Více

Česká televize zahajuje další vlnu vyhledávání nových poplatníků

[Tisková zpráva] Česká televize v těchto dnech začala rozesílat dopisy domácnostem, které vygenerovala porovnáním databází energetiků s evidencí televizních poplatníků. Jedná se o zhruba 75 000 domácností, které jsou osloveny s žádostí, aby upřesnily, zda ve vztahu k povinnosti platit televizní poplatek u nich nedošlo k nějaké změně, která není zatím v databázi poplatníků evidována.

Oslovování proběhne ve čtyřech týdenních vlnách po zhruba 20 tisících. Dopis je formulován jako informačně zdvořilostní výzva (viz příloha). Domácnosti mohou reagovat tak, že dotazník odešlou zpět či jeho vyplněním na internetových stránkách. Není tedy nutné nikam telefonovat. Informace získané od domácností slouží k zpřesnění databáze a k získání nových poplatníků, kteří dosud evidováni nebyli.

Od roku 2007 jde o již čtvrtou akci ve spolupráci s energetickými společnostmi.

Seznam minulých akcí dle dat energetiků
2007 – oslovení cca 85 tis. domácností dle dat PRE
2008 – oslovení cca 45 tis. domácností dle dat EON
2009 – oslovení cca 90 tis. domácností dle dat ČEZ

Na základě získaných informací byla databáze vyčištěna od nepřesných či zastaralých údajů a bylo evidováno 45 tisíc nových poplatníků. Česká televize se obvykle setkává s těmito reakcemi:

  • je osloven evidovaný poplatník, který nenahlásil změnu adresy, jména, nebo který zemřel
  • oslovený nemá televizní přijímač, příp. je od platby osvobozen nebo je neplatná evidence energetiky
  • oslovený se přihlásí jako nový poplatník

Na výzvu obvykle reaguje zhruba polovina dotázaných. Ti, kteří nezašlou odpověď, jsou znovu vyzváni, aby splnili svoji povinnost vyplývající ze zákona. Neochota oslovených komunikovat je nejčastějším důvodem nedorozumění, která mohou vzniknout, není-li databáze poplatníků aktualizována.

Zdvořile formulovaná výzva obsahuje informace o aktuální programové nabídce, kterou Česká televize nabízí, informace o platné legislativě a stručný dotazník pro upřesnění evidence poplatníka. Součástí výzvy je i informace o platebních kanálech, které mohou poplatníci využívat. „Domácnost platí (pokud vlastní TV přijímač) jeden televizní poplatek, nezávisle na počtu nemovitostí a přechodných či trvalých adres. Televizní poplatek lze hradit prostřednictvím České pošty přes SIPO. Případně je možné se registrovat jako přímý poplatník ČT na internetových stránkách www.tvpoplatky.cz, kde je formulář (na vyžádání lze zaslat i poštou) a hradit televizní poplatek přímo na účet ČT.“

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+