Více

Milan Kubek, prezident České lékařské komory, hostem diskusního pořadu Téma Deníku na UPC Express TV

[Tisková zpráva] Praha, 17. 1. 2011. Z českého zdravotnictví se stal pokusný králík pro zahraniční farmaceutické firmy. Kvůli špatně nastavenému systému oceňování léků pojišťovny a pacienti u nás platí i za takové medikamenty, u nichž není jasně prokázáno, že jsou více účinné, než stávající a většinou levnější léky. Stát i lidé v důsledku toho přicházejí o desítky miliard korun. Tvrdí to prezident České lékařské komory (ČLK) Milan Kubek, který je hostem aktuálního vydání pořadu Téma Deníku na kanálu UPC Express.

„My si dovolujeme hradit některé léky z veřejného zdravotního pojištění, které si nedovolí platit z veřejných peněz tak bohaté státy jako je Velká Británie nebo Německo,“ prohlásil Kubek. „Neexistuje srovnání proti dosavadní konvenční léčbě. A ty farmaceutické firmy za peníze našeho veřejného zdravotního pojištění si v podstatě toto testování provedou u nás a pak s těmi získanými výsledky jdou třeba do té Británie nebo do Německa a požádají o tamější registraci. Protože bez tohoto testování a bez u nás získaných výsledků by jim v těchto zemích žádnou úhradu nepřiznali,“ uvedl profesní šéf českých lékařů. S moderátorem pořadu, Janem Kličkou z Deníku, prezident ČLK probral i hromadné výpovědi lékařů a údajné propojení politiků a farmaceutických fi­rem.

Pořad Téma Deníku je třicetiminutový čtrnáctidenník moderovaný a připravovaný Janem Kličkou, vedoucím domácí redakce těchto novin. Vysílá ho televizní stanice UPC Express, která je šířena ve všech nabídkách analogové i digitální kabelové televize UPC. Zájemci ho mohou shlédnout také na internetovém serveru youtube.com pod heslem „téma deníku štěch“. Na serveru jsou k dispozici i dřívější vydání pořadu. Přepis pořadu k volnému použití lze nalézt na adrese http://upcexpres­s.cz/temadeni­ku/ a je také k dispozici v monitorovací službě Newton.

UPC Express je informační, zpravodajský, publicistický a zábavní televizní stanice kabelové televize UPC, vysílaný v centrální pražské variantě a v osmi variantách regionálních. Je dostupný všem zákazníkům analogové a digitální kabelové televize UPC, tedy přibližně šesti stům tisícům českých domácností.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+