Více

Jsou Češi "nekňubáci"? Televizní kurs fandění na obrazovce ČT

[Tisková zpráva] Česká televize se rozhodla komunikovat nejen s typickými fotbalovými fanoušky, ale doslova s celým národem. V rámci své kampaně na podporu přenosů z Mistrovství světa ve fotbale v Berlíně připravila dvacetisekundové skeče: Televizní kurs fandění.

Sportovní redaktor ČT Jiří Hölzel, krásná cvičitelka Olga Šípková, nepostradatelný tlumočník do znakové řeči Jaroslav Švagr, módní guru Petr Lesák a zákeřný maňásek Muf Supermuf se stali lektory Televizního kurzu fandění, nejkratšího pořadu v dějinách České televize.

Ve studiu, jehož retrodesign odkazuje na kultovní show z osmdesátých let Cvičme v rytme, radí profilové tváře současné České televize pětici nezkušených televizních diváků, jak se připravit na nadcházející fotbalový šampionát. Důchodkyně, manažer, krásná asiatka s malým synem a hip-hoper nejsou rozhodně typickými fotbalovými fanoušky, přesto se s chutí pod záštitou hesla „Fandíme všichni“ zúčastňují jednotlivých lekcí. Společně s diváky doma se dozví jak „při fandění vypadat opravdu skvěle,“ v lekci „Hop, Hop, Hop, kdo neskáče není Čech“ zjistí, že fandění má mnoho společného s aerobikem, naučí se „fandit pomocí znaků“ i dělat „zlobišácký fandící rámus“.

Nezklame ani Muf Supermuf, který přesně v duchu své záškodnické životní filozofie známé z populárních nedělních dětských pořadů, na konci svého výstupu označí Čechy za „nekňubáky,“ kteří prý „stejně prohrajou.“ I když tato slova rozhodně neměl původně Muf ve scénáři a autoři se od nich důrazně distancovali, Česká televize se nakonec jeho vstup rozhodla uvést s tím, že na obrazovce televize veřejné služby mají své místo i menšinové názory. A také humor… V závěrečném spotu „Válečný kmen Čechů“ se fanoušci- absolventi kursu – připravují „do boje“ pod vedením fanatického národního buditele ztvárněného hercem Bořivojem Navrátilem.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+