Více

Za odchodem výkonného šéfa Novy jsou spory se „superšéfem“ Sarbu

Odchod výkonného a obchodního ředitele televize Nova Jana Řeháka, kterého tuto středu dočasně vystřídal obchodní ředitel slovenské Markízy Matej Ribanský, stojí dlouhodobé spory se „superšéfem“ Novy Adrianem Sarbu, který je zároveň prezidentem a generálním ředitelem mediální skupiny CME, již Novu vlastní. Upozorňují na to dnešní Hospodářské noviny i deník E15. Řehák byl odpovědný za reklamní výnosy Novy, které dlouhodobě klesají. Televizi nepomohla ani výrazná sleva, kterou nasadila na letošní březen.

K TÉMATU: Výkonný a obchodní ředitel televize Nova Jan Řehák rezignoval

Už delší dobu ve vední Novy existovaly rozpory mezi Honzou Řehákem a stranou Adriana Sarbua, řekl Hospodářským novinám nejmenovaný manažer Novy. Stejné konflikty v minulosti stály za odchodem bývalého generálního ředitele Novy Petra Dvořáka či programového ředitele Davida Stogela. Adrian Sarbu totiž stále častěji direktivně rozhodoval, co a kdy bude Nova vysílat, od čehož se potom odvíjela i sledovanost a zájem inzerentů. Proti vůli vedení Novy například prosadil vysílání turecké telenovely Tisíc a jedna noc, která se v prime time neosvědčila.

ČTĚTE TAKÉ: Nova nemá v březnu vyprodané reklamní časy, pobízí proto klienty

Problém není v obchodu, ale ve sledovanosti. A to je problém celkové strategie Novy, kterou určuje Sarbu, potvrdil HN manažer reklamní agentury, který si nepřál být jmenován. Sarbu stanovil pro letošní rok cíl neklesnout v celodenním podílu na trhu u klíčové cílové skupiny diváků od 15 do 54 let pod hranici 40 procent (v součtu denních podílů Novy a Novy Cinema). Jenže za letošní rok Nova zatím v žádném týdnu průměrného čtyřicetiprocen­tního podílu na trhu společně s Novou Cinema nedosáhla. Například minulý týden oscilovala na hodnotách 36,54 procenta a na požadovaný podíl se dostala jen v prime time (41,34 procenta).

NAPSALI JSME: Nova pro rok 2011 snížila základní cenu reklamy o 10% oproti roku 2010

Deník E15 upozorňuje, že prezident CME Adrian Sarbu chtěl za první tři měsíce letošního roku získat od inzerentů nejen běžné výdaje do reklamy, ale i část prostředků, které si obvykle nechávají až na další měsíce. To se však Nově nepodařilo ani přes masivní slevovou akci v březnu, kdy kvůli nevyprodaným vysílacím časům snížila ceny vybraných reklamních časů až o 70 procent. Mediální agentury takový krok považují za chybu, protože Nova tím přiznává, že má problém s vyprodaností reklamního prostoru.

K VĚCI: Syndrom Tisíce a jedné noci: důchodci se přesunuli od ČT 1 k Nově

Taková nabídka trochu devalvuje dané médium a signalizuje, že stanice disponuje zřejmě vyšším neobsazeným časem, než si vedení stanice představuje. Zdá se ale, že si tuto skutečnost na Nově uvědomují, protože na duben nasadili jinou taktiku. Pro ty, kteří objednají kampaně po 1. dubnu, tak různými indexy zdraží cenu za vybrané pořady v prime time, řekl deníku E15 Jan Poláček z agentury ZenithOptimedia Prague. Signály, že má Nova problémy s prodejem reklamy, se mohou negativně odrazit na vývoji cen akcií CME na pražské burze.

DÁLE: Češi nesnesnou kdejaké smetí, hodnotí neúspěch SuperStar šéf Jojky

Nečekaný odchod výkonného a obchodního ředitele Novy Jana Řeháka však zatím s cenou akcií CME nijak výrazně „nezacvičil“. Ale je jasné, že když odchází někdo z vrcholových manažerů, není to dobrý signál, řekl HN analytik společnosti Cyrrus Ondřej Moravanský. Nova si minulý týden meziročně pohoršila v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku o 6,79 procentního bodu a podle deníku E15 zaostává za obchodním plánem pro letošní rok až o pět procent.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 3. 2011 19:13

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+