Více

Digitalizace v České republice úspěšně pokračuje

[Tisková zpráva] Po prvním roce přechodu na digitální televizní vysílání je Česká republika jedním z lídrů středoevropského a východoevropského regionu. Zemské analogové televizní vysílání alespoň jednoho ze čtyř celoplošných programů, nejčastěji ČT2, bylo již ukončeno pro více než polovinu obyvatel, digitální vysílání může naopak přijímat již téměř 95 % obyvatel. „Evropskou unií stanovený termín, rok 2012, bychom měli bez problémů splnit. Digitalizace bude v České republice až na výjimky ukončena 11. 11. 2011,“ říká národní koordinátor Zdeněk Duspiva. Sami provozovatelé televizního vysílání navíc usilují o urychlení celého procesu.

V České republice jsou v provozu celkem čtyři multiplexy. První, veřejnoprávní, obsahující všechny programy veřejnoprávní televize i rozhlasu, již dosáhl téměř 95% pokrytí. Druhý multiplex, ve kterém jsou obě hlavní komerční televizní stanice a další programy, se blíží 65% pokrytí. Třetí multiplex se zcela novými programy, které umožnila až digitalizace TV vysílání, dosahuje 55% pokrytí. Zemské analogové televizní vysílání již bylo ukončeno ze tří hlavních vysílačů – obou pražských (Žižkov a Cukrák) a v západních Čechách (Krašov). „Digitalizace z důvodu nedostatku volných kmitočtů probíhá po regionech,“ vysvětluje Zdeněk Duspiva, národní koordinátor: „Podařilo se nám bez problémů ukončit analogové vysílání v celé Praze a velké části středních a západních Čech. V tomto roce pokračujeme jižními a severními Čechami a Brnem.“

Digitalizace v České republice probíhá podle tzv. Technického plánu přechodu, který schválila vláda ČR a se kterým dobrovolně souhlasili i oba provozovatelé komerčního analogového TV vysílání, TV NOVA a Prima TV. V České republice probíhá už od konce roku 2008 rozsáhlá informační kampaň, která vždy graduje v jednotlivých regionech, kde má dojít k ukončení zemského analogového televizního vysílání. „Díky efektivní kombinaci reklamy, PR, akcí přímo v ulicích, direct mailu a dalších aktivit, které posilují naše páteřní kanály, bezplatnou infolinku a webové stránky, se nám dlouhodobě daří dosahovat informovanosti kolem 95 %,“ dodává Duspiva. Velkou pozornost věnuje státní informační kampaň rovněž osobám se zdravotním postižením a sociálně slabým.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+