Více

Z UPC se pomalu stává spíše poskytovatel připojení k internetu

UVNITŘ TABULKA Spíše poskytovatelem připojení k internetu a pevné telefonní linky než placených televizních služeb se pomalu stává společnost UPC Česká republika. Podle výsledků hospodaření za třetí čtvrtletí letošního roku, které tento týden zveřejnila mateřská společnost UPC, firma Liberty Global, zájem o televizní služby UPC v tuzemsku klesá už čtvrtý kvartál za sebou, zatímco zákazníků vysokorychlostního připojení k internetu a pevné telefonní linky od této společnosti přibývá.

TABULKA: Vývoj počtu zákazníků televizních služeb UPC v České republice od ledna 2008

Ve třetím kvartále letošního roku využívalo video služeb UPC, tedy analogové a digitální kabelové televize a satelitní televize, celkem 640 700 zákazníků. To je o 11 tisíc zákazníků méně než ve druhém letošním čtvrtletí, a o 27 900 zákazníků méně než v prvním čtvrtletí tohoto roku. Meziročně jde o pokles o 35 100 zákazníků.

Největší pokles oproti druhému letošnímu čtvrtletí zaznamenala služba analogové kabelové televize: ve třetím čtvrtletí si ji předplácelo o 16 tisíc domácností méně. Do značné míry však jde o řízený pokles, ke kterému vyzývá sama UPC, která zákazníky přesvědčuje, aby přešli od analogové k digitální kabelové televizi. Odběratelů digitální kabelové služby UPC Digital skutečně neustále přibývá, mezi druhým a třetím letošním čtvrtletí šlo o 8 500 nových zákazníků.

GLOSA: Přibývají UPC zákazníci, nebo si je jen přelévá?

Příliv nových zákazníků digitální kabelové televize ale nevykompenzoval úbytek odběratelů analogové kabelové televize, takže celkový počet zákazníků kabelové televize od UPC mezi druhým a třetím čtvrtletím letošního roku klesl o 7 500. Jde o čtvrtý mezikvartální pokles za sebou. Čtyři čtvrtletí po sobě klesá i počet zákazníků satelitní služby UPC Direct. Mezi druhým a třetím čtvrtletím letošního roku jich ubylo 3 500.

Naopak zákazníků internetového připojení a pevné telefonní linky od UPC přibývá již několik kvartálů za sebou. Mezi druhým a třetím čtvrtletím letošního roku přibylo 10 100 klientů internetového připojení a 7 300 zákazníků s pevným telefonem od UPC. Televizní služby však i přes neustálé poklesy počtu zákazníků využívá více než internet a telefon od UPC. Ke konci třetího čtvrtletí měly 640 700 odběratelů, zatímco internet a telefon 497 100.

Připojení k internetu je ale druhou nejvyužívanější službou UPC v České republice. Ke konci třetího kvartálu ji využívalo 344 900 zákazníků, zatímco nejyvužívanější služba, digitální kabelová televize, měla 361 600 klientů. Počty zákazníků obou služeb sice mezikvartálně rostou, u internetu ale rychleji než u digitální kabelové televize, takže se dá očekávat, že do půl až tři čtvrtě roku počet zákazníků s připojením k internetu od UPC převýší počet zákazníků digitální kabelové televize od této firmy.

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 6. 3. 2010 2:45

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+