Více

Nova slaví šestnácté narozeniny

[Tisková zpráva] Již šestnáct let vám televize Nova přináší ty nejatraktivnější pořady a drží pozici nejsledovanější televize v zemi. Od začátku svého vysílání je jasným market lídrem, udává trendy v oblasti programu a výroby, technologie, grafiky, self promotion a PR, svou výraznou roli plní i v oblasti charity. Značka TV Nova a její tváře patří k nejsilnějším brandům v české republice. Oslavy narozenin začnou na obrazovce v jednom z nejdéle vysílaných pořadů – Snídani s Novou, prolínat se budou celým čtvrtečním vysíláním.

Praha 3. února 2010 – Když před 16 lety začala vysílat nová komerční stanice TV Nova, málokdo tušil, že se zrodila nejúspěšnější komerční televize nejen v České republice, ale i ve střední a východní Evropě. Neuvěřitelné výsledky, jež za 16 let své existence Nova každoročně vykazuje, si do čtvrteční Snídaně s Novou přijde připomenout řada hostů v čele s generálním ředitelem televize Nova Petrem Dvořákem, který slavnostně rozkrojí narozeninový dort. Ředitel zpravodajství a publicistiky Martin Ondráček ukáže divákům zákulisí zpravodajského centra, dalšími prostředími TV Nova provede ředitelka marketingu Miloslava Nováková a na počátky televize zavzpomíná šéfrežisér Rudolf Kudrnáček, který stál spolu s ostatními u rozjezdu televize Nova. Jedním z průvodců přímého přenosu bude Pavel Svoboda, který moderuje Snídani s Novou celých 16 let, a nebude chybět ani služebně nejstarší sporťák Václav Tittelbach.

„Mám velkou radost, že nám televize Nova za těch šestnáct let vyrostla do žádané mladé slečny, která je rok od roku atraktivnější a daří se jí získávat pozornost na všech frontách. Věřím, že i v roce svých šestnáctých narozenin si udrží svou neotřesitelnou pozici market lídra a zopakuje úspěch z loňského roku, kdy jako jediná celoplošná televize dokázala meziročně zvýšit svůj podíl na sledovanosti,“ říká k narozeninám Novy její generální ředitel Petr Dvořák.

Šestnáct let existence Novy znamená zhruba 132 450 hodin vysílání. Za tu dobu Nova odvysílala 172 357 televizních pořadů, z toho bylo (včetně repríz) 18 429 filmů a 27 464 zábavných pořadů. O tom, jak oblíbená je u diváků TV Nova a v poslední době také její kanály (Nova Cinema, Nova Sport, MTV) svědčí i údaj o průměrném podílu na sledovanosti skupiny Nova, měřený od data zahájení TV metrového měření. V prime time za D15–54 v tomto období dosahuje Nova a Nova Cinema (Nova Sport a MTV nejsou v TV metrech) 49,33 %. Mezi diváky má nejvíce mladých lidí ze všech celoplošných televizí. Podíl na sledovanosti TV Nova u cílové skupiny 15 – 24 let za dobu měření v peoplemetrovém panelu je 53,08 %. Její celkový průměrný podíl na sledovanosti dosahuje každý rok úctyhodných čísel. Loni dosáhly Nova a Nova Cinema společně v cílové skupině D15–54 průměrného podílu na sledovanosti v prime time 48,85 %.

Nova jako lídr trhu ve všech oblastech
Nova si od prvního roku svého vysílání udržuje vedoucí pozici na trhu. Diváky láká především svými atraktivními formáty, které na obrazovky přináší – od nejsledovanějšího zpravodajství v zemi, publicistických pořadů jako Občanské judo, Na vlastní oči či Víkend, velkých zábavných pořadů a reality show typu Česko Slovenská SuperStar, přes denní seriál Ulici, nejsledovanější seriál současnosti Ordinaci v růžové zahradě 2, až po sitcom Comeback, Kriminálku Anděl či cyklus televizních filmů Soukromé pasti. Nova je jedním z největších výrobců hrané tvorby v ČR, objem vlastní tvorby ve vysílání v uplynulých 16 letech činil 43 %.

Je průkopníkem moderních technologií. Její plně digitální zpravodajské centrum patří mezi nejmodernější v Evropě, vyrábí a vysílá pořady v HDTV rozlišení a v obrazovém formátu 16:9. Trendy udává také v oblasti grafiky, selfpromotion a PR, pyšní se nejvyššími mezinárodními oceněními za upoutávky na velkofilmy, charakteristická moderní grafika dotváří výrazný a nezaměnitelný brand Novy. Televize Nova patří také k největším investorům do českých filmů, vytvořila projekt Noc filmových nadějí, jímž podporuje tvorbu studentů filmových škol, a výrazně posílila internetovou nabídku v podobě prvního čistě internetového zpravodajského média tn.cz a zábavního videoportálu nova.cz.

Výrazný přínos Novy tkví i v její dlouhodobé charitativní činnosti. Prostřednictvím Nadace Nova pomáhá potřebným, stála také u zrodu záslužných ocenění, jako jsou např. Cena pořadu 112 nebo Ceny Michala Velíška, jež se udělují za občanskou statečnost při ochraně života a zdraví spoluobčanů. Podporuje i umělecká sdružení, již pět let zaštiťuje předávání Cen Akademie literatury české.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+