Více

PRIMA TV UVEDE OD PODZIMU LETOŠNÍHO ROKU NOVOU RODINNOU SOUTĚŽNÍ HRU 5 PROTI 5

[Tisková zpráva] Novou soutěžní hru 5 proti 5 začne Prima TV vysílat od 28. 8. 2006, vždy od pondělí do pátku v podvečerním čase. Provázet jím bude zkušený moderátor Petr Novotný.

Pořad v sobě spojuje velmi atraktivním způsobem dva základní předpoklady úspěchu – soutěž a zábavu.

„Klíčovou roli při takto koncipované soutěži hraje výběr moderátora. Petr Novotný jako by byl pro projekt přímo předurčen a my jsme rádi, že ho naše nabídka zaujala. Už zkušební natáčení dokázalo, že soutěž o velké peníze může být velká zábava,“ říká Petr Nezval, šéfredaktor vlastní tvorby Prima TV.

„Soutěž se mi moc líbí, v rámci přípravy na casting jsem viděl některé zahraniční verze a líbilo se to i celé mé rodině. Při sledování vykřikovali a zasahovali do děje! Tak jsem získal pocit, že to je hra ve své jednoduchosti a zvláštní aktivitě velmi vstřícná a diváky zatáhne do dění. Další zajímavá věc – poprvé jsem viděl soutěž s velmi chytrými otázkami, kde ale nezáleží jen na vědomostech soutěžících, nemohou se tedy jednoduše zesměšnit, což se u vědomostních soutěží stane raz dva. Teď se učím na dálku ovládat studiový počítač, abych si na něj zvykl a mohl se při natáčení už soustředit jen a jen na soutěžící. Diváky 5 proti 5 přitáhne, to tu ještě nebylo. Už se moc se těším,“ říká Petr Novotný.

Princip pořadu:
V soutěži proti sobě stojí dvě pětičlenné rodiny jako týmy (tvoří je většinou rodiče, jejich potomci, sourozenci, sestřenice, tety, strýcové apod.). Soutěž je členěna na jednotlivá kola. Během finálového kola bojují rodiny o výhru 50 000 Kč a o možnost zúčastnit se soutěže v dalším dílu pořadu. Pokud se jim to podaří pětkrát za sebou, mají možnost získat v 5. díle speciální výhru ve výši až 300 000 Kč.

Základním úkolem týmů je uhodnout nejčastější odpovědi na otázku dopředu položenou stovce náhodně vybraných a pro tuto soutěž dotazovaných osob. Jedná se o otázky typu: „Jmenujte nejčastější domácí zvíře“, „Jmenujte to, co žena dělá nerada před svým přítelem“ či „Jmenujte věc, kterou muž koupí, než jde na schůzku se ženou“ apod.

Systém soutěže je propracován do nejmenších detailů a dává divákovi možnost sledovat nejen napínavou soutěž, ale i dobrou zábavu. Pro vlastní soutěžící potom skýtá možnost v každém okamžiku zvrátit vývoj celé hry a strhnout vítězství na svou stranu.

Diváci televize Prima mohou pořad sledovat od 28. srpna pravidelně od pondělí do pátku, vždy přesně v 17.55 hod. Pořad 5 proti 5 je určen co nejširšímu diváckému spektru. V zahraničí mimořádně úspěšný formát přinese na obrazovky výbornou zábavu a soutěžní napětí.

Rodinné týmy, které se do soutěže chtějí přihlásit a ucházet se o finanční výhru, tak mohou učinit prostřednictvím e-mailové adresy 5proti5@iprima.cz nebo telefonního čísla 255 707 355.

Family Feud ve světě
Televize Prima zakoupila licenci na vysílání tohoto pořadu od společnosti FREMANTLE MEDIA. Formát je vysílán v mnoha zemích světa už od roku 1976, zatím se objevil na obrazovkách 39 států. Ve Velké Británii, USA nebo v sousedním Německu se vysílá již desítky let. Mimořádné úspěchy slaví na polské TVP2, kde se vysílá od roku 1994 a dosahuje podílu na trhu přes 50 %. V současné době je pořad vysílán například v Brazílii, Švýcarsku, Polsku, na Kypru, ve Vietnamu, v Estonsku, Rusku, Portugalsku, Belgii, Nizozemí, Austrálii a dalších zemích.

Švýcarsko: Po svém uvedení 29. března 2005 ve Švýcarsku se pořad „5 proti 5“ ukázal jako přesvědčivý úspěch, když se ve svém vysílacím čase umístil na prvním místě ve všech cílových skupinách. V cílové skupině jednotlivci 3+ dosáhl pořad „5 proti 5“ 27% podílu na trhu a v cílové skupině žen 29% podílu na trhu – téměř 11krát více než jeho nejtěsnější konkurent!

Sledovanost pořadu „5 proti 5“ se pohybovala nad průměrem daného vysílacího času ve všech cílových skupinách, když pořad dosáhl podílu na trhu přes 44 % v cílové skupině dospělí 25 – 44 a přes 98 % v cílové skupině dospělí 15 – 24.

Velká Británie: Formát zde od roku 1980 vysílá stanice ITV1. I zde zaznamenává velký úspěch a dosahuje nadprůměrných výsledků.

Německo: Formát byl vysílán od roku 1992 do roku 2004 na RTL. Nyní jej uvádí RTL II. „5 proti 5“ se v největší německé komerční televizi RTL vysílá denně od roku 1992. „5 proti 5“ překonal v cílové skupině jednotlivci 3+ průměrný podíl na trhu televize RTL až o 98 %. „5 proti 5“ se vysílal od pondělí do pátku v 11:30 a ve svém vysílacím čase se trvale držel na 1. místě.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+