Více

Seriál Recenze set-top-boxů

HE@D SD8500 Challenger: Další levný HDTV set-top-box

Předností satelitního HDTV přijímače HE@D je především jeho cena, která byla stanovena bez deseti korun na pět tisíc. Nemá žádnou skvělou výbavu, ale rozhodně potěší jeho jasně svítící modrý displej, který bude vidět, i když bude na přijímač např. zářit slunce. Set-top-box ničím nepřekvapí, ale také jeho majitele nezklame. Najdete tu vše potřebné k základní výbavě. Jako určitá nadstavba stojí za zmínku funkce Quick Find a Filter.

DI-WAY T-2300: Terestrický set-top-box s nenápadným vzhledem

Nový model od firmy DI-WAY, který přichází na český trh tento měsíc, se nijak zvlášť nevymyká z normálu. Překvapením bude zřejmě pro vás skutečnost, že je zde minimum přípojných míst. Vybrat si můžete buďto pouze ze SCART přípojky nebo HDMI rozhraní. DI-WAY však může zaujmout ty, kteří budou chtít levný pozemní přijímač, který umožňuje nahrávání na externí disk nebo flash. Žádnou extra výbavu u něj nečekejte. Jako příslušenství je tu pouze jedna hra a dvě aplikace.

AzBox Elite HD: Multimediální satelitní přijímač s podporou YouTube

Nový AzBox opět přináší řadu zajímavých funkcí. Set-top-box je jimi doslova nabit. Nechybí tu RSS čtečka, webový prohlížeč a dokonce i taková chuťovka jakou je podpora videí ze serveru YouTube, jenže… Výrobce, ve snaze do svého elitního modelu dostat co nejvíce, zapomněl tak trochu na kvalitu. Např. internetový prohlížeč pak zobrazuje pouze některé stránky a jejich načítání trvá tak dlouho, jako kdybyste používali vytáčené připojení. Přesto by minimálně tato podrobná recenze neměla vaší pozornosti uniknout.

FTE MAX T115: set-top-box pro nenáročné

Tento low-end set-top-box (STB) od Barcelonského výrobce FTE Maximal je zajímavý tím, že umožňuje příjem 8MHz signálu i v VHF pásmu v panelákových rozvodech STA, kde mají standardní 8MHz signál zkonvertován z UHF pásma do VHF. Přijímač se šířkou 22 cm, hloubkou 12.2cm a výškou včetně pogumovaných nožiček 3.8cm splňuje všechny základní možnosti STB ve své třídě. Barva přístroje je stříbrná.

Comag SL100HD: Levný satelitní HDTV set-top-box s nahráváním

Hodně čtenářů se na nás v poslední době obracelo s tím, že by si chtěli pořídit nějaký přijímač, který umožní sledovat HDTV kanály ze satelitu, ale přitom by neměl byl příliš drahý. Pak právě pro ně by mohl být jako vhodné řešení nový model Comagu s označení SL100HD/2CI PVR. Za cenu necelých pět tisíc korun získáte set-top-box, který je zároveň také PVR ready, tzn., že k němu můžete připojit pevný disk. Zároveň přes HDMI kabel dává velmi pěkný obraz. Přijímač má ale také své mouchy.

Opticum 7002T: základní set-top-box vhodný pro seniory

V obchodech s elektronikou i specializovaných eshopech bývá obvykle poptávka po dvou různých skupinách set-top-boxů. Jedni chtějí co nejmodernější přijímače se spoustou funkcí, schopné přijímat třeba i vysílání ve vysokém rozlišení obrazu (HDTV), kombinované pozemní a satelitní přijímače nebo set-top-boxy s pevným diskem pro nahrávání. Existuje ale druhá silná skupina zákazníků, kteří naopak shání co nejjednodušší set-top-boxy pro své rodiče nebo prarodiče. Jednoduché ve smyslu jasného ovládání bez přehršle dalších funkcí. Takovým set-top-boxem je i Opticum 7002T.

Vantage HD 1100S: další z řady "hádéčkových" přijímačů

Tento model je další z řady hádéčkových satelitních přijímačů. Od svých sourozenců se však liší tím, že má jiný vzhled, ale zpracování menu je stejné. Jeho hlavním plusem je především cena. Na internetu je možné ho sehnat už od šesti a půl tisíc a co se příjmu HD týká, splní veškeré vaše potřeby. Dokonce tu nechybí ani připojení přes ethernet k internetu. Jako minusy bych přijímači vytkl jeden z kroků v instalaci, o kterém se dočtete později a také pár nepřeložených položek v menu. Na zadním panelu pak chybí cinch pro video.

LG KB770: mobil s třípalcovou digitální televizí zdarma

Od premiéry prvního tuzemského mobilu s DVB-T přijímačem, modelu LG HB620T Elbrus, neuplynulo ani půl roku a vývojáři ze společnosti LG Electronics přichystali další telefon s možností bezplatného příjmů digitální televize. Na trh míří model KB770, který na první pohled napravuje největší nedostatek svého předchůdce: velikost displeje.

DigitSat 1: klon přijímače TechniSat MF4S-CC

Na dnešní recenzi se nám dostal do rukou méně známý model od TechniSatu označený jako DigitSat 1. Pokud však prozradíme, že se jedná o klon přístroje MF4S-CC od stejného výrobce, budou mít už mnozí jasno. Tento typ, ač je určen především pro německý trh, díky tomu, že je doporučován pro tamní platformu Arena, je vhodný i pro českého diváka, protože má integrovanou čtečku karet CryptoWorks a Conax. Má však i některé minusy.

Sencor STV 2112DVBT: nenáročný CRT digitální televizor

V recenzích digitálních přijímačů na DigiZone.cz jsme se zatím věnovali spíše set-top-boxům, tedy přídavným zařízením k analogovým televizorům. Dnešní recenze zabrousí do oblasti integrovaných digitálních televizorů, tedy televizí, které už v sobě mají zabudovaný digitální tuner a žádný set-top-box nepotřebují. Nejde ale o širokoúhlý televizor s plochou obrazovkou, nýbrž "tuctovou" digitální televizi s CRT obrazovkou, Sencor STV2112DVBT s CI slotem a úhlopříčkou obrazovky 55 cm.

Faval Aquila T 200: průměrný set-top-box s ještě ne úplně dokonalou češtinou

Přijímač Faval Aquila T 200 může mnohé na první pohled zaujmout svou cenou. Na prodejně ho seženete za něco málo přes jedenáct set, ale na internetu už za pouhou tisícovku. Jednoduchý design, který může mnohé zaujmout, protože působí nenáročně. Ve výsledku se však jedná o v podstatě průměrný set-top-box, který svými funkcemi nijak nevybočuje ze stereotypu většiny výrobků. Navíc některé položky menu nebyly vůbec přeložené do českého jazyka, takže se vám může stát, že na vás přijímač bude hovořit anglicky. Minusem je i přemazávání multiplexů se stejným obsahem.

Golden Interstar GI-T/S 84CI PVRX: napohled elegán, uvnitř slabší průměr

Satelitní a terestrický set-top-box od německé firmy Golden Interstar má poměrně pěkný a moderní design, za což ho lze hodnotit kladně. Horší už je to s jeho satelitní částí, ke které najdete v recenzi řadu výtek. Naštěstí si přijímač od našich západních sousedů zachoval kvalitní terestrický příjem, takže na něj bez problémů v Praze chodí právě multiplexy např. z Drážďan. Osobně mě ale nejvíce na tomto přijímači odrazuje grafické zpracování, které připomíná, že spíše používáte nějakou dětskou hračku. Ještě, že je set-top-box PVR ready a bez problémů přehrává nahrávky i MP3 skladby a obrázky v JPEG z flashky.

Pinnacle PCTV Hybrid Stick Pro 340e: televizní USB všeuměl

Na letošním veletrhu Invex v Brně, respektive Interkameře, která byla jeho součástí, si mohli zájemci v premiéře vyzkoušet novou USB klíčenku značky Pinnacle, která slouží k příjmu televizního signálu. Ačkoliv model 340e vychází z miniaturního přijímače Nano, půl roku vývoje se na něm projevilo více než výrazně. Seznamte se s nejuniverzálnějším řešením současnosti.

Showbox S-700 Platinum: Nabitý elegán v černém

Satelitní a terestrický set-top-box Showbox S-700 Premium je kvalitním přijímačem pro toho, kdo chce od svého receiveru maximum, ale oželí možnost příjmu programů ve vysokém rozlišení obrazu. U tak nabitého přijímače je možná škoda, že nemá ethernetové rozhraní pro připojení k internetu. Potěší vás tu ale celá řada dalších věcí, především velmi podrobné nastavení pro hledání kanálů. Jen několikrát během testu se stalo, že zazlobila karta v modulu a Showbox neotevřel programy kódované v systému CryptoWorks. Přijímač má také téměř bezproblémovou češtinu. Grafické zpracování připomíná linuxovou Enigmu.

Allbox - MINI: pozemní digitální televize přes SCART

Na terestrický set-top-box Allbox - MINI jsem byl velmi zvědav, protože se mi dostal do rukou tak trochu omylem, a to místo satelitního přijímače. Když už jsem ho ale měl k dispozici, řekl jsem si, proč ho nevyzkoušet? Velmi malé rozměry ve mně vyvolávaly poměrně obavy, zda zvládne kvalitě příjem digitální televize. Moje předpojatost vůči tomuto výrobku se pak potvrdila poměrně jako opodstatněná, protože receiver měl problémy se zpracováním i některých místních signálů. A tak jeho hlavním plusem zůstala především jeho velikost.

Optibox 7750 HD CICX: zajímavý design, rychlé vyhledávání i Ethernet

O novinkovém satelitním set-top-boxu Optibox 7750 byste asi na internetu sháněli informace stěží. Pod tímto označením ho seženete pouze v některých kamenných a internetových obchodech. Setkáte se spíše se značkou Octagon, konkrétně modelem 918 HD, který je jeho klonem. Přijímač působí moderním dojmem. Na internetu má dobrou softwarovou podporu a má i jednu zajímavou funkci, která je skrytá v kombinaci pod červeným tlačítkem. Pokud použijete ale oficiální firmware, Optibox toho moc neumí.

Openbox X-820CI: spíše průměrný satelitní set-top-box

Průměrný set-top-box, který nijak nevyčnívá a v této cenové kategorii spadá spíše k podprůměrným. Mezi pozitiva můžeme zahrnout např. téměř univerzální čtečku dekódovacích karet nebo rychlý pohyb mezi přepínanými kanály a bezproblémový přechod mezi kódovanými a nekódovanými. Ač u některých kanálů (např. Česká televize) byla čeština bezproblémová, jinde (JimJam, Filmbox) obsahovala chyby. Stránky teletextu nejsou ukládány do paměti a jejich prohlížení tak trvá poměrně dlouho.

Comag SL 50/1CI PVR: levný set-top-box připravený k nahrávání

Ač působí nenápadně, tak v sobě nový model od firmy Comag skrývá pro běžného uživatele poměrně širokou škálu možností. Hlavní výhodou přijímače, který stojí pouhé dva a půl tisíce korun, je skutečnost, že je PVR ready, tedy umožňuje nahrávat pořady. Kromě funkcí nahrávání a přehrávání je k dispozici také Timeshifting. Přes USB je možné zároveň prohlížet JPG obrázky. Přijímač reaguje poměrně rychle a kromě některých minusů, o kterých se dozvíte v recenzi, mu není třeba nic moc vytknout. Jeho důležitou předností je však beze sporu právě cena.

Mustek PT2270: přenosná analogová i digitální televize plus zobrazovač

Protože letní dny, potažmo dvouměsíční prázdniny pro školáky, jsou ideální i pro vaši dovolenou, nabízí se otázka, jakou s sebou vzít televizi. Ne každý, zvláště čtenáři DigiZone.cz, si dokážou představit své volné dny bez obrazovky a přísunu informací. Pro ty všechny je tu sedmipalcová LCD obrazovka Mustek PT2270. Nejenže v sobě kombinuje digitální i analogovou televizi, ale může fungovat také jako zobrazovač při propojení s externím zařízením (např. digitální fotoaparát).

LG HB620T Elbrus: digitální tevize v mobilu a zadarmo!

Značka LG si pro své nové "véčko" nevybrala název nejvyšší hory Evropy náhodou. Elbrus symbolizuje funkční sílu, kterou dosud nenabídl žádný jiný telefon věhlasného výrobce. Modelem HB620T se vydává LG na cestu neplacené mobilní televize, i když mobilní telefony podporující placenou platformu DVB-H tím rozhodně neopouští. Na český trh však přináší první mobil schopný příjmu digitálního vysílání zdarma. Tedy v těch místech, kde digitální televize už vysílá...

LG Flatron M228WD: Širokoúhlý monitor nejen s DVB-T

Rozeznat pracovní LCD monitor od televizoru je dnes už poměrně složité. Výrobci dodávají na trh panely s luxusním designem, výraznými prvky, televizními tunery a širokou konektorovou výbavou, které zastanou své místo v pracovně i obývacím pokoji. Jedním z nich je i model LG M228WD s možností příjmu analogového i digitálního televizního vysílání.

Handan CV-5000 CiNX iL: jednoduchý kabelový set-top-box

Každý, kdo využívá služeb digitální televize nějakého kabelového operátora, se určitě setkal se set-top-boxem Handan CV-5000 CiNX. Jedná se vlastně o přístroj, který byl v českých sítích kabelových operátorů nasazen jako první. Je to tedy základní typ přijímače, který dokáže rozluštit DVB-C signál a má poměrně jednoduché ovládání, aniž by obsahoval pevný disk pro nahrávání nebo umožňoval sledovat programy ve vysokém rozlišení obrazu. Pojďme si jej blíže představit.

Vantage HD-7100 TS: set-top-box s terestikou i příjmem ze satelitu v HDTV

Dnešní recenze bude kratší, než je obvyklé, protože budeme testovat přijímač, který už jsme jednou v recenzi měli. Nepůjde však o úplně stejný model. Zatímco nedávno jsme recenzovali Vantage HD 7100S, tentokrát se podíváme na variantu TS. Rozdíl je tedy předvídatelný. Druhý zmiňovaný model má navíc kromě satelitního také terestrický tuner. Přijímač je až na problém s odlišením dvou stejných sítí z různých lokalit vhodným dárkem pro ty, kteří si chtějí užít také terestrických kanálů, a to nejen v kompresi MPEG-4, ale zároveň i ve formátu HDTV.

Sencor SPV 8351T a 8431T: digitální televize do kapsy

Výkon přenosných multimediálních zařízení roste takovým tempem, až se zdá, že standardu mobilní televize DVB-H určené především pro mobilní telefony u nás odzvoní dřív, než se vůbec pořádně uvede do praxe. Na trhu se totiž začínají objevovat mobilní přístroje schopné přijímat klasický signál DVB-T, a dva takové si dnes představíme.

Homecast HS5001 CI: podprůměrný HDTV set-top-box

Tento typ přijímače z řady výrobku Homecast bohužel v našem testu neobstál bez připomínek. Bez větších problémů sice zobrazí kanály v klasickém i vysokém rozlišení a má české EPG i teletext, dále už je ale možné hovořit především o negativních vlastnostech. To, že set-top-box nemá v menu diakritická znaménka, by divák skousnul, ale že mu např. vyhledávání na družici Astra 23.5 st. vých. trvalo téměř deset minut, už mu odpustíme stěží. Nemluvě o tom, že receiveru trvá vždy třeba deset sekund, než změnu uloží. Zkrátka „hádéčkový“ Homecast není žádný zázrak.

Handan CV-7000HD: kabelový set-top-box s vysokým rozlišením

Teprve přednedávnem představila kabelová společnost UPC novou službu v rámci svojí digitální kabelové televize – programy v kvalitě „High Definition“, tedy ve vysokém rozlišení obrazu (HDTV). Aby diváci mohli nové programy v HD kvalitě sledovat, musí si od UPC pronajmout set-top-box Handan CV-7000HD. Stejný typ set-top-boxu používají i další kabeloví operátoři, jako například jihomoravský Self servis, Kabelová televize Kopřivnice, RTV 5 v Břeclavi, apod. Pojďme se na něj podívat blíže.

Vantage HD-7100 S: HDTV set-top-box s dotykovým panelem

S první verzí firmwaru byl Vantage HD-7100 S velmi nedodělaným satelitním HDTV receiverem. Měl plno chyb, mezi kterými můžeme jmenovat např. velké prodlevy mezi přepínáním kanálů, počáteční zamrzání obrazu nebo dlouhé ukládání změněných voleb. Společnost se však polepšila a téměř všechny chybky odstranila, a tak na první pohled nenarazíte téměř na žádnou. Co vám však může např. vadit, je velikost dálkového ovladače, který má přes dvacet centimetrů, nebo neuspořádaná databáze satelitů.

Handan CV-6000 DVR: sympatický set-top-box s harddiskem

Kabelovým set-top-boxům jsme se v recenzích na serveru DigiZone.cz zatím nevěnovali, Handan CV-6000 DVR je proto premiérou. A hned celkem vydařenou. Přijímač digitální kabelové televize se dvěma tunery a zabudovaným pevným diskem pro nahrávání pořadů, stříhání a archivování, nabízí hned několik sympatických funkcí. Jeho jedinou nevýhodou je fakt, že není HD ready.

Topfield TF 6000CR: Satelitní přijímač i pro starší televizory

Výrobek od korejského výrobce Topfield patří do kategorie základních satelitních přijímačů určených pro příjem volných satelitních programů a programů kódovaných v systému Cryptoworks. Předností testovaného přístroje je RF modulátor, díky kterému je možné sledovat satelitní programy i na starších televizorech, kterým scházejí konektory SCART a CINCH. Recenzovaný přístroj obsahoval firmware verze TF-ECNCR 1.00.61. Pojďme se tedy na něj podívat zblízka.

Comag SL45T: inovovaný set-top-box nabízí kvalitu za nízkou cenu

Bude tomu už půl druhého roku, co jsme vám v seriálu recenzí na DigiZone.cz představili digitální přijímač Comag SL35T. "Od digitálního přijímače pod dvoutisícovou hranicí jsem neočekával žádné speciality, ale set-top-box jich přitom nabídl celou řadu. Digitální vysílání divákovi zprostředkuje dobře, navíc mu umožní zahrát si pár her, rychle si listovat teletextem a připomene mu i důležitá rodinná data," dočetli jste se závěrem. Comag SL45T je evolučním pokračováním započaté vývojové linie a nabízí několik drobných vylepšení.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+
Ušetřete