Více

Že nás kupuje Ringier? O tom tedy vůbec nic nevíme, říká šéfka TV Barrandov

Třetí rok existence oslavila 11. ledna televize Barrandov, prakticky první čistě digitální plnoformátový program v Česku. V letošním roce plánuje poprvé vyrovnaný rozpočet, a to i přes dvojnásobnou investici do vlastní tvorby a nákupů zajímavějších akvizičních titulů. Barrandov však čelí přímému útoku České televize na svoje podvečerní dětské pásmo Animáček. „Zatím je brzy na hodnocení, ale zdá se, že nám to nijak neublížilo,“ říkají v rozhovoru pro DigiZone.cz generální ředitelka Barrandova Janka Vozárová a programový ředitel Janis Sidovský.

Pro minulý rok jste si stanovili za cíl oslovovat denně v průměru šest až osm procent dospělého publika, později jste ale tento plán přehodnotili. Nakonec jste v celoročním průměru skončili na pěti procentech. Znamená to neúspěch?

Janka Vozárová: Hlavním údajem, podle kterého se hodnotí výkon televizí, je a zůstane share (podíl na publiku, pozn. red.). Protože jsme ale komerční televize, jsou pro mě prioritní čísla ratingu (podíl na populaci, tedy reálný počet diváků, pozn. red.), která se promítají do prodeje reklamních časů. U ratingu jsme plán splnili. S malými odchylkami jsme prodali všechny GRP´s (ratingové body, na které se prodává reklama, pozn. red.), které jsme vyprodukovali. Mám-li brát oficiální údaje o našem podílu na trhu s televizní reklamou, dosáhli jsme oněch sedmi procent. Pragmaticky řečeno jsme tedy cíle pro rok 2011 splnili.

Z reklamního koláče všech televizí v Česku si Barrandov loni ukousl sedm procent?

Janka Vozárová: Ano, podle ceníkových cen a oficiální statistiky to bylo sedm procent (za ceníkové ceny ale žádná televize reklamu neprodává, nejsou v nich totiž započítané množstevní a sezónní slevy, bonusy, apod., takže monitoring založený na nic neodpovídá realitě, pozn. red.).

Janis Sidovský, Janka Vozárová

Kolik to je přepočteno na reálné peníze? Nemyslím čistý zisk, ale výnosy z reklamy za loňský rok.

Janka Vozárová: Zatím máme předběžná čísla a objem našich tržeb, tedy nejenom z reklamy, přesahuje 300 milionů korun. Proto loňský rok hodnotíme kladně. Byl sice náročný, ale naše cíle jsme splnili.

Pomohl vám k tomu i konec reklamy v České televizi, tedy na programech ČT 1 a ČT 24?

Janka Vozárová: V roce 2011 se to podle mě nijak podstatně neprojevilo. Spíš se mění situace na trhu, mediální agentury nás už berou za rovnocenného hráče. Když jsme vstupovali na trh, mediálky nám pomalu ani nepodaly ruku. Ale vzhledem k tomu, že je čím dál tím větší tlak na ceny televizní reklamy a na objemy peněz, které jdou do kampaní, zažitá praxe mediálek se za poslední tři roky dost změnila. Už neplatí, že se domlouvají velké objemy kampaní na celý rok dopředu, jsou to jen orientační částky, které se pak měsíc co měsíc upřesňují. Závisí pak na vašich reálných výsledcích a situaci na trhu, kolik peněz u vás nakonec skončí. A to je dost výrazná změna oproti roku 2009, kdy Barrandov zahájil vysílání.

Existuje průzkum, který sledoval dopad konce reklamy na ČT 1 a ČT 24, podle něhož se největší objemy reklamních peněz od České televize přesunuly na Primu a k vám na Barrandov. Vy jste ale paradoxně byli jedinou komerční televizí, která loni protestovala proti zrušení reklamy na ČT. Přehodnotili jste váš tehdejší postoj?

Janka Vozárová: Náš postoj přetrvává. Stále si myslím, že jsme byli dodatečně zdaněni povinností přispívat do Státního fondu na podporu české kinematografie, což do loňského roku musela dělat Česká televize – právě z reklamních příjmů. V podstatě jde o fixní dvojprocentní poplatek z každé koruny našich reklamních tržeb.

Ale to se bavíme o trošku jiné věci, myslel jsem nárůst prodané reklamy na Barrandově poté, co ji inzerenti nemůžou umístit na ČT 1.

Janka Vozárová: Pro mě je ale poplatek do fondu kinematografie zásadní, proto na nás velké komerční televize použily nástroj, který je vůči novému hráči na trhu diskriminační. Daň do fondu kinematografie totiž není vůbec odvislá od našich ekonomických výsledků. Když platíte daň z příjmu, musíte mít zisk a z něho tu daň odvádíte. Ale tady jde o dvouprocentní daň ze všech reklamních výnosů. Stále trvám na tom, že to bylo vůči nám nefér a diskriminační. Náš postoj se v tom nijak nezměnil.

A ten objem reklamy, který pomyslně přešel z ČT 1 na televizi Barrandov, vám ta dvě procenta nevykompenzuje? Nevyděláte na zvýšeném objemu reklamy víc, než nakonec budete muset přispívat do fondu kinematografie?

Janka Vozárová: V roce 2011 jsme ještě tento poplatek hradit nemuseli. Myslím si, že na celkové hodnocení trhu je ještě brzy. Všechny výsledky, které máme k dispozici, jsou jen předběžné. Nedokážu celkově posoudit, jak vzrostly a klesly objemy reklamy na jiných televizích. Mluví se o tom, že na konci reklamy v ČT vydělala Prima a Barrandov, ale to je jen obecné konstatování. Na přesnou statistiku si musíme počkat. Poplatek do fondu kinematografie máme platit od letošního roku a já ho beru jako další přímé daňové zatížení. Jako malá a nová televize máme těch poplatků už přespříliš.

Filmařům sice máte platit od letošního roku, ale podle účetní uzávěrky, která se dělá až začátkem dalšího roku, takže byste měli reálně zaplatit až v roce 2013.

Janka Vozárová: Mluvíte o reálném placení, tedy cashi. Účetně to ale spadá do nákladů za rok 2012. Platit samozřejmě budeme až po skončení fiskálního roku, ale nákladově to půjde do účetnictví za letošní rok.

Před startem Barrandova jste plánovali, že zhruba po třech letech budete hospodařit beze ztrát. Myslíte, že to tak letos dopadne?

Janka Vozárová: Stále jedeme podle projektu, který nám schválili naši akcionáři a naše výsledky mu odpovídají. Hodnotím to jako úspěch. Nejen podle projektu, ale i z našich reálných čísel za rok 2011 víme, kolik GRP´s jsme schopni vyprodukovat a za jaké ceny. Ty samozřejmě odrážejí situaci na trhu. Podle toho jsme schopni odhadnout, kolik peněz budeme schopni letos dostat z trhu. Může to být ještě ovlivněno několika faktory, například pokud by dramaticky klesly investice do reklamy. Může taky nastat nějaký obrat v mediálkách, což je spíš teoretická možnost. Naopak si myslím, že mediálky by nás měly akceptovat jako rovnocenného hráče na trhu. Když to takto spočítáme a přihlédneme k jednotlivým měsícům, low season a hight season, je reálný předpoklad, že tato skutečnost může být naplněna.

Jak vlastně dopadne hospodaření Barrandova za loňský rok? Říkáte, že už máte předběžné výsledky – předpokládám, že budete ztrátoví. Jak moc?

Janka Vozárová: Samozřejmě budeme ve ztrátě, ale neúměrně menší než v předcházejících letech. Blížíme se k oné nule.

A řádově půjde o ztrátu desítek, nebo stovek milionů korun?

Janka Vozárová: To bych zatím nechtěla komentovat, nechme to na závěrečný účet.

Pro letošní rok si stanovujete stejný cíl, který jste měli původně pro loňský rok – tedy průměrný celodenní podíl na dospělém publiku mezi sedmi a osmi procenty. Je ale reálné ho dosáhnout, když se zároveň otevírá trh všem dalším zájemcům o digitální vysílání? Navíc stoupá sledovanost tematických kanálů velkých televizí, třeba Nova Cinema vás už pravidelně poráží. Stoupá i Prima Cool

Janka Vozárová: Novu Cinema nevnímáme odtrženě od hlavní Novy a když se podíváte na jejich souhrnné výsledky, neustále klesají. Ztrácí hlavní Nova, ale ztrácí i celá skupina na kumulovaných výsledcích Novy a Novy Cinema. Pokud budete brát malé televize individuálně, pak ano – Nova Cinema občas získává body navíc. Máme přesnou analýzu, z níž je patrné, v kterých časech se jí daří lépe než nám a kdy je tomu naopak. V souhrnných výsledcích se bijeme o prsa. Když se ale podíváte na celkové výsledky Novy a Novy Cinema za první lednový týden, oproti poslednímu prosincovému týdnu ztratily přes čtyři procentní body. Myslím, že i Nova se zaobírá kumulovanými čísly.

Zaregistrovali jsme ale, že začali používat trochu jinou taktiku nasazování pořadů na Novu Cinema. Například dají večer na hlavní Nově filmový trhák, třeba Hříšný tanec, a druhý den ho odvysílá Nova Cinema. Jednak je to asi z finančních důvodů, protože při opakování filmu do 24 hodin od prvního odvysílání za něj televize nemusí podle licenčních podmínek platit ani korunu, a na druhou stranu jde o tak zaručené trháky, že je dopředu jasné, že vygenerují vysoká čísla. Je to výhoda velké televize, která má v zásobě zásadně víc premiérových filmů tohoto typu než začínající televize Barrandov.

Takže kdybych to měla zhodnotit reálně: ano, občas a zejména v posledních týdnech začala Nova Cinema nasazovat tyto filmové trháky a vítězí, ale i my máme určité dny, kdy jsme podstatně lepší, takže je to opravdu o prsa. V ratingu se soustředíme hlavně na prime time a tam je naše obchodní taktika být lepší než Nova Cinema. Ale nejde jen o tuto televizi, máme svůj plán, generujeme podle něj GRP´s a daří se nám to. Dokonce ten plán mírně překračujeme.

U těch filmů a jejich repríz do 24 hodin zdarma to je zajímavé. Hlavní Nova takto často reprízovala filmy z večera hned druhý den ráno, stejně to dělává i Prima a od Nového roku totéž zavedla ČT 1. Takže to je čistě z finančních důvodů?

Janka Vozárová: Víte, my se tím dost bavíme. Barrandov tuto taktiku používá od začátku svého vysílání, protože nás k tomu nutily naše ekonomické možnosti. Nechceme si nic namlouvat, ale sáhli jsme do arzenálu českých filmů, protože vysíláme pod značkou Barrandov a brali jsme to jako naši marketingovou výhodu. Výsledkem bylo, že když nám to začalo fungovat, všechny televize, které si nevěděly rady s programováním, sáhly po českých filmech. A zabírá to. V pořádku, jsme na českém trhu.

My se snažíme automaticky využívat všechno, co nám licenční podmínky u nakoupených pořadů umožňují. Jsou to ušetřené peníze. Pokud tedy můžete film odvysílat do 24 hodin znovu zcela zdarma, byli bychom sami proti sobě, protože za takové vysílací okno v dalším dni nemusíme nic platit. Ekonomická situace ostatních televizí, které jsou mnohem větší než my, je nutí využívat ty samé nástroje. Na jednu stranu je to logické, ale myslím si, že velké televize, které jsou soběstačné, to dělají na úkor diváka.

Janka Vozárová - 1

Barrandov ze začátku hodně stavěl na starších československých seriálech, které nakupoval od České televize. Změnil se nějak přístup Kavčích hor k Barrandovu po výměně generálního ředitele? Upravila ČT podmínky, za jakých můžete kupovat práva k těmto seriálům?

Janka Vozárová: Zatím jsme nezaznamenali nějakou změnu přístupu. ČT tato práva stejně prodávala formou určitých aukcí. Všem televizím nabídnou nějakou škálu seriálů a když máme o nějaký titul zájem, nabídneme cenu a buď zvítězíme, nebo ne. Nemám informace o tom, že by ČT tento způsob měnila. Pokud nás tedy z nabídky ČT zaujme nějaký seriál, který už dlouho nebyl na televizní obrazovce a řekneme si, že je pro nás atraktivní, sáhneme po něm. Ale je to normální nákup akvizičního titulu jako kteréhokoli jiného.

Spíš mi šlo o to, zda se něco nezměnilo po stránce osobních kontaktů. Barrandov měl velice dobré kontakty s obchodním ředitelem ČT Robertem Kvapilem, který měl prodej práv pro tyto seriály na starosti, ale ten po vítězství Petra Dvořáka v konkurzu na generálního ředitele ČT z Kavčích hor odešel. Kvapil byl i na vaší nedávné tiskové konferenci k jarnímu programovému schématu, nyní pracuje v agentuře Médea, která mediálně zastupuje vašeho prodejce reklamních časů, firmu Media Master. A v ČT je novým obchodním ředitelem Jan Svoboda. Změnil se po jeho nástupu přístup k prodeji práv ke starším českým seriálům?

Janka Vozárová: Doufám, že ne. Aspoň někdo by měl držet s tím malým, kterého chce každý utlačovat.

Česká televize od ledna přímo konkuruje barrandovskému Animáčku, vytvořila vlastní podvečerní dětské pásmo Kavčí hnízdo na ČT 2. Projevilo se to nějak na sledovanosti Animáčku?

Janka Vozárová: Celkově nás tento tah velmi překvapil, protože ČT 2 je typ programu, který se zaměřuje na vzdělanou klientelu, vybíravého diváka. Na intelektuální filmy, dokumenty… Dětské pořady nám tam stylově nějak nepasují. Ale dobře, je to jejich rozhodnutí. Překvapilo nás ale načasování Kavčího hnízda přímo proti našemu Animáčku. Bereme to tak, že si nás někdo všímá a snaží se proti nám bojovat. Vyhodnotili jsme si, co v tom pásmu vysílají, a je to trošku jiný typ pořadů než u nás. Přenesli tam určité formáty z ČT 1, jako je Kouzelná školka, Planeta YÓ a podobně, které jsou pro trošku jinou kategorii dětí než náš Animáček.

Doufáme, že naše tituly, které jsou zavedené, a máme připravené i další klasické animované pohádky, si svoje diváky vždycky najdou. Značka a jméno Animáčka zkrátka zůstanou v povědomí, tak jako kdysi Večerníček, který podle mě už trochu zdevalvoval. Potěšilo mě, že když jsem byla nedávno na horách lyžovat, děti před chatou křičely na maminku, že se chtějí jít dívat na Animáčka. Jeho značka je už hodně známá a zavedená. Díky ní máme v kategorii diváků od čtyř do devíti let průměrný podíl 26 procent a jsme lídry trhu.

Ale na skupinu diváků od čtyř do devíti let moc reklamy neprodáte.

Janka Vozárová: Ano, není to naše cílová skupina, ale jsou to budoucí diváci. Zvykli si zapnout televizi Barrandov, a zapnou si ji i jejich rodiče. Takže si myslíme, že to je pro nás dobré a nebudu se tajit tím, že celé naše dětské pásmo je velmi zajímavé i obchodně. Hračky jsou úžasná jistota.

Když se vrátím k číslům, Kavčí hnízdo na ČT 2 tedy s Animáčkem nijak nezahýbalo?

Janka Vozárová: Hodnotili jsme jen několik prvních dní a zatím nás to nijak neovlivnilo. Seriózně to ale můžeme zhodnotit nejdřív tak po měsíci, až diváci zaregistrují změnu a zvyknou si. Momentálně jsme ale nezachytili, že by to na nás mělo nějaký podstatný dopad.

A co případný dětský kanál, který chce ČT spustit letos v prosinci? Další dětská televize Pohoda slibuje start na letošní jaro.

Janka Vozárová: Směřujeme po vlastní dráze. Animáček jsme nasadili proti zpravodajství velkých televizí, protože na vlastní zpravodajství jsme v určité fázi ještě neměli. Byli jsme příliš slabý hráč na to, abychom se od začátku vyčerpávali finančně i jinak proti zavedeným zpravodajským relacím. Nejdřív si nás lidé museli najít a zvyknout si. Samozřejmě že značku Animáčku budeme postupně pěstovat, ale budeme zvažovat, v jakém rozsahu a v jakém čase ji budeme nasazovat. Momentálně nám plní svůj cíl, ale postupně začínáme zkoušet vlastní zpravodajské formáty. První vlaštovkou je Dobrý večer, Česko! Doufáme, že se ujme a pokud ano, budeme jeho čas rozšiřovat. Tím pádem se Animáček posune do trošku jiného časového pásma, ale to už mluvím v horizontu dalšího roku.

Takže se nebojíte v budoucnu hodinu mezi sedmou a osmou večer využít pro jiné typy pořadů, než je dnešní dětské pásmo Animáček?

Janka Vozárová: Určitě, postupně budeme uvažovat tímto směrem.

Mezi stěžejní projekty původní tvorby Barrandova v loňském roce patřila show To byl náš hit. Jak jste spokojeni s jejím výkonem? Podle čísel sledovanosti se dostala spíš na průměr Barrandova v daném vysílacím čase. Neočekávali jste víc?

Janis Sidovský: Od každého pořadu chceme víc. To byl náš hit dosahoval devítiprocentního podílu v prime time od osmi hodin večer, což žádný jiný pořad vlastní tvorby na Barrandově neměl. Z tohoto pohledu jsme tedy spokojeni. Průměrný rating byl 3,5 procenta (téměř 300 tisíc diváků, pozn. red.), což je na vlastní pořad, který na Barrandově běží od 20:00, velmi dobré číslo. Když uvážíte, proti čemu všemu šel – Cesty domů na Primě, Četnické humoresky na ČT 1 – jde opravdu o velmi dobrý výkon. Ale samozřejmě chceme větší. Hit nám každopádně zvedl výkon pondělního prime time o 40 procent.

Stejnou show budete dávat i letos. Neuvažujete o jejím přesunu na jiný den, když jí v pondělí konkurují tyto dva silné seriály na Primě family a ČT 1?

Janis Sidovský: Který den nejsou?

Teď jste mě dostal.

Janka Vozárová: Poraďte nám! Můžete nám věřit, že k tomu máme pravidelně minimálně hodinové diskuse. Někdy pětkrát předěláme vysílací schéma a nakonec ráno zavolá Janis a řekne, že zůstane u pondělka.

Janis Sidovský: Má to spoustu dalších okolností. Chceme přímé přenosy, a víkendy by nám nezaručily tak exkluzivní obsazení jako v první řadě. Navíc moderátor Petr Vondráček má angažmá v divadle, takže by půl roku nemohl hrát. I to se promítá do našeho rozhodnutí.

Takže To byl náš hit zůstane i letos v pondělí večer od 20:00?

Janis Sidovký: Ano, už jsme to zveřejnili na naší tiskové konferenci.

Jak jste spokojeni s dalším původním pořadem Splněné sny?

Janis Sidovský: Splněné sny budou na naší obrazovce dlouhodobým projektem. A v pátek proti seriálu Vyprávěj na ČT 1 s ratingovým výkonem 3,1 procenta jde o solidní číslo, takže jsme spokojeni.

Další řadu tohoto pořadu budete vysílat od února, ale od Nového roku opakujete díly z první řady, dokonce ve stejný čas jako premiéru, ale jen dva měsíce po ní. Není to příliš brzy?

Janis Sidovský: Podle čísel není. Na první opakovaný díl se dívalo čtvrt milionu diváků.

Jde podle vás o diváky, kterým první řada Splněných snů unikla?

Janis Sidovský: Ano, často jsou to ti, kteří ji nestihli a teprve si na ten pořad zvykají.

Janka Vozárová: Já bych se ještě vrátila k show To byl náš hit. Je potřeba zdůraznit, že jde o přímý přenos, kde je vidět, který zpěvák na to má a který ne. Je to přímá konfrontace.

Je pravda, že podobné show na jiných televizích často používají playback. Vyhlášený je tím režisér Jiří Adamec, který ve svých show nikdy nikoho nenechá zpívat živě – ani ve vašem zábavném pořadu k zahájení vysílání Barrandova.

Janis Sidovský: To byl náš hit je asi jediná show v českých televizích, kde se na živo zpívá i hraje, a není talentová, aby v ní zpívali lidi z ulice. Vystupují v ní prvotřídní hvězdy, které se musí předvést a obstát ve velmi těžkých kritériích. Protože se v showbyznysu pohybuji dvacet let, vím, že ne každý může získat takové angažmá.

Janka Vozárová: Navíc dáváme prostor novým talentům, ne příliš okoukaným interpretům. Dokáží ukázat, jaké mají hlasové dispozice. Věříme, že to divák ocení.

Chystáte k této show ještě nějaké další aktivity, třeba DVD a CD z první řady?

Janis Sidovský: Vítězné písničky z první řady už jsou ke stažení na iTunes a chystáme DVD s Best of To byl náš hit. Ale merchandisingová podpora této show nebude taková jako u Animáčku, u kterého máme vlastní nanukovou řadu a plyšáky.

Jak jste spokojeni s výkonem tureckého seriálu Velkolepé století, v němž hraje představitel Onura z telenovely Tisíc a jedna noc, u nás vysílané na Nově? Je úspěšný?

Janis Sidovský: Ano, české ženy Turky milují. Alespoň podíl na sledovanosti o tom vypovídá.

Splňuje ale vaše očekávání? Na Slovensku jej nasadila nejsledovanější televize Markíza, ale po několika dílech ho musela pro neúspěch přesunout na ženský kanál TV Doma. Tam sice dělá pěkná čísla, ale TV Doma je malá televize.

Janis Sidovský: My jsme malá televize a dělá u nás velmi dobrá čísla.

To znamená co?

Janis Sidovský: Tři ratingové body (asi 265 tisíc diváků, pozn. red.) každý čtvrtek večer, kdy jsme pro srovnání dříve dosahovali až o 20 procent menšího výkonu.

Janka Vozárová: Přes tři ratingové body na prime time je u nás dobrý výsledek.

Myslíte si, že tuto sledovanost udrží i po návratu Ordinace v růžové zahradě 2 na Novu? Velkolepé století dáváte ve čtvrtek od 20 hodin a nové díly Ordinace se na obrazovku vrátí už koncem tohoto měsíce.

Janka Vozárová: Věříme tomu, že ano.

Janis Sidovský: Kdybychom tomu nevěřili, dali bychom ho jinam.

V případě, že by hodně klesl, máte už připravený alternativní vysílací čas?

Janis Sidovský: Věříme, že si současná čísla obhájí.

Janka Vozárová - 4

Stálicí vaší televize se stal Barrandovský videostop, je to vůbec nejsledovanější pořad Barrandova. Ze začátku jste s ním měli i půl milionu diváků. Jaká byla jeho průměrná sledovanost před zimní přestávkou?

Janis Sidovský: Opět jde o tři ratingové body průměru, což je u počtu 34 odvysílaných dílů solidní výsledek.

Kolik premiérových dílů odvysíláte letos?

Janis Sidovský: Sedmnáct, protože tak je postavená celá řada. Jsou tam čtyři základní soutěžní kola, pak semifinále a finále.

Budete na Barrandovském videostopu něco měnit oproti loňsku?

Janis Sidovský: Formát funguje tak, jak je udělaný, do značné míry podle svého předobrazu. Dělali jsme si na to průzkum, z něhož vyplynulo, že by se měl co nejvíce blížit původní verzi, která běžela v osmdesátých letech v Československé televizi. A skutečně se toto očekávání naplnilo, moderátorem je opět Jan Rosák, jsou tam podobné rubriky, pořad tvoří stejný tým od autora námětu přes scénáristy až po režiséra Petra Soukupa. Došlo k drobným úpravám v herním řádu, ale jinak to je tak, jak chtěli diváci.

Budete letos nějak měnit porotce?

Janis Sidovský: Letos chystáme i žánrové díly, takže půjde třeba jenom o komedie, detektivky a také chystáme díly k různým životním jubileím. Půjde třeba o díl věnovaný Miloši Formanovi, který letos oslaví osmdesátiny. A jeden díl bude mapovat české hrady a zámky, na kterých se točily české filmy. V tomto případě budou divákům napovídat kasteláni.

Od 30. ledna budete každý všední den vysílat od 19:55 vlastní zpravodajsko-publicistický pořad Dobrý večer, Česko! Co si od něj slibujete? Nasazujete ho v době, kdy končí zpravodajská hodina na velkých televizích a začínají jejich reklamní bloky. To je schválně?

Janis Sidovský: Ano, nasazení je strategické. Pořad má shrnout události toho dne. Není to tedy jenom souhrn zpráv, který bude součástí této relace, ale má být především debatou o tom, co hýbe Českem. Bude to více o názorech, než o nějakém přehledu zpráv.

Půjde o předtáčené, nebo živé diskuse?

Janis Sidovský: Půjde o živé vysílání každý všední den.

Teoreticky tedy můžete reagovat na zprávy, které se objeví v hlavních relacích velkých televizí?

Janis Sidovský: Přesně tak, můžeme. A dokonce budeme první, kdo bude debatovat o událostech daného dne, protože Události, komentáře na ČT 24 začínají až v deset hodin večer.

Jak jste přišli na Tomia Okamuru, který se bude v moderování Dobrý večer, Česko! střídat s Martinou Kociánovou?

Janis Sidovský: Protože si myslíme, že momentálně hýbe Českem.

Nyní vážně zvažuje kandidaturu do Senátu ve Zlínském kraji. Jak se s tím vypořádáte? Byl to pro vás problém, museli byste ho stáhnout z obrazovky?

Janis Sidovský: Určitě bychom se museli chovat podle zákona. Takže uvidíme, pokud tu kandidaturu vůbec oznámí, budeme se tím zabývat.

Takže oznámení, že vážně zvažuje kandidaturu, pro vás není relevantní?

Janis Sidovský: To jsou spekulace, které napovídají, že by ho lidé asi chtěli, ale to neznamená, že senátorem nebo prezidentem opravdu chce být.

Zavedením tohoto pořadu zrušíte nynější zpravodajský přehled Rychlé zprávy?

Janis Sidovský: Rychlé zprávy zrušíme a přehled událostí bude součástí této nové relace.

Krátké zpravodajské reportáže, které nyní vysíláte v Rychlých zprávách, budete dál nakupovat od ČTK? Nebudete si je vyrábět sami?

Janis Sidovský: Zůstaneme u agentur. Především se jedná o videopříspěvky ČTK, ale i dalších agentur.

Loni jste kvůli navyšování původní tvorby museli žádat majitele o zvýšení základního kapitálu TV Barrandov o 100 milionů korun. Čeká vás něco podobného i letos? Budete oproti loňsku navyšovat rozpočet na výrobu a nákup pořadů?

Janka Vozárová: To jsou dvě různé věci. Základní kapitál by měl být v kladných číslech, takže když jsme za rok 2011 vyprodukovali očekávanou ztrátu, odrazila se v tom výška dotace do základního jmění společnosti. Celkem to tedy nesouvisí s finanční situací TV Barrandov, ale je to spíš otázka ekonomické rozvahy, která musí splňovat určitá kritéria obchodního zákoníku.

Zeptám se tedy jinak: bude se nějak měnit rozpočet na výrobu a nákup pořadů pro televizi Barrandov oproti loňskému roku?

Janka Vozárová: Určitě počítáme s navýšením. Vyplývá to už z toho, že přinášíme mnoho nových formátů.

S jak velkým navýšením?

Janka Vozárová: U vlastní tvorby půjde o dvojnásobný rozpočet oproti loňsku. Číslo vám ale neřeknu.

Janis Sidovský: Do programu a výroby pořadů investujeme průběžně. Loni to bylo nejvíc znát na vlastní tvorbě, letos se budeme zajímat i o nové akviziční tituly, takže budeme investovat i tam.

U akvizice se zastavím. Třeba seriál Velkolepé století, o kterém jsme se před chvílí bavili, byl hodně atraktivní i pro ostatní televize. Museli jste se s nimi přetahovat o vysílací práva?

Janis Sidovský: Ano, byl o něj zájem i od ostatních českých stanic.

Museli jste přihazovat cenu?

Janis Sidovský: Nešlo jen o cenu, ale i o míru kontaktů.

Budete pokračovat se spolupráci a společných projektech se slovenskou televizí Joj? Připravujete nějaké konkrétní projekty pro letošní rok?

Janis Sidovský: Velmi rádi bychom spolupracovali a myslím, že to je oboustranné. Konkrétní titul ale ještě není připraven.

Nelimituje vás v této spolupráci Prima family, s níž Jojka spolupracuje mnohem intenzivněji?

Janis Sidovský: Nespolupracuje jenom s Primou family.

Janka Vozárová: Mezi Primou a Jojkou nejde o exkluzivní spolupráci.

Jak se v rozpočtu Barrandova projeví fakt, že vám skončí přidružené členství v Asociaci televizních organizací (ATO), která měří televizní sledovanost pomocí peoplemetrů, a stanete se jejím řádným členem? Členské příspěvky vám významně vzrostou…

Janka Vozárová: Nebude to zásadní, protože smlouva s ATO obsahovala každoroční navyšování členského poplatku v souladu se zvyšující se penetrací digitálního vysílání a dosahu televize Barrandov. Rozdíl dnešní výše poplatku a té definitivní je minimální.

Čili řádný poplatek bude podobný, jaký jste platili už v minulém roce, kdy České Radiokomunikace spustily všechny zbylé vysílače multiplexu 2, v němž vysíláte?

Janka Vozárová: Ano, platili jsme už skoro stejný poplatek jako řádní členové, i když jsme měli statut přidruženého člena.

Janis Sidovský: Ale se službami Mediaresearch jsme byli vždy spokojeni, takže určitě stojíme o to, aby tato společnost měřila sledovanost i nadále.

Nebudete tedy jako čerstvý řádný člen ATO zpochybňovat její vítězství v tendru na dodavatele dat sledovanosti po roku 2013, jako to chce udělat Nova?

Janka Vozárová: V žádném případě.

Janis Sidovský - 1

Nova a Česká televize provozují svoje videopůjčovny na internetu, Prima family a česká verze HBO se je chystají spustit v nejbližších dnech. Chystá něco podobného i Barrandov? Zatím máte videoarchiv původních pořadů na svém webu.

Janis Sidovský: Zatím ne, rozhodně ne v prvním pololetí. Na podzim už to připadá v úvahu. Určitě o tom přemýšlíme, ale není to úplně jednoduché z hlediska autorských práv. Ale od podzimu to chceme zkusit.

Spojíte se s nějakou existující značkou, jako to donedávna dělala Prima na internetové televizi Stream od Seznamu, nebo půjdete vlastní cestou?

Janis Sidovský: Stream s námi také jednal, ale nezdálo se nám to na začátku našeho vysílání natolik výhodné, abychom měli svoje pořady i někde jinde. Chtěli jsme je mít jenom u sebe, aby si diváci zvykli chodit na barrandovský web. Teď se situace mění a probíhají už určitá jednání, která by měla letos v září vyústit v něco nového.

Nemůžu se nezeptat na téma, které v souvislosti s Barrandovem rezonuje médii už několik měsíců, tedy na údajný zájem vydavatelství Ringier Axel Springer koupit tuto televizi. Zájem o Barrandov v rozhovoru pro časopis Forbes připustila i generální ředitelka Ringieru Libuše Šmuclerová. Jednáte tedy spolu?

Janka Vozárová: Nejsem si vědoma, že by Libuše Šmuclerová něco připustila, ale pokud se vedou nějaká jednání, pak na úrovni vlastníků. Nespadá to do kompetence managementu televize. Nejsme informováni o jednotlivých krocích.

Jiná verze téže zprávy říká, že nemá jít o kapitálový vstup, ale strategickou mediální a marketingovou spolupráci.

Janka Vozárová: Je předběžné a úplně zbytečné o tom mluvit.

A kdy to už nebude zbytečné?

Janka Vozárová: Když se na stole objeví nějaký závazek ke spolupráci. Zatím se neobjevil, takže je to všechno naprosto předběžné.

Připouštíte ale, že nějaká jednání s Ringierem probíhají? Jak dlouho jste ve vzájemném kontaktu?

Janka Vozárová: A proč právě Ringier? Možná se kontaktujeme s někým jiným.

Slyšel a četl jsem o Ringieru, tak se ptám na něj.

Janis Sidovský: S Ringierem spolupracujeme tak jako s jinými vydavatelstvími už od začátku našeho vysílání. Rámcové smlouvy máme třeba s Rádiem Impuls, Bauer Media, Ringierem…

Janka Vozárová: Je to spolupráce jako každá jiná, a jakou má každá komerční televize.

Ale v tomhle případě jde přeci jenom o trošku víc než o běžnou spolupráci.

Janis Sidovský: Tam nám napovězte.

Janka Vozárová: Zatím to tak nevypadá, právě naopak. Janis si stěžuje, že by k nám mohli být i milejší.

Foto: Ondřej Hošt, DigiZone.cz

Anketa

Podaří se televizi Barrandov do konce letošního roku dosáhnout průměrného podílu 8% na dospělém publiku?

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 1. 2012 0:59

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+