Více

ČT24 a ČT4 měly v roce 2011 společný podíl na divácích přes 8 procent

[Tisková zpráva] Zpravodajské stanici ČT24 a sportovnímu kanálu ČT4 se v roce 2011 podařilo dohromady dosáhnout celodenního podílu na publiku 8,10 % a tím posílit svou pozici na televizním trhu. Nejsledovanější událostí na ČT24 byla královská svatba ve Velké Británii a na ČT4 zápas o bronz Česko – Rusko na MS v ledním hokeji na Slovensku.

ČT24 coby zpravodajský lídr v zemi potvrzuje jednoznačně trend růstu sledovanosti. V roce 2011 dosáhla ČT24 rekordního průměrného celodenního podílu na publiku 4,53 %. Překonala tak rok 2010 o 1,13 %. Tato čísla řadí ČT24 mezi nejsledovanější zpravodajské stanice v Evropě.

ČT24 v roce 2011 denně v průměru zasáhla (alespoň tříminutová kontinuální sledovanost) 1 milion 618 tisíc dospělých diváků. Pomyslnou hranici zásahu 2 milionu diváků se jí podařilo od začátku roku překonat 21krát.

K vyššímu diváckému zájmu přispěly, kromě pravidelných zpravodajských relací a hojně sledovaných nedělních Otázek Václava Moravce, zejména speciály ČT24.

Nejsledovanější událostí loňského roku (a zatím i celé historie ČT24) se stala Královská svatba. ČT24 jako jediný český program nabídla v pátek 29. dubna 2011 od 9:00 do 15:00 hodin přímý přenos svatby následníka britského trůnu prince Williama z Walesu a Kate Middletonové. Šestihodinový speciál zasáhl (alespoň tříminutová kontinuální sledovanost) 1 milion 367 tisíc dospělých.

Vrcholem speciálu Královská svatba byl přenos ze samotného svatebního obřadu ve Westminsterském opatství od 12:00 do 13:53 hodin, který v průměru sledovalo 659 tisíc diváků starších patnácti let (sledovanost 7,5 % při podílu na publiku 51,52 %). Přenos svatebního obřadu se stal vůbec nejsledovanějším pořadem v dějinách ČT24!

Také sportovní ČT4 se může radovat z nárůstu svého publika. V roce 2011 dosáhla ČT4 průměrného celodenního výkonu 3,57 %, což představuje meziroční nárůst o 1,09 procentního bodu. V případě mimořádně atraktivní nabídky, čímž bylo květnové MS v ledním hokeji, však Čtyřka dokázala vystoupat až k průměrnému celodennímu podílu na publiku 22,67 % (9. 5. 2011). Navíc ČT4 významně meziročně posílila i v hlavním večerním vysílacím čase (19 – 22 hodin) s průměrným podílem na publiku 3,10 % (nárůst téměř o 1 procentní bod).

Celkově MS v ledním hokeji 2011 na Slovensku zásadně přispělo k celkovému úspěchu sportovního kanálu. Jednotlivé zápasy s českým týmem obsadily prvních 10 pozic nejen v žebříčku sledovanosti ČT4 roku 2011, ale i v historii vysílání ČT4 vůbec. Zatím nejúspěšnějším pořadem Čtyřky (nejen roku 2011) bylo utkání o bronz Česko – Rusko v rámci MS v ledním hokeji 2011, které sledovalo v průměru 1 milion 602 tisíc diváků starších 15 let (sledovanost 18,2 % při podílu na publiku 51,92 %).

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+