Více

Každý desátý Pražan sledoval předvolební debatu Václava Moravce

[Tisková zpráva] Druhá ze seriálu 14 předvolebních besed, kterou Česká televize vysílala na ČT2 večer ve čtvrtek 9. března 2006 pod názvem Otázky Václava Moravce Speciál, se konala v Praze a týkala se volebních programů, které pětice nejsilnějších stran kandidujících do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR hodlá realizovat v hlavním městě republiky. Možnost spatřit a vyslechnout pražské volební lídry těchto stran (ODS, ČSSD, KSČM, KDU-ČSL a SZ) využilo 586 tisíc, tzn. 6,9 % dospělých – 17 z každé stovky diváků, kteří v době od 21.00 do 22.32 hodin byli u televizorů. Ve srovnání s první besedou pořádanou před týdnem v Karlových Varech a věnovanou problematice tohoto kraje bylo v publiku o 168 tisíc dospělých více.

Pražská tematika pochopitelně zajímala mocně právě diváky z Prahy. Besedu si nenechalo ujít 118 tisíc, tzn. 11,7 % Pražanů čili zhruba každý desátý obyvatel hlavního města České republiky ve věku od 15 let výše. Znamenalo to, že 29 z každé stovky Pražanů v danou dobu u televizorů dávalo přednost před ostatními pořady na obrazovce právě televiznímu setkání s volebními lídry nejsilnějších stran kandidujících v Praze do Poslanecké sněmovny.

Také tentokrát – ačkoliv mezi pražskými lídry figurují jenom samí muži – převažovali mezi zájemci o předvolební klání v přímém televizním přenosu muži (sledovanost 7,8 % při podílu na publiku 22 %), nikoliv ženy (sledovanost 5,9 % při 13procentním podílu na publiku).

Pozornost, kterou Otázky Václava Moravce Speciál u diváků vyvolávaly, sílila s vyšším věkem: nejmladší dospělí (tzn. 15–24letí) – sledovanost 1,2 % při 6procentním podílu na publiku, kdežto senioři od 65 let výše – sledovanost 18,5 % při podílu na publiku ve výši 31 %. Stejně tak příznivců předvolebního klání na obrazovce přibývalo s vyšším vzděláním.

Další beseda – ve čtvrtek 16. března od 21 hodin na ČT2 – bude tentokrát z Jihočeského kraje, z Domu kultury Metropol v Českých Budějovicích.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+