Více

IKO TV Central Europe se stane koproducentem českých a slovenských pořadů

[Tisková zpráva] „Co je český, to je hezký,“ tvrdí diváci tematických televizních kanálů Film+, Fishing&Hunting a DoQ. Provozovatel televizních kanálů, mediální společnost IKO TV Central Europe, proto letos zvýší podíl pořadů domácí produkce o 10 procent. Společnost se rovněž připravuje na aktivní vstup do tvorby TV obsahu jako koproducent. V letošním plánu je rovněž přechod na vysílací formát 16:9.

Praha, 27. dubna 2010 – Tematicky koncipované televizní kanály pod hlavičkou mediální společnosti IKO TV Central Europe se chystají v letošním roce provést změny, které ještě zatraktivní jejich programovou nabídku. Úpravy ocení zejména vyznavači myslivosti a rybolovu sledující Fishing&Hunting a diváci kanálu DoQ, který je určen pro milovníky dokumentů a poznání: „V jejich programu vzroste podíl pořadů domácí produkce meziročně o 10 procent,“ řekla Erika Luzsicza, ředitelka IKO TV Central Europe pro Českou republiku a Slovensko. Také filmový kanál Film+ bude i letos dávat důraz na tuzemskou filmovou tvorbu.

Popularita tuzemské filmové produkce stále roste
Z průzkumů IKO TV Central Europe totiž vyplývá, že mezi předplatiteli roste hlad po původních pořadech české a slovenské produkce. „Tato poptávka se odráží i ve sledovanosti našich pořadů, ve kterých filmy a dokumenty domácí produkce dominují. Vycházíme vstříc tomuto přání a v průběhu roku postupně zvýšíme podíl původních pořadů, které mají větší šanci oslovit domácí publikum,“ řekla Erika Luzsicza.

Z vlny popularity lokální produkce těží například filmový kanál Film+, jenž bude v průběhu roku diváky lákat na exkluzivní televizní premiéry loňských filmových hitů. „Nejvíce pozornosti na sebe nepochybně strhnou filmy 2Bobule, Ulovit miliardáře, Hodinu nevíš a Pokoj v duši,“ vyjmenovala Erika Luzsicza.

Popularitu domácí televizní produkce potvrzuje také kabelový operátor UPC: „Sledovanost televizních kanálů s lokálním obsahem, ať už jde o filmy nebo pořady, je dlouhodobě vysoká a drží se na předních příčkách žebříčků sledovanosti,“ řekl František Malina, tiskový mluvčí společnosti UPC, která je největším tuzemským kabelovým operátorem.

Posiluje i tuzemská tvorba TV pořadů
Společnost se rovněž připravuje na aktivní vstup do tvorby TV obsahu jako koproducent. „V první fázi se to bude týkat pořadů rybářského a mysliveckého kanálu Fishing&Hunting. Do budoucna se nevyhýbáme ani filmovým projektům,“ dodala Erika Luzsicza, jež tím potvrdila informaci uvedenou ve svém původním rozhovoru pro odborný server DigiZone.cz.

Společnost IKO TV Central Europe již navázala kontakty s významnými tvůrci tuzemské produkce: „Máme rozjednané jednotlivé projekty, které budou naplňovány v rámci stanoveného harmonogramu pro letošní rok. Jde jak o dokumenty, reportáže a záznamy ze soutěží, tak o různé dokumenty vzdělávacího charakteru,“ řekla Erika Luzsicza.

První vlaštovkou je mezinárodní magazín, který bude vyroben v lokálních produkcích a jednou za měsíc se bude vysílat z pražského studia, pak z Budapešti a dále z Bukurešti.

IKO plánuje přechod na vysílací formát 16:9
V souladu se změnami v obsahovém složení tematických kanálů je i zvyšování jejich kvality a vysílacích parametrů. Již v tomto roce dojde k přechodu na vysílací formát 16:9, který je podmíněn doplněním vysílacích materiálů na nový standard. „Následným krokem potom bude určitě postupný přechod na HD kvalitu vysílání, které souběžně připravujeme v Česku a na Slovensku,“ uzavřela Erika Luzsicza, ředitelka IKO TV Central Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+