Více

Glosa

Markíza zásadně mění způsob vysílání

Jak jsme vás už informovali, Markíza končí ve slovenském DVB-T. Do redakce dorazil zajímavý komentář, který ponecháváme v původní podobě.

Show dalajlámy a Krause: Zeman v průzkumech od začátku prohrává

Aby se protizemanovská kauza v televizním zábavním pořadu dostala na titulní stranu internetového deníku Blesk.cz hned ve čtyřech článcích najednou, to se přeci jen nestává tak často.

Kauza Parlamentní listy: kde končí PR a začíná výpalné

Náš dopisovatel, producent, reklamní matador a fejetonista Jakub Horák se zamýšlí nad pozadím při publikaci PR článků na serveru Parlamentní listy.

Etické kodexy médií a proč se vyplatí je dodržovat

Prestiž médií neustále klesá. Je na vině názorová žurnalistika, úplatní redaktoři, nebo prostě nová doba?

Jaký způsob programové nabídky oceňují diváci placených služeb?

Jeden z našich čtenářů sepsal osobní polemiku s názory marketingového ředitele 02 TV Davida Duroně, které zazněly v nedávném rozhovoru.

Olympijská sklizeň nejen před televizními obrazovkami

Olympijské vášně planou dlouhé měsíce předtím, než se zase rozhoří olympijský oheň. Ale když se rozhoří i ten, začíná skutečná šaráda.

Nezvykle velké zklamání nad olympijským vysíláním České televize

Olympijské vysílání – den první a okamžitě se dostavilo značné zklamání. ČT oživila model z Londýna a opět jeden program odbavuje z Ria a druhý z režie na Kavčích horách.

Erika Luzsicza: Přechod na DVB-T2 by mohl způsobit posílení placených platforem

Přechod na nový standard pozemního vysílání bude pro české diváky znamenat koupi nové televize nebo set-top boxu. Podle Eriky Luzsiczi ze společnosti Axocom ale bude pro některé diváky lákavější přejít na kabelové nebo satelitní vysílání.

DVB-T2: nutnost, která sice divákům nic nepřinese, ale dává smysl

Hádky kolem DVB-T2/HEVC končí. Vláda ve středu schválila finální strategii přechodu, a tak se nyní mohou polemiky posunout na další úroveň.

Reklamy na kurzové sázky? Zkraje roku nejspíš přijde chaos

Pokud by si nějaký historik dal tu práci a chtěl někdy v budoucnosti sepsat dějiny novodobého sportovního sázení, začal by asi takhle.

Nová role Jaroslava Tvrdíka. Revoluci za ní ale nehledejme

Drobné vlnky v mediálním světě způsobila zpráva tom, že místopředsedou představenstva Empresa Média se stal Jaroslav Tvrdík.

Je léto, a tak se ptám – kde jsou k sakru moji Chalupáři?

Léto – ten krásný čas, kdy můžete ženu s potomky bez výčitek vyhnat do přírody a s výmluvou na silnou sennou rýmu se pohodlně usadit před televizní obrazovkou.

Od policajta k mediální slávě

Mediálních hvězd, o kterých prakticky víme jen to, že se občas prolnou v bulváru, jinak netušíme – naštěstí – čím se živí, je na tuhle pidizemičku až až.

Chytré televize, hloupý stát. Kdo myslíte, že na to doplatí?

Přechod na standard DVB-T2 s sebou pro diváky ponese nejspíše bolestivou zkušenost. „Plať, barde, plať.“ Ti, co na to nebyli zvyklí, nebo to prostě nechtěli, narazí.

Světlé zítřky gaučových sportovců

Svalit se na gauč, otevřít pivo a zapnout v bedně fotbal. Jen si to představte, představu poválejte v záhybech mozkových laloků podobně jako chmelový mok v ústech. Ano, to je ono.

Další názor k Primagate: It’s the economy, stupid

Slavný slogan, který Clintonovi před čtvrtstoletím pomohl v prezidentských volbách převálcovat George Bushe staršího, zdánlivě dobře padne na současné počínání jedné z českých komerčních televizí.

Primagate aneb povinnost kladné reportáže

Televize Prima se ocitla v křížové palbě lidskoprávních i nelidskoprávních nevládních organizací. Proč? Inu, protože odmítá referovat o uprchlících jen a pouze kladně.

Komu by pomohla platba za připojení k internetu? Určitě ne těm, komu by měla

Jeden z našich čtenářů nám zaslal obsáhlou reakci na včerejší úvahu o možné budoucnosti platebních modelů za audiovizuální služby na internetu. Jeho článek zveřejňujeme v nezměněné podobě.

Budoucnost audiovizuálních služeb na internetu? Zpoplatnění se nevyhneme

Daň z internetu zní jako špatný nápad, ale na jistou podobu koncesionářského poplatku možná časem dojde.

Ředitel tuzemského T-Mobile Milan Vašina je připraven na datovou smršť

Jak v nedávném rozhovoru pro Hospodářské noviny uvedl generální ředitel českého T-Mobile a Slovak Telekomu Milan Vašina, přichází čas „datového tsunami“.

Deset let a stále tytéž tváře aneb Pohled do konferenčního pravěku

Dnes uplyne deset let od prvního kulatého stolu DigiZone.cz o televizní digitalizaci. Šlo o vůbec první konferenci vydavatelství Internet Info, která později vedla ke vzniku oddělení akcí.

Je snaha změnit veřejnoprávní status České televize útokem na demokracii?

O panu prezidentovi se týden nemluvilo, tak vydal článek do svého oblíbeného média, Parlamentních listů. Požaduje v něm zestátnění veřejnoprávní České televize, která je podle něj hlásnou troubou TOP 09.

Druhořadé mistrovství – druhořadé reklamy. Šetří se zadavatelé na další sportovní akce?

Letošní hokejové mistrovství světa to má těžké. Někomu vadí, že se únavně opakuje každý rok, jinému, že ho pořádá Rusko (se kterým jsme v podstatě ve válce), a všichni litují neúčasti Jardy Jágra.

Každý milion dobrý

Když jsem o filmu scénáristy a režiséra Zdeňka Zelenky začal uvažovat, domníval jsem se, že napíšu veskrze kladnou recenzi.

Nejvyšší soud mezi mlýnskými kameny

Televize Barrandov přináší svým divákům pořady vyčpělé, zastaralé nebo vysloveně staré. Stala se ještě více, nežli ostatní naše televize, institucí pro sklerotiky.

Poznáváme svět

Neřekl bych, že pořad „Tvoje tvář má známý hlas“ vypovídá něco speciálně o českých divácích, protože jde o franšízu titulu „Your Face Sounds Familiar“.

Krajinou domova – promarněná šance

Česká televize připravila pro své diváky díky kreativnímu producentovi Petrovi Kubicovi reklamní seriál propagující krásná zákoutí České republiky.

Pět mrtvých psů – smutek z úpadku detektivek v ČT

ČT obtěžuje tři nedělní večery diváky další z řady svých upachtěných, nudných detektivek, které ve své tvůrčí skupině vyrábí dramaturg a kreativní producent Jan Štern.

Renezance úpadku

Čerstvé statistiky o prodaných nákladech a předplatném ukazují, že takzvaná „renezance tisku“, jak o ní hovoří někteří mediální analytici, se nekoná.

Jediný pořad o vaření, který se mi líbí

Nemám rád pořady o vaření, nelíbí se mi lidé, kteří v nich vystupují, nesnáším tón jejich řeči a nikdy si nejsem schopen zapamatovat žádný recept.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+