Více

RRTV: Televize Z1 před volbami v Praze protěžovala ODS a TOP 09

Správnímu řízení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) kvůli údajnému protěžování kandidátů ODS a TOP 09 před říjnovými komunálními volbami v Praze čelí zpravodajská televize Z1. Rada se na svém zasedání tento týden shodla, že Z1 v době od 6. do 16. října ve svém diskusním pořadu Interview Z1 prezentovala pouze zástupce ODS a TOP 09. Ve zmiňovaném období odvysílala Z1 pět premiérových vydání Interview Z1, z nichž v pěti byli hosty kandidáti ODS a v jednom kandidát TOP 09 ve volbách do pražského magistrátu.

K TÉMATU: Z1 pozvala do diskuse o americké ekonomice i zástupce svého majitele

Jako prvního Z1 pozvala do svého diskusního pořadu 6. října lídra pražské kandidátky TOP 09 Zdeňka Tůmu, a tento pořad následně další tři dny šestkrát reprízovala. 7. října byla hostem Interview Z1 kandidátka ODS Aleksandra Udženija, a tento pořad další tři dny televize pětkrát reprízovala. 8. října si Z1 pozvala do svého Interview kandidáta ODS Jana Kalouska, načež v dalších dvou dnech tento pořad zopakovala čtyřikrát. 11. října přišel do studia Interview Z1 kandidát ODS Milan Pešák a tuto diskusi Z1 reprízovala v dalších třech dnech pětkrát.

ČTĚTE TAKÉ: Televize Z1 loni skončila ve ztrátě víc než čtvrt miliardy korun

A konečně 12. října byl hostem Interview Z1 kandidát ODS Petr Bříza, jehož vystoupení televize v dalších třech dnech zopakovala pětkrát. Všichni zpovídaní politici se v komunálních volbách v Praze dostali do velkého zastupitelstva na magistrátu. Podle vysílací rady jde ze strany Z1 o zjevné porušení zákona o rozhlasovém a televizním vysílání, za které hrozí jejímu provozovateli, společnosti První zpravodajská, finanční pokuta.

V daném časovém období pořad nabyl politicko-publicistického charakteru tím, že během 10 dnů provozovatel odvysílal 30 vysílání pořadu prezentujících kandidáty konkrétních politických stran, a tím se mohl dopustit porušení povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti a zejména nebyla v celku vysílaného programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí, popřípadě jejich názory nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, a to s přihlédnutím k jejich reálnému postavení v politickém a společenském životě, konstatovala RRTV.

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 12. 2010 9:44

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+