Více

Nova nejsledovanější stanicí i v roce 2005

[Tisková zpráva] Začátkem února oslaví Nova již dvanáct let vysílání. Důvodem k oslavě je však i další skutečnost – po celou dobu je nejsledovanější televizní stanicí u nás. Její celoroční podíl na sledovanosti činí 40,95%, v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dokonce 42,25%. Nova se však může pochlubit i dalším úspěchem – je „nejmladší“ televizí na trhu, neboť ji sleduje nejvíce diváků v produktivním věku. V cílové skupině 15 - 54 let činil podíl na sledovanosti 42,39% za celý den a 43,55% za primetime, u diváků mezi 15 a 24 lety dokonce 45,70% a 48,21%, což znamená dvojnásobek proti kterékoli konkurenční stanici.

Praha 5. ledna 2006 – Nejsledovanějším pořadem Novy a tím i nejsledovanějším českým televizním pořadem roku 2005 vůbec byly Televizní noviny. Jejich vydání dne 2. ledna 2005 sledovalo rekordních 3 870 tisíc diváků. Televizní noviny, jejichž 366 vydání v roce 2005 sledovalo průměrně 2 705 tisíc diváků, získaly unikátní podíl na sledovanosti ve výši 71,15%. Podíváme-li se na TOP 100 všech televizních stanic, pořady zpravodajství (Televizní noviny, Sportovní noviny a Počasí) v něm obsadily 98 míst (zbylá 2 místa patří komedii Kameňák 2 uvedené 1. ledna 2005 a Česko hledá SuperStar II ze 13. února 2005), viz příloha.

Televizní scéně dále dominovala v uplynulém roce reality show Česko hledá SuperStar II, na kterou se průměrně dívalo 2 313 tisíc diváků (share 53%) a která v TOP 20 za všechny stanice bez zpravodajských pořadů zaujala celkem 13 pozic. Právě tato druhá série byla předmětem pochyb, ale uvedená data jasně dokládají její mimořádný úspěch a ukazují, že Česko hledá SuperStar II bylo nejúspěšnějším projektem televizní zábavy roku 2005.

Dalším úspěšným pořadem prvé poloviny loňského roku byl seriál On je žena! s průměrnými 1 959 tisíci diváky a podílem na sledovanosti 43,20%.

U diváků se setkaly s úspěchem i další nové pořady televize Nova uvedené v druhém pololetí. Velkou oblibu si získal projekt Výměna manželek s průměrem 1 761 tisíc diváků a podílem na sledovanosti 47,82%. Nova také jako první přinesla denní seriál. Ulice si velmi rychle získala stabilní diváky a úspěšně konkuruje zpravodajským pořadům ostatních televizí. Průměrně ji sledovalo 1 142 tisíc diváků s podílem na sledovanosti 36,62%. Zabodoval také původní seriál Ordinace v růžové zahradě, který se stal nejsledovanějším premiérovým seriálem loňského podzimu a k obrazovkám každé úterý a čtvrtek přilákal průměrně 1 672 tisíc diváků (share 38,79%). Zájem o Ordinaci v růžové zahradě neustále roste a tak podíl na sledovanosti v závěru roku 2005 již dosahoval hodnoty nad 40%.

Nejúspěšnějšími zábavnými pořady roku 2005 se kromě SuperStar staly Česká Miss 2005 s 2 780 tisíci diváky, Anno 2004 s 2 757 tisíci diváky, Politické harašení s 2 535 tisíci diváky, Žáci pedagoga Šimka s 2 519 tisíci diváky, či Miss ČR 2005 s 2 492 tisíci diváky. Z prvních 30 pořadů všech televizních stanic roku 2005 uvádíme další úspěšné pořady televize Nova: Holka od Červený řeky (2 464 tisíc diváků), Tý Tý (2 459 tisíc diváků), Šárka (2 440 tisíc diváků), Zlatá mříž (2 436 tisíc diváků). Na 31. pozici se pak umístilo finále reality show Big Brother s 2 383 tisíci diváky.

V žebříčku nejúspěšnějších pořadů všech televizí za loňský rok figurovaly i pořady redakce publicistiky a redakce zpravodajství. Diváky jednoznačně zaujaly Střepiny vysílané 9. ledna 2005, které sledovalo 2 419 tisíc lidí u televizních obrazovek (share 64%) nebo Na vlastní oči z 1. února 2005 s 2 347 tisíci diváky a podílem 58%. Zmíněné pořady však měly vynikající sledovanost i během celého roku. Střepiny průměrně sledovalo 1 703 tisíc diváků s podílem na sledovanosti 53,48 % starších 15 let, ve věkové kategorii 15 – 54 let to bylo dokonce 56,35%. Pořad Na vlastní oči průměrně zaujal 1 550 tisíc diváků (share 45,64%) a Občanské judo 930 tisíc diváků (share 46,27%).

Mimo hlavní vysílací čas zaznamenala úspěch například Snídaně s Novou, jejíž podíl na sledovanosti činil 48,48%. K výrazným úspěchům patří i pořad ESO s podílem 48,56% u diváků ve věku 15 – 54 let a dokonce 62,86% u diváků 15 – 24 let, kterým je pořad primárně určen. Úspěšný byl v uplynulém roce i magazín Víkend, na který se průměrně dívalo 1 146 tisíc diváků (share 45,95%).

Televize Nova tedy i přes dočasný pokles sledovanosti v podzimních měsících dokázala, že je trvale nejsledovanější televizí u nás. Svědčí o tom i zmíněné žebříčky nejúspěšnějších pořadů všech stanic za minulý rok. V TOP 50 pořadů loňského roku bez Televizních novin, které již tradičně zaujímají vrcholné hodnoty, obsadily pořady televize Nova 47 pozic, zatímco ostatní stanice si rozdělily pouze tři místa.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+