Více

Podíl TV Nova na trhu v roce 2006 vzrostl

[Tisková zpráva] Již třináct let je TV Nova nejsledovanější stanicí u nás. I přes konkurenci takových sportovních událostí, jako ZOH, MS v hokeji či MS ve fotbale Nova obrátila křivku podílu na sledovanosti. Celodenní podíl na sledovanosti u diváků nad 15 let dosáhl hodnoty 41,76 %.

V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ve stejné kategorii dokonce 44,62 %. V kategorii diváků v produktivním věku pak Nova bodovala ještě více – v cílové skupině dospělí 15 – 54 totiž činil celodenní podíl na sledovanosti 43,62 % a v prime time dokonce 47,32 %. Nova již dlouhodobě dokazuje, že je nejmladší stanicí na českém televizním trhu – i rok 2006 tento trend potvrzuje. U diváků ve věku 15 – 24 let dosáhl podíl na trhu hodnoty 44,50 % za celý den a 50,18 % za prime time.

I v roce 2006 TV Nova dokázala, že je nejvýraznější stanicí na českém televizním trhu. „Velmi nás těší, že se nám v roce 2006 podařilo obrátit křivku podílu na sledovanosti a vrátit se na čísla podobná těm z roku 2004. Úspěchy samozřejmě nepřicházejí samy od sebe. Je za nimi talent, úsilí a tvůrčí zanícení desítek našich zaměstnanců, kteří stále přicházejí s novými nápady a jsou ochotni pracovat víc, než je asi běžné. Bez jejich nasazení by Nova rozhodně nebyla tam, kde je. Rok 2006 byl o to těžší, že Nova procházela kompletní restrukturalizací, která zahrnovala i změnu organizační struktury, o to větší mám radost, že jsme uspěli,“ říká generální ředitel TV Nova Petr Dvořák.

V roce 2006 u diváků nejvíce bodovala původní dramatická tvorba, reality show, zpravodajské a publicistické pořady včetně magazínů. Nova odvysílala tři nejúspěšnější seriály roku 2006. Nejvíce diváky opět zaujala Pojišťovna štěstí. Je znovu nejsledovanějším seriálem roku na všech domácích televizích, těsně na paty jí šlape Místo v životě, následováno Ordinací v růžové zahradě. Seriál Ulice se stal fenoménem. Obstál v konkurenci hlavních zpravodajských pořadů a můžeme říci, že změnil zažité chování české populace.

Úspěšné byly také reality show uvedené v roce 2006. „Velmi nás také potěšilo, s jakým zájmem diváci přijali show Česko hledá SuperStar III, která měla modernější podobu než dřívější řady,“ říká Veronika Šmítková, tisková mluvčí TV Nova. Nova také s úspěchem uvedla druhou řadu Výměny manželek.

Již tradičně u diváků sklízely úspěch zpravodajské a publicistické pořady TV Nova. Pořad Na vlastní oči s investigativní novinařinou nejednou upozornil na případy, o které se poté začala zajímat i Policie ČR. Televizní noviny se opět staly nejsledovanějším pořadem roku 2006 na všech televizích vůbec.

A jaký tedy byl rok 2006 v číslech?
Průměrný podíl na sledovanosti činil 41,76 % (dospělí 15+, celý den) a 44,62 % (dospělí 15+, prime time), což je o 2, 37 % vyšší podíl na trhu oproti roku 2005, u mladších diváků (15 – 54 let) byl nárůst v prime timu ještě vyšší – 3,77 %. Bez zajímavosti například není podíl na sledovanosti, který by Nova získala, kdyby v roce 2006 nebyly na ostatních televizích vysílány prestižní sportovní závody – vyjma období zmíněných sportovních událostí činí celodenní share 42,69 % a v prime time 45,68 % (oba údaje kategorie dospělí 15+).

Na zmíněném úspěchu se podílí celá řada pořadů, které se umísťují i na prvních místech v žebříčcích sledovanosti. Sestavíme-li například TOP 50 pořadů všech televizních stanic v cílové skupině za dospělé15+ (bez zpravodajských pořadů), patří čtyřicet sedm míst relacím TV Nova. Najdeme zde seriály Místo v životě, Pojišťovna štěstí, Ordinace v růžové zahradě, reality show Výměna manželek či pěveckou show Česko hledá SuperStar III, Politické harašení, soutěžní pořad ČR : SR – Test národa 2006, komedii Kameňák 3, vysílanou v neděli 1. 1. 2006 a další.

Zahrnuli bychom-li do zmíněného TOP 50 i zpravodajské pořady, pak by všechny příčky obsadily Televizní noviny, které byly i v roce 2006 nejúspěšnějším pořadem na všech televizích vůbec. V loňském roce se na ně průměrně dívalo 2 543 tisíc diváků starších 15 let s podílem na sledovanosti 69,07 %. Stejně pozoruhodný je jejich podíl na sledovanosti i v kategorii 15 – 54 let – v ní činí 67,81 %.

Seriály TV Nova v číslech
Druhá řada seriálu Pojišťovna štěstí: v kategorii dospělí 15 + činil průměrný podíl na sledovanosti 54,25 % (2 267 tisíc diváků), v kategorii 15 – 54 dokonce 58,54 %. Místo v životě zaujalo průměrně 2 255 tisíc dospělých diváků nad 15 let, což je 49,22 % těch, kteří danou dobu trávili s televizní obrazovkou. Ordinace v růžové zahradě zatím obsadila třetí místo (pokračuje i v roce 2007) – průměrně se na ni dívalo 2 120 tisíc dospělých diváků nad 15 let, což je 47,99 % lidí sledujících některý z televizních programů. Ještě vyšší podíl na sledovanosti měla v kategorii 15 – 54: 51,58 %. Na denní seriál Ulice, uváděný před Televizními novinami, se dívá průměrně 42,36 % diváků nad 15 let (1 331 tisíc), v mladší věkové kategorii 15 – 54 dokonce 46,33 % těch, kteří tráví danou dobu u obrazovek.

Reality show
Hitem roku 2006 se stala třetí řada pěvecké show Česko hledá SuperStar, jejíž podíl na sledovanosti byl v kategorii dospělí 15+ 50,21 % (2011 tisíc diváků) a v kategorii 15 – 54 dokonce 55,52 %. Úspěšná byla také reality show Výměna manželek – dívalo se na ni průměrně 46,39 % diváků nad 15 let, kteří sledovali některý z televizních programů (1 955 tisíc).

Zpravodajské a publicistické pořady
O nejsledovanější zpravodajské relaci v zemi Televizní noviny jsme se již zmiňovali, takže se soustřeďme na další pořady. Mnoha cenami ověnčené Na vlastní oči sledovalo v roce 2006 průměrně 1 298 tisíc dospělých nad 15 let (podíl na sledovanosti 46,52 %). Následuje Občanské judo s 1 060 tisíci diváky (dospělí 15+) a podílem na sledovanosti 40,70 % a novinka minulého roku, pořad 112: V ohrožení života – průměrně 1 001 tisíc diváků nad 15 let, podíl na sledovanosti 46,93 % v kategorii 15 + a 51,27 % v kategorii 15 – 54. Magazín TN Střepiny vyhledává průměrně 1 250 tisíc dospělých nad 15 let (podíl na sledovanosti v této kategorii 48,97 %), Víkend sledovalo průměrně 1 529 dospělých nad 15 let, což znamená, že pořad dosáhl průměrného podílu na sledovanosti ve výši 46,53% a Koření 849 tisíc (dospělí 15+, podíl na sledovanosti 40,34 %). K oblíbeným relacím patří i Rady ptáka Loskutáka, které průměrně „radí“ 1 031 tisícům diváků nad 15 let (podíl na sledovanosti 43,34 %).

Akviziční pořady
Z akvizičních pořadů samozřejmě vítězí filmy i seriály. V TOP 10 filmů najdeme na prvním místě Kameňák 3 (2 875 tisíc dospělých 15+, podíl na divácích 15+ 54,40 %, 15 – 54 let podíl na divácích 59,24 %), následují Sněženky a machři (2 165 tisíc diváků 15 +, podíl na divácích 15 + 51,51 %, 15 – 54 let dokonce 64,32 %), Mrazík (2 090 tisíc dospělých 15+, podíl na divácích 15 + 53 %, 15 – 54 let 60,39 %), Vesničko má středisková (2 072 tisíc, podíl na divácích 47,91 % v kategorii 15 + a 55,47 % v kategorii 15 – 54 let). Celosvětový seriálový hit Ztraceni vyhledává průměrně každý týden 1 577 tisíc dospělých 15+ (podíl na sledovanosti 51,08 % v této kategorii nebo dokonce 56,69 % v kategorii 15 – 54). Líbí se i obě kriminální série z řady C.S.I. – Kriminálka Miami má průměrný podíl na sledovanosti 42,76 % diváků v kategorii dospělí 15+ (1 307 tisíc) nebo dokonce 48,28 % v kategorii 15 – 54 let. Kriminálka Las Vegas přitáhne každý týden průměrně 1 223 tisíc diváků (kategorie 15 +), její podíl na divácích v této kategorii činí 42,77 % a v kategorii 15 – 54 let dokonce 47,35 %.

Zábava
Zábavné pořady velkého formátu TV Nova prakticky nemají konkurenci. Ostatní TV se do tak velkých projektů nebo přímých přenosů pouští zcela sporadicky. V roce 2006 u diváků starších 15 let nejvíce bodoval velký test národů ČR : SR – Test národa 2006, na který se dívalo 2 372 tisíc diváků (15+, podíl na sledovanosti 64,21 %). Úspěšné byly také Go – Go šou, Nova vás baví…už dvanáct let, Koktejl smíchu, TýTý 2005 Finále, ANNO 2005, Český slavík Mattoni 2006, či Mejdan roku z Václaváku.

Sport
TV Nova také v roce 2006 získala nové fanoušky pro automobilové závody Formule 1. Přímé přenosy tohoto prestižního sportu, uváděné od loňského roku poprvé na Nově, měly průměrný podíl na sledovanosti rekordních 44,47 % dospělých diváků nad 15 let. V kategorii diváků 15 – 54 činil share dokonce 47,07%. V uplynulých letech přitom průměrný roční share nikdy nepřekročil čtyřicetiprocentní hranici.

„Uvedené údaje potvrzují, že TV Nova zůstává nejen nejsledovanější, ale i „nejmladší“ stanicí. Stoupá totiž její podíl na divácích mladší věkové kategorie, které například nejvíce oslovila nejen show Česko hledá SuperStar nebo Ordinace v růžové zahradě, ale i nový pořad 112: V ohrožení života nebo zahraniční seriálové hity jako Ztraceni, Kriminálka Miami nebo Kriminálka Las Vegas. Tento trend, patrný již v roce 2005, nás samozřejmě těší, protože jde o skupinu, významnou i ze strategického hlediska,“ doplňuje Veronika Šmítková.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+