Více

DIGImedia 2010: online zpravodajství z II. bloku konference

Kongresový sál České televize v Praze na Kavčích horách hostí pátý ročník odborné konference DIGImedia 2010. Server DigiZone.cz vám přináší jako hlavní mediální partner této akce online zpravodajství přímo z místa. Úderem deváté hodiny dopoledne začal první z tří plánovaných bloků konference. Každému budeme věnujeme samostatný text. Seznamte se s průběhem druhého bloku konference s podtitulem "Televize v symbióze s novými médii".

11:40 – Začíná druhý blok konference, jeho moderátorem je opět Miloš Čermák.

11:43 – Ředitel zpravodajství České televize Milan Fridrich přirovnal aktivitu ČT na sociálních sítích na internetu k dřívějšímu pořadu Nad dopisy diváků.

11:46 – Už nejsme schopni přijímat informace jako dříve, dnes máme tolik informací, že se společnost silně fragmentuje a všechno má stále menší dopad. To je důvod, proč se tak hodně rozvíjí internet, míní Fridrich.

11:48 – ČT 24 bude na internetu zužitkovávat obsah, který připravuje pro svoje vysílání, nic navíc, prohlásil Milan Fridrich. Nemyslím si, že je nutné, abychom vytvářeli konkurenci psaným novinám nebo zpravodajským webům, dodal. Každé médium by se mělo podle ředitele zpravodajství ČT držet svého.

11:57 – Lidé jsou v tuto chvíli lační na to, aby se podívali na syrovou formu událostí, nezpracovanou novinářem. Přímé přenosy událostí, míní Milan Fridrich. Klasické zprávy a klasicky vedené rozhovory už nejsou zajímavé. Když přenášíme jakékoli jednání Poslanecké sněmovny, okamžitě máme vyšší sledovanost. Klasické zprávy podle mne nyní zaberou tak maximálně 20 procent obsahu, dodal ředitel zpravodajství ČT.

12:01 – Diváci už nechtěji čekat na to, jak jim novinář zpracuje informaci, chtějí se sami podílet na vytváření a komentování událostí. U ČT 24 takto funguje třeba Hyde Park, ale prostřednictvím sociálních sítí mají možnost ovlivňovat obsah i u dalších pořadů, uvedl Milan Fridrich.

12:04 – Zpravodajství musí být zážitkové, aby ho divák vůbec sledoval. Jinak přepne na filmový kanál nebo jinam, míní Milan Fridrich. Pokud mu nabídnete typologické zpravodajství, může u něj zůstat i šest hodin denně.

12:06 – Proč by si lidé měli platit veřejnoprávní televizi, když jim nenabídne kritický nadhled a zprávy zpracované novináři? ptá se Ondřej Aust ze serveru Mediář.cz. Podle Fridricha i tento obsah ve vysílání zůstává. Všechno to je otázka míry, vysvětlil.

12:10 – ČT spolupracuje s YouTube, proto se tento videoweb objevuje v Otázkách Václava Moravce. Pokud se ale na YouTube objeví nějaký obsah ČT, který tam nevložila sama televize, asi by to Kavčí hory řešily. U zpravodajství jde ale o staré záležitosti, na které by se asi nikdo nedíval, míní Fridrich.

12:18 – Okamžitě, jakmile se stane nějaká televize stane partnerem YouTube, dostane možnost odstraňovat videa, ke kterým vlastní autorská práva a na YouTube je uložili uživatelé, prohlásil Luděk Motyčka z českého zastoupení YouTube. Na konferenci pouští ukázku reklamního spotu Coca-Coly, který běžel pouze na YouTube.

12:26 – Při sledování YouTube jsou lidé 1,5× aktivnější než při sledování televize, zjistil prostřednictvím vlastního experimentu YouTube. Nejsme ale náhražka televize, jsme jejím doplňkem, dodal Luděk Motyčka.

12:31 – Filmový kanál Europa Cinema začne vysílat v celé Evropě příští rok, oznámil šéf středoveropské pobočky společnosti SPI Internetional Ivan Hronec.

12:48 – Digitalizace není jenom o technologiích, měla by být o obsahu. To je ten král, který bude rozhodovat, řekl Ivan Hronec.

13:00 – Společnost Cisco vyvinula set-top-box, který umožní sledovat 3D obsah a zároveň i jeho menu je v 3D, prohlásil na konferenci Martin Slinták z této firmy

13:06 – Začínáme kabelovým společnostem dodávat hybridní set-top-box, který umožní sledovat i zemskou a satelitní digitální televizi, prohlásil Martin Slinták ze společnosti Cisco

13:15 – O zkušenostech s televizní digitalizací v Rusku přednáší tamní odborník Michail Sazarov.

13:33 – Dva a více televizorů má v České republice 30,3 procenta domácností, vyplývá z průzkumu, který si nechala udělat agentura At Media. Více než polovina domácností přijímá 10 a více televizních programů, uvedl ředitel At Media Štěpán Wolde. Sledovanost televize nijak zásadně neklesá, mění se ale způsob jejího sledování. Diváci ve věku od 15 do 44 let sledují televizi 2,5 hodiny denně, ve věku od 15 do 24 let už jen 1,5 hodiny denně.

13:43 – Mladí diváci nehledají informace v televizi, z tohoto hlediska používají především internet, uvedl Štěpán Wolde. Televizi na internetu sledují nejvíce diváci ve věku od 15 do 24 let. Televize ale zůstává i u mladých nejsilnějším médiem, mění se jen doba strávená u televize a mladí přistupují aktivnějí k výběru programů.

13:50 – Druhý blok konference končí, akce nabrala téměř dvouhodinový skluz.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+