Více

StarDance IV ...když hvězdy tančí pod vodní hladinou

[Tisková zpráva] Novými, originálními a efektními vizuálními upoutávkami, inspirovanými krásou pohybu pod vodní hladinou, zve Česká televize diváky ke sledování čtvrté řady velkolepé taneční show StarDance, jíž budou už tradičně provázet Tereza Kostková a Marek Eben.

Tvorba vizuální prezentace StarDance představuje pro její autory velkou výzvu. „Vždy se snažíme přijít s něčím novým, originálním a efektním. Například upoutávky pro její třetí řadu se natáčely na letišti a vzbudily u diváků velký ohlas,“ upřesňuje vedoucí dramaturg Jan Potměšil. Základním námětem upoutávek StarDance IV se stala krása pohybu pod vodní hladinou. „Reálnou inspirací mi bylo jedno krásné taneční představení, prozrazuje J. Potměšil, „ve kterém kromě tance na jevišti promítali na plátno tanečníky pohybující se pod vodou.“ Realizační tým Centra vizuální prezentace ČT tento motiv přijal a rozpracoval v neobvyklé vizuální dílo. „Věřím, že celá kampaň bude výrazná a splní své nejdůležitější poslání, kterým je přilákat diváky k tak fantastickému pořadu, jakým je čtvrtá řada StarDance,“ říká J. Potměšil. „Spolupracovat na přípravě kampaní je jedna z nejatraktiv­nějších televizních činností a jsem pyšný, že u ní mohu být přítomen a dokonce i nápomocen. Velice si vážím spolupráce právě režiséra Uroše Trefalta, s kterým mám ty nejlepší zkušenosti nejen na projektu StarDance, ale i na projektech Duety, Hvězda mého srdce či novém life style pořadu Smím prosit?“ otvírá vedoucí dramaturg Centra zábavné tvorby prostor pro několik otázek režisérovi U. Trefaltovi:

Kdo přišel s nápadem natáčet kampaň StarDance pod vodou?
Z mnoha nápadů, které vycházely z myšlenky art direktorky Kateřiny Hajnovské o beztížnosti tance, jsme nakonec vše shrnuli do jedné idey dramaturga Jana Potměšila, jíž byl tanec pod vodou. Původně jsme zamýšleli natáčet celou kampaň pod vodou, což se z různých důvodů nerealizovalo. Nakonec jsme zkombinovali natáčení pod vodou s tancem na vodě, natočeném ve studiu. Od začátku jsem si byl jistý, že tanec pod vodou je nejlepší brand nové řady StarDance.

Natáčel jste pod vodou poprvé?
Několik spotů pod vodou jsem už natáčel. Nebyly to však taneční spoty. Kameraman Petr Hojda v minulosti již něco podobného točil, takže jsme měli představu o náročnosti natáčení. Voda je živel, který se nedá dokonale ovládat. Proto jsme trávili více času přípravami a zkouškami. I tak jsme ale zažili nejedno překvapení.

Co bylo při natáčení pod vodou nejsložitější?
Určitě komunikace se všemi, kteří jsou ve chvílích natáčení pod vodou. Během něj jsem je nemohl korigovat ani usměrňovat, protože mě neviděli a neslyšeli. To samé platí pro kameramana a potápěče. Tanečníci pod vodou měli řadu omezení. Byli oblečení kompletně jako klasičtí tanečníci, ve vlasech, botách i šatech měli závaží.

Z čeho jste měl před natáčením největší obavy?
Abychom natočili potřebný materiál, který měl dostatečně navodit atmosféru tance pod vodou. Ten byl totiž klíčový pro další práci ve studiu, kde celebrity s profesionálními tanečníky tančily na vodní ploše s projekcí za zády.

Jak dlouho se kampaň natáčela?
Práce na celé kampani zabrala více než deset dnů a zahrnovala nejen ji, ale i vizitky tanečníků a celebrit a znělku pořadu. Příprava a postprodukce včetně natáčení tak zabírá několik měsíců intenzivní práce, přemlouvání a přesvědčování o správnosti zvolených postupů.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+