Více

Na obrazovky TV Nova míří britský fenomén X Factor!

[Tisková zpráva] TV Nova získala licenci na vysílání nejúspěšnější britské hudební soutěže posledních let s názvem X Factor, která patří do rodiny úspěšných formátů společnosti FremantleMedia. V současnosti slaví úspěchy již v deseti zemích světa, ve kterých dosahuje výrazně nadprůměrné sledovanosti. Na obrazovkách televize Nova se objeví již v roce 2008.

Praha 21. září 2007 – Poprvé byla uvedena v roce 2004 na britské televizi ITV. V Británii se také stala jednou z nejoblíbenějších zábavných show posledních let se sledovaností přes 10 milionů diváků. Největších úspěchů dosahuje především mezi mladými diváky ve skupině 16–34 let. V současné době se ve Velké Británii vysílá již čtvrtá série.

Hudební soutěž X Factor nezná hranic. Je otevřená soutěžícím všech věkových kategorií, všech hudebních žánrů a dokonce jak jednotlivcům, tak i zpívajícím formacím. Obvykle se soutěží ve třech kategoriích – 15–24 let, 25 a více let a skupiny. A nesoutěží jen zpěváci. Do vzájemného souboje schopností a prozíravosti se dostávají i porotci soutěže. Každý z nich je patronem jedné kategorie a sám vybírá soutěžící, kteří v dané kategorii postoupí do finále. Až do konce se svými „ovečkami“ úzce spolupracuje, vybírá jim repertoár, konzultuje a doporučuje způsob předvedení písně. Každý z porotců, který je vlastně v roli „neformálního producenta“, má tedy snahu dotáhnout své svěřence v soutěži co nejdál a obhájit jej proti favoritům ostatních porotců.

X Factor má tři postupné fáze. První jsou castingy, které proběhnou v různých městech České republiky. Druhou fází je semifinálové soustředění, na kterém každý z porotců vybere své favority ve své kategorii a pošle je do finále. Ve finálových kolech se pak všichni utkají ve vzájemném souboji.

FremantleMedia patří k největším mezinárodním tvůrcům a producentům licencovaných zábavných formátů na světě. Vyrábí prvotřídní pořady pro hlavní vysílací časy v oblasti hrané i seriálové tvorby a dále zábavné pořady i formáty reality show.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+