Více

TV Óčko opouští digitální multiplex společnosti CDG

[Tisková zpráva] Praha, 24. července 2009 – Hudební televize Óčko opouští od 1. srpna digitální pozemní vysílání (DVB-T) a bude se soustředit na jiné, na českém trhu výhodnější formy šíření televizního signálu. Do digitálního pozemního vysílání se TV Óčko vrátí v okamžiku, kdy se zlepší situace na trhu šiřitelů signálu DVB T.

„Po velmi dlouhé úvaze a nespočtu analýz jsme dospěli k názoru, že šířit signál televize Óčko prostřednictvím pozemního digitálního vysílání se nám v současnosti nevyplatí. Proto jsme se rozhodli opustit multiplex společnosti CDG a soustředit se na jiné formy šíření signálu, které se v České republice rozvíjejí mnohem dynamičtěji a umožňují nám rychleji se dostat k novým divákům,“ říká Jiří Balvín, generální ředitel TV Óčko.

„Problémem digitálního pozemního vysílání je, že se v průběhu digitalizace mění podmínky pro vysílatele. Třetí multiplex, který provozuje společnost CDG, měl původně pokrývat 70 procent území České republiky. Nyní se tento multiplex staví na stoprocentní pokrytí území České republiky a čtvrtý multiplex Telefoniky O2 se nestaví vůbec. Ocitáme se tak v monopolním prostředí, kde si nemůžeme vybrat šiřitele našeho pozemního signálu,“ vysvětluje Hynek Chudárek, výkonný ředitel TV Óčko.

„Za současných podmínek se nám přítomnost v DVB-T nevyplatí. Vysíláme již sedmým rokem, jsme úspěšní u diváků a jsme ziskoví. Nepotřebujeme být v pozemním digitálním vysílání za každou cenu a nechceme platit nesmyslné celoplošné pokrytí na úkor našeho programu,“ dodává Jiří Balvín.

„Analýzy ukazují, že pouze čtrnáct procent našich diváků nemá jinou možnost příjmu televize Óčko než přes digitální pozemní vysílání. I kdyby si nikdo z těchto diváků nepořídil alternativní zdroj příjmu, vrátili bychom se ve sledovanosti na úroveň ze začátku tohoto roku. Přijde nám smysluplnější investovat peníze do programu a rozvoje stanice než do nesmyslně drahého šíření signálu na území, kde diváky nikdy mít nebudeme,“ říká Petr Marek, člen představenstva TV Óčko. „Navíc už dnes víme, jak velmi rychle tyto diváky získat zpět,“ dodává Jiří Balvín.

„Do pozemního digitálního vysílání se vrátíme v okamžiku, kdy nám jeho provozovatelé umožní lépe zacílit na naše potenciální diváky a nabídnou nám rozumné cenové podmínky. TV Óčko je stanicí tematickou, zaměřenou na konkrétního diváka a takovou chce být i v budoucnu. A v tom nám nyní lépe pomůžou jiné vysílací platformy, jako jsou kabelové sítě, satelitní nebo internetové vysílání a rozvíjející se IPTV. Za těch sedm let jsme se už naučili oslovit naše diváky i jinak než přes DVB-T a zvládneme to i nyní,“ říká Jiří Balvín.

O hudební televizi Óčko (www.staniceo.cz, www.ocko.tv)
Hudební televize Óčko je dlouhodobě nejsledovanější tematickou z ČR vysílanou televizní stanicí, s denní sledovaností 264 tisíc diváků; týdně pak hudební televizi Óčko sleduje 733 tisíc diváků podle dlouhodobého měření Mediaprojekt (GfK Praha – Median).

Hudební televizi Óčko s více než 84 % diváků mladšími 40 let je možné v České republice sledovat prostřednictvím satelitních přijímačů, kabelových sítí nebo IPTV a přímo z internetových stránek www.ocko.tv.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+