Více

Česká televize o Vánocích bodovala pohádkami nejen u dětských diváků

[Tisková zpráva] Premiéra pohádky Peklo s princeznou se stala v dětské cílové skupině nejsledovanějším celovečerním pořadem roku 2010 a na Štědrý den ji vidělo 1 milion 805 tisíc diváků včetně dětí.

Nejen děti si během Vánoc vychutnaly u televizní obrazovky programovou nabídku České televize. Podařeným předskokanem úspěšných pohádek byl tradiční vánoční filmový příběh o cestě za napravením alespoň jednoho hříšníka – Anděl Páně. Ve čtvrtek 23. 12. od 20:00 hodin si jej pustilo 1 milion 346 tisíc diváků včetně dětí.

První místo jednoznačně patřilo pohádce Peklo s princeznou, kterou si 24. 12. od 19:00 na programu ČT1 pustilo v průměru 1 milion 633 tisíc dospělých (sledovanost 18,5 % při podílu na publiku 41,52 %). V dětské cílové skupině 4–14 je to nejúspěšnější celovečerní pořad roku 2010, který vidělo v průměru 172 tisíc dětí (sledovanost 16,9 % při podílu na publiku 44,54 %).

Na Štědrý den v podvečer potěšila diváky také princezna Maruška v podání Mileny Dvorské s králem Janem Werichem v repríze pohádky Byl jednou jeden král. Od 15:50 si ji na ČT1 pustil téměř jeden milion diváků včetně dětí (sledovanost 985 tisíc).

Na Boží hod vánoční uvedla Česká televize na ČT1 premiéru pohádkového příběhu Škola princů a pohádkovou klasiku Zlatovlásku. Obě pohádky uspěly u diváků a zaujaly více než milion televizních diváků. Zlatovlásku na Jedničce od 17:25 zhlédlo v průměru 1 milion 206 tisíc dospělých a dětí. Na stejném programu ale od 20:00 sledovalo Školu princů v průměru 1 571 tisíc dospělých a dětí. Navíc se Škola princů stala nejúspěšnějším pořadem vysokoškolsky vzdělaných diváků po 20. hodině na všech TV uplynulého týdne. Na pohádku navázalo finále povídkového pořadu komediálních historek Trapasy, které si nenechal ujít každý čtvrtý divák starší 15 let v danou dobu u televizoru. Průměrně se dívalo 1 milion 23 tisíc dospělých (sledovanost 11,6 % při podílu na publiku 27,15 %).

Na Štěpána vysílala ČT1 od 21:55 Koncert Evy Urbanové a Karla Gotta v Lucerně 2010. Záznam koncertu, nejsledovanějšího pořadu dne, zhlédlo 851 tisíc dospělých (sledovanost 9,6 % při podílu na publiku 27,50 %).

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+