Více

Kampaň k digitalizaci pomohla i tisícům zdravotně postižených

[Tisková zpráva] Část informační kampaně k digitalizaci televizního vysílání je zaměřena i na osoby se zdravotním postižením. Za roky 2009 a 2010 pomohla tato kampaň vyřešit problémy spojené s přechodem na digitální televizní vysílání více než 6 400 konkrétním osobám se zdravotním postižením a 410 ústavům. „Největšími úspěchy jsou děkovné reakce těch, kterým kampaň pomohla. Nejčastěji jde o osamoceně žijící zdravotně postižené, kterým nemůže pomoci rodina. Celá kampaň tím dostala významný sociální rozměr,“ říká Jiří Mánek z občanského sdružení Trianon Čechy, které tuto část kampaně koordinuje.

V rámci kampaně proběhlo již 49 speciálních seminářů, které navštívilo bezmála 1 300 osob se zdravotním postižením. Semináře byly svým obsahem, místem konání i způsobem prezentace zaměřeny na různé skupiny osob se zdravotním postižením – vozíčkáře, nevidomé, neslyšící. Na některých bylo zajištěno tlumočení do znakové řeči, na jiných informační materiály k digitalizaci v Braillově písmu tak, aby byly zajištěny všechny specifické potřeby zájemců o informace. „Jsme rádi, že i Národní Rada osob se zdravotním postižením mohla pomoci s organizací informační kampaně pro naše lidi. Například u nás v Brně byl největší zájem o informace na seminářích ze strany vozíčkářů“ dokladuje angažovanost Mgr. Leoš Spáčil, krajský koordinátor NRZP pro Jihomoravský kraj a Brno.

V provozu bylo také 42 informačních středisek. Navštívilo je již kolem 2 500 osob. Informační střediska byla v oblastech vypínání zemského analogového televizního vysílání strategicky rozmístěna do míst, kam jsou lidé se zdravotním postižením zvyklí docházet. „V Ústeckém kraji na organizaci informačních středisek s námi spolupracovala také Centra pro zdravotně postižené Ústeckého kraje, která poskytla pro instalaci informačních středisek své prostory v Děčíně, Teplicích, Mostě Litoměřicích a Ústí nad Labem“ říká koordinátor NRZP pro Ústecký kraj pan Jaroslav Slavík.

Dalším 2 600 osobám byla poskytnuta individuální technická asistence až do domu. Nejčastěji se jednalo o pomoc se zapojením set-top-boxu. Technici navštívili také 410 ústavů, kde vysvětlovali problematiku digitalizace a pomáhali obyvatelům řešit případné komplikace.

„Kampaň nyní pokračuje do dalších regionů, ve kterých dojde k vypínání zemského analogového televizního vysílání v roce 2011 a 2012. Dosavadní zkušenosti více než potvrzují důležitost této části kampaně,“ dodává Jiří Mánek.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+