Hlavní navigace

DIGImedia 2008 - on line z IV. bloku konference

  • Čtvrtý a poslední blok konference DIGImedia 2008 nesl název „Digitalizace: Nové příležitosti pro zadavatele“. Diskutující se bavili o tom, co chce klient mediálních společností od digitalizace, jak nové digitální stanice ovlivní vývoj reklamního trhu a nových příležitostech, které přinese segmentace cílových skupin diváků.

Sdílet

Panelisté: Martin Nováček (OMD), Josef Wagenknecht, Leoš Pohl (předseda představenstva Czech Digital Group, jednatel Gital)

VIDEOZÁZNAM TOHOTO BLOKU, POŘÍZENÝ ČT 24

DIGImedia 2008 - 26

Poněkud prořídlý panel posledního bloku konference DIGImedia 2008

KONFERENCE MINUTU PO MINUTĚ

15:50 – Začíná čtvrtý blok konference. Na úvod účastníci sledují mix starých televizních reklam z šedesátých let.

15:57 – Na satelitní a kabelové vysílání se z reklamního hlediska nahlíží jinak než na pozemní, což je škoda, říká na úvod čtvrtého bloku konference Leoš Pohl, předseda představenstva Czech Digital Group, provozovatele zemského multiplexu 3, a jednatel společnosti Gital, jednoho z prodejců přístupových karet k satelitní službě CS Link. Přijetí diginiovely, podle které by měli operátoři šířit pouze ty televize, které dostanou kompenzační licenci, je příliš velkým zásahem do našich práv, dodal.

DIGImedia 2008 - 25

Předseda představenstva Czech Digital Group, jednatel společnosti Gital a majitel filmového kanálu CS Film Leoš Pohl

16:00 – Pro mne je nepochopitelné, proč bychom měli do roku 2012 držet programové pozice pro nové televize, které si ještě nepožádaly o vydání kompenzační licenci, pokračuje Pohl.

16:01 – Není pravda, že bychom nebyli připraveni plánovat zadávání reklamy na satelitní programy, kontruje Josef Wagenknecht. Musíme mít ale v ruce nějaká data, podle kterých bychom se mohli rozhodovat.

16:04 – Chápu rozhořčení satelitních a kabelových televizí, že se na nich moc neinzeruje, ale my skutečně potřebujeme mít čísla o jejich sledovanosti, abychom měli čím argumentovat klientům, doplnil Martin Nováček z OMD. Málokdo má odvahu riskovat, dodal.

16:06 – V horizontu tří nebo pěti let nebudeme schopni rozlišit televizi a Internet, míní Martin Nováček. Už jsme se v OMD pokusili umístit zkrácené televizní spoty na Internet a prodávat je na GRP, stejně jako v televizi. Vyjde to samozřejmě levněji než v televizi, uvedl.

16:07 – Zatím měříme efektivitu médií podle počtu diváků, posluchačů a prodeje tisku, ale věřím, že časem budou klienti ochotni platit za to, že se uživatel proklikne na stránku s informací o jejich výrobku, prohlásil Martin Nováček.

DIGImedia 2008 - 27

Moderátorem třetího a čtvrtého panelu konference byl šéfredaktor týdeníku Strategie Václav Sochor

16:12 – Reklamní agentury a zadavatelé si neuvědomili, že Internet umožňuje propojit propagaci s přímým prodejem nějaké služby, a že by médium, přes které jde takový nákup, mohla inkasovat určitou marži z prodeje, upozorňuje publicista Štěpán Kotrba. To samé by mohlo jít prostřednictvím java set-top-boxu přímo na televizní obrazovce.

16:14 – Účinnost reklamy prodávané přes GRP rapidně klesá, nahrazuje ji product placement a další důmyslné nástroje a inzerenti je budou stále více vyžadovat, tvrdí Kotrba.

16:16 – Pro nás je GRP měřící jednotka, podle které nakupujeme diváky, takže ji nemůžeme ignorovat, reaguje Josef Wagenknecht. Víme, že třeba u teleshoppingu se v zahraničí od těchto jednotek ustupuje.

16:19 – Problém současných televizí je v tom, že prodávají reklamu na cílovou skupinu diváků starších 15 let, Nova na skupinu diváků od 15 do 54 let. To vede k tomu, že v jeden večer vysílají tři televize stejný typ programu. Na druhou stranu je fakt, že oslovit například cílovou skupinu muži je nesmírně drahé, vysvětluje Martin Nováček z OMD.

16:21 – Proč je stejný film nasazený ve stejnou dobu sledovanější na Nově a méně na Primě nebo ČT 1? ptá se organizátor konference Pavel Brabec panelisty Martina Nováčka. Je to dané sílou značky dané televize, odpovídá Nováček. Nova bude vždycky sledovanější a Prima vždycky s takovým filmem skončí až třetí, dodal.

DIGImedia 2008 - 28

Martin Nováček z mediální agentury OMD

16:22 – Product placement není komplexní řešení pro reklamní trh, nelze ho nasadit do všech typů pořadů, míní Martin Nováček.

16:25 – Ve chvíli, kdy bude možné technologicky vystřihávat reklamy z vysílání a diváci je budou moci přeskakovat, bude to znamenat konec klasické televizní reklamy, varuje Martin Nováček. Výrobci televizí v Německu se dohodli s provozovateli vysílání, že takové zařízení fungovat nebude, reagoval Pavel Brabec.

16:26 – Navrhoval jsem, aby se média veřejné služby úplně odřízla od reklamy, teleshoppingu a sponzoringu, a naopak komerční média by neměla mít žádná omezení ve vysílání reklamy, protože Rada pro rozhlasové a televizní vysílání není schopna kontrolovat dodržování reklamních limitů, prohlásil Štěpán Kotrba. Pokud limity nebudou, bude záležet jenom na divákovi, co si nechá od televize líbit.

16:29 – Digitalizace má jeden pozitivní vliv, a to že rozvířila vlny televizního trhu a televize, ať u současné nebo budoucí, začínají uvažovat o programování a co nabídnou za obsah, míní Michael Richter, ředitel mediální agentury Media One. Velké televize se nyní trošku obávají nových menších televizí, protože ony samy cílí na masového diváka. Proto se snaží vyrábět i pořady pro užší cílové skupiny. Myslím si, že poptávka po takto cílených pořadech půjde nahoru, dodává. Richter je také spolumajitelem firmy Real TV, která už dnes vyrábí pořady pro Českou televizi a Primu (např. o změně vizáže a o bydlení).

16:34 – Na trh mohou vstoupit relativně malé a levné programy jako Óčko, ale třeba také Euronews s českou mutací, anebo nějaký partner, který má dostatečně velké prostředky na to, aby vysílal čtyři programy a konkuroval stávajícím silným hráčům na trhu, řekl Richter.

16:35 – Nepovede nedostatek peněz k tomu, že se z nových televizí stanou reklamní kanály, kde reklama prosákne přímo do samotných pořadů? ptá se moderátor Václav Sochor.

16:36 – Nemyslím si, že by mě jako diváka lákala televize, u které bych viděl, že mnou manipuluje, reaguje Michael Richter. Průměrný divák televize má stěží střední školu a IQ slepice, namítá Štěpán Kotrba. Kolik procenta product placementu je na Óčku? ptá se. Devadesát devět nebo sto procent?

16:42 – Následuje krátká soutěž o to, kdo pozná, co propaguje první barevný televizní spot v Československu namluvený Janem Werichem. Nikdo se ani nepokusil tipovat, reklama je na rozhlasové přijímače od Tesly.

16:43 – Z této konference si odnáším poznatek, že vzhledem k tomu, že agentury nechtějí zadávat reklamu na televizích, které si neměří sledovanost, měl bych jako o klienty usilovat o televize, které si sledovanost měří, prohlásil na závěr konference Leoš Pohl ze společnosti Czech Digital Group.

DIGImedia 2008 - 29

Prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec slavnostně zakončuje třetí ročník konference DIGImedia 2008, přihlíží moderátor Václav Sochor

16:45 – Myslím si, že pojízdný cirkus o digitalizaci bude jezdit tak dlouho, dokud bude mít diváky, ukončil letošní ročník konference DIGImedia 2008 organizátor Pavel Brabec

16:46 – Konference DIGImedia 2008 končí.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).