Více

Česká televize se v roce 2010 věnovala kultuře nejvíce z elektronických médií

[Tisková zpráva] Podle výsledků výzkumu agentury Media Tenor Česká televize v roce 2010 v pořadech Události a Události, komentáře častěji prezentovala příspěvky o kultuře (celkově více než tisíc příspěvků) než Český rozhlas 1 Radiožurnál a komerční televizní stanice.

Obě relace České televize dlouhodobě zařazují do zpravodajství výrazně vyšší podíl příspěvků o kulturním dění ve srovnání s privátními stanicemi. S přechodem vysílání Událostí, komentářů na programový okruh ČT24 (začátkem roku 2010) došlo i k více než dvojnásobnému nárůstu podílu příspěvků zaměřených na dění v umění a kultuře.

Výsledky analýz poukazují na shodu většiny relací na nejčastěji prezentovanou sféru kulturního dění. Pro oba pořady České televize (Události; Události, komentáře), Český rozhlas 1 Radiožurnál (Ozvěny dne v 18:00) a TV Novu (Televizní noviny) byla nejčastější kulturní tematikou kinematografie. U Zpráv TV Prima, které se kultuře ze sledovaných relací věnují v nejmenší míře, se před kinematografii prosadilo muzejnictví a ochrana historických památek. Stalo se tak nejčastěji ve spojení s kauzou Muchovy Slovanské epopeje v Moravském Krumlově, kterou zaznamenala všechna srovnávaná média.

Události a Události, komentáře pokryly v průběhu roku 2010 širší paletu kulturních sfér než zpravodajské relace komerčních televizních stanic. Výrazně častěji se relace České televize zabývaly tematikou literatury, hudby, výtvarného umění nebo divadla.

„Media Tenor je součástí seskupení Media Tenor & Media Content Experts,“ informuje o společnosti její ředitel Pavel Herot. „Skupina nabízí ucelený soubor analytických služeb založených na obsahové analýze médií, které poskytují zpětnou vazbu komunikačním a zpravodajským aktivitám. Nástroje přesně vyhodnocují kvantitativní a kvalitativní aspekty mediální publicity a redakční agendy. Vedoucí výzkumu programu a auditoria ČT Kristina Taberyová dodává: „Pro Českou televizi společnost Media Tenor připravuje podrobné analýzy zpravodajských, publicistických a diskusních pořadů pravidelně, tedy čtvrtletně. Tyto analýzy jsou pak publikovány na webu ČT.“

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+