Hlavní navigace

Zákazníka by měl kvůli servisnímu poplatku odškodnit prodejce, radí ministerstvo

21. 8. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Servisní poplatek zavádí satelitní operátoři CS Link a Skylink od začátku září, bezplatný příjem programů pak skončí na konci stejného měsíce.

S překvapivou radou pro slovenské zákazníky služeb CS Link a Skylink, kteří se cítí zavedením takzvaného servisního poplatku podvedeni, přišlo tamní ministerstvo hospodářství. Podle jeho úředníků by se měli klienti obracet na svého prodejce, který jim kartu prodal, a taktéž od něho mají satelitní přijímač. Informoval o tom server SME.sk. Prodejce je podle stanoviska úředníků odpovědný za prodej karty proto, jelikož k ní náležel také box, který bezplatný příjem programů umožňoval.

BRAND24

ČTĚTE TAKÉ: CS Link a Skylink neměly v obchodních podmínkách možnost jednostranné změny

Dokument, který dává úředníkům v tomto za pravdu, je Občanský zákoník. Smlouva na koupi přijímače a pořízení karty spolu podle ministerstva souvisí. Zánik jedné smlouvy způsobuje zánik ostatních závislých smluv, zdůvodňují úředníci. Souhlasí s nimi i šéf košického spotřebitelského centra Miroslav Antoňák. Pochybuje ale o tom, že zákazníci by s takovouto stížností uspěli. Prodejce je nicméně třetím subjektem, který by měl s takovýmto výkladem zákona souhlasit.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).