace. Hlavní zpravodajskou stanicí je dnes pro 7 % diváků, zatímco ČT1 pro 48 %, kterou ČT24 předstihuje množstvím informací a přenosy. „Věříme, že během dvou let se rozšíří možnosti příjmu ČT24 a ČT4 SPORT natolik, že obě stanice zajistí většině českých diváků nepřetržitý zdroj kvalitních nezkreslených informací a přenosů. Oba programy vysílají 24 hodin denně a charakterem a náročností vysílání už nyní splňují vysoké veřejnoprávní evropské standardy, jak z hlediska aktuálnosti, tak způsobem prezentace,“ říká ředitel zpravodajství ČT Milan Fridrich.

Kodex České televize charakterizuje službu veřejnosti mj. zajišťováním „přístupu k informacím, kultuře, vzdělání a zábavě pro všechny občany“. Výzkum společnosti SC&C potvrdil, že Česká televize své poslání v očích diváků plní.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+