Více

ČR : SR Test národa 2006 sledovalo 4 579 000 diváků v Čechách a na Slovensku

[Tisková zpráva] Více než 64 procent diváků u českých i slovenských televizních obrazovek v pátek večer soutěžilo a zjišťovalo své vědomosti prostřednictvím unikátního pořadu ČR : SR Test národa 2006, který byl poprvé v přímém přenosu vysílán zároveň na TV Nova a TV Markíza. V dramatickém souboji zvítězili Slováci, kteří se 104 body porazili Čechy, těm byl naměřen vědomostní kvocient 100 bodů. Obě televize dosáhly díky Testu národa za celý páteční den rekordní sledovanosti. Samotný pořad pak v Čechách a na Slovensku sledovalo ohromujících 4 579 000 diváků starších 12 let.

Praha 18. listopadu 2006 – Unikátní pořad ČR : SR Test národa 2006 dosáhl v Čechách i na Slovensku rekordní sledovanosti a pátek 17. listopadu se tak z hlediska dosažených čísel stal na obou televizích zatím nejúspěšnějším dnem od začátku roku. Na TV Nova včera Test národa sledovalo rekordních 2 372 000 diváků, tedy 27,7 % populace starší 15 let (v kategorii nad 12 let to bylo 2 479 000 diváků). V tu dobu to znamenalo 64,21 % všech, kteří měli zapnutý televizor. Velmi podobných čísel včera dosáhla i TV Markíza, na kterou se dívalo 2 100 000 Slováků starších 12 let (hlavní cílová skupina SR), což znamená rating 28 % a podíl na sledovanosti 64,8 %.

Už počtvrté měl český národ možnost zúčastnit se tohoto unikátního testování. Jako první se na jaře 2003 testovalo IQ, na podzim 2003 paměť a v květnu 2004 pak v Já & Ty Testu národa partnerské vztahy. Tentokrát se testovaly vědomosti a poprvé v České i Slovenské republice zároveň.

Sedm skupin ve studiu (učitelé, maturanti, policisté, blondýny, školníci, řemeslníci a celebrity), uživatelé internetu, přihlášení po SMS a diváci u televizních obrazovek odpovídali na 50 otázek z pěti oblastí (literatura, zeměpis, dějepis, přírodní vědy a umění). Z vítězství a lepších vědomostí se nakonec radovali obyvatelé Slovenské republiky, kterým byl naměřen vědomostní kvocient 104 bodů, zatímco Čechům o 4 méně.

A jak jsme na tom s vědomostmi?
Dle pohlaví: Muži i ženy – shodný vědomostní kvocient 100 bodů, známka 3
Nejlepší skupina ve studiu: Učitelé s vědomostním kvocientem 130 bodů, známka 1
Nejlepší výsledek na internetu: Lenka Vyhnánková (ČR) – vědomostní kvocient 153 bodů, známka 1*
Nejlepší celebrita ve studiu Milan Markovič (SR) – vědomostní kvocient 127 bodů, známka 1
Nejlepší soutěžící ve studiu: Pavel Vašíček (učitel, ČR) – vědomostní kvocient 147 bodů, 1*

Detailní výsledky jsou k dispozici na www.testnaroda.eu

Do Testu národa se po internetu zaregistrovalo 33 895 uživatelů z Čech i Slovenska. Mobilní telefon pro účast v testu pak použilo dalších 47 864 diváků z obou zemí.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+