Hlavní navigace

Hudební TV Óčko požádá o kompenzační licenci

[Tisková zpráva] Na začátku roku 2009 požádá hudební TV Óčko o tzv. kompenzační licenci pro pozemní digitální vysílání. Hudební TV Óčko je již dnes připravena splnit všechny technické i finanční požadavky licenčních podmínek.

Sdílet

„Na kompenzační licenci pro pozemní digitální vysílání máme nárok ze zákona, a i kdybychom ani příští rok o licenci nepožádali, tak o ni rozhodně nemůžeme přijít. Chceme ale vyslat signál českému mediálnímu a reklamnímu trhu, že jsme připravení technicky i finančně splnit požadavky, které na nás kompenzační licence klade. A proto na začátku příštího roku o kompenzační licenci požádáme,“ říká Jiří Balvín, generální ředitel hudební TV Óčko.

Hudební TV Óčko je i bez kompenzační licence velmi úspěšná v šíření signálu i jinými cestami, včetně pozemního digitálního vysílání. Průměrná denní sledovanost hudební TV Óčko je 228 tisíc diváků, týdenní pak 655 tisíc diváků. Hudební TV Óčko vždy byla lídrem v digitálním vysílání a celoplošná licence tak byla vždy v plánech stanice.

Až donedávna ale nebylo jasné, jak se bude v České republice přecházet z analogového na digitální pozemní vysílání. „Dokud jsme nevěděli, zda a v jaké podobě bude technický plán přechodu na digitální vysílání platit, nemělo smysl o kompenzační licenci žádat. Licence vyžaduje pokrýt sedmdesát procent území České republiky. To rádi splníme, ale než jsme znali finální podobu harmonogramu přechodu, nemohli bychom pokrytí naplánovat,“ vysvětluje Jiří Balvín.

„Naprosto odmítám některé spekulace o tom, že hudební TV Óčko nemá finance na splnění podmínek licence. Loni jsme dosáhli zisku ve výši dvanáct milionů korun a to i přes to, že jsme investovali prostředky v řádech desítek milionů korun do nového světelného systému, odbavovacího pracoviště a kamerového parku,“ odmítá spekulace Jiří Balvín. „S prostředky na celoplošné digitální pozemní vysílání v našem obchodním plánu počítáme. Navíc jsme součástí mediální skupiny MAFRA, která je jednou z nejsilnějších na českém trhu,“ říká Jiří Balvín.

O hudební TV Óčko (www.staniceo.cz)

Lifestylovou hudební TV Óčko, s více než 86 % diváků mladšími 40 let, má možnost ihned sledovat více než 1,5 milionu diváků v ČR, prostřednictvím satelitních přijímačů, kabelových sítí, IPTV nebo DVB-T. Hudební TV Óčko je dlouhodobě čtvrtou nejsledovanější z ČR vysílanou televizní stanicí, s denní sledovaností 228 tisíc diváků; týdně pak hudební TV Óčko sleduje 655 tisíc diváků.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).