Více

ČT a ČRa: Start dočasného experimentálního vysílání multiplexu veřejné služby v západních Čechách a konec analogového vysílání ČT2 z Krkavce (Plzeň – město)

[Tisková zpráva] V pondělí 28. 7. 2008 Česká televize ve spolupráci s Českými Radiokomunikacemi, a. s. zahájí dočasné experimentální DVB-T vysílání multiplexu veřejné služby pro západní Čechy z Krašova a ukončí analogové pozemní vysílání ČT2 z vysílače Plzeň – Krkavec.

Česká televize (ČT) se dohodla se společností České Radiokomunikace, a. s. (ČRa) na spolupráci při experimentálním vysílání multiplexu veřejné služby (MPX1) pro západní Čechy. Toto experimentální vysílání přejde v řádné po oficiálním podpisu smlouvy mezi ČT a ČRa, který proběhne v týdnu končícím 8. srpna 2008.

Digitální pozemní signál MPX1 pro územní oblast Plzeň bude spuštěn v pondělí 28. července 2008 v 8.00 hodin ráno. Plzeňský kraj a část Karlovarského kraje bude pokrývat z vysílacího stanoviště Krašov, a to na 34. televizním kanálu o efektivním vyzářeném výkonu 100 kW.

Těsně před spuštěním této digitální vysílací sítě 1 z Krašova musí být uvolněn potřebný 34. televizní kanál na městském vysílači Plzeň – Krkavec. Proto bude z tohoto stanoviště rovněž 28. července 2008 definitivně ukončeno analogové pozemní vysílání ČT2, a to v 7.59 hodin ráno.

Signál ČT2 z vysílače Plzeň – Krkavec lze již od 16. června 2008 snadno identifikovat prostřednictvím speciálního symbolu (piktogramu v podobě čtyř čtverců v pravém spodním rohu obrazovky) a informační textové lišty vložené taktéž pouze do analogového vysílání druhého programu ČT z Krkavce. Ostatních diváků v Plzeňském kraji, kteří uvedené atributy na Dvojce neregistrují, se vypnutí analogového vysílání ČT2 nedotkne. Analogový příjem z jiného vysílače jim zůstane zachován. I oni si samozřejmě mohou od 28. června 2008 naladit digitálně ČT1, ČT2, zpravodajskou ČT24 a ČT4 SPORT z multiplexu veřejné služby.

O přechodu na digitální vysílání Česká televize již od začátku června informuje obyvatele Plzeňského kraje prostřednictvím komplexní informační kampaně.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+