Hlavní navigace

Z prezidentského týdne na ČT byla nejsledovanější 13. komnata Karla Schwarzenberga

12. 3. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKA – Největší zájem projevili diváci o neúspěšného kanditáta na Hrad, poté o nového prezidenta Miloše Zemana a nejméně je zajímal odcházející prezident Václav Klaus

Ani inaugurace nového prezidenta republiky Miloše Zemana, ani rozlučkový projev jeho předchůdce Václava Klause nezaujaly během speciálního „prezidentského týdne“ na obrazovce České televize tolik diváků jako dokumentární pořad 13. komnata Karla Schwarzenberga. V pátek 1. března ho od 20:56 hod. vidělo v průměru 1,177 milionu dospělých diváků, což představovalo 29,24 procenta publika. Informovala o tom mluvčí ČT Michaela Fričová s tím, že šlo o nejsledovanější z deseti pořadů, které Kavčí hory nabídly u příležitosti střídání hlavy státu.

K TÉMATU: ČT 24 v pátek trojkou na trhu, prezidentský speciál jí pomohl porazit Primu family

„Největší zásah ze všech nabízených pořadů měl desetihodinový speciál zpravodajského kanálu ČT 24 Inaugurace prezidenta vysílaný v pátek 8. března od 9:00 do 19:00 hodin střídavě z Kavčích hor, kde ho moderoval Václav Moravec, a Pražského hradu, kde dění komentovali Jakub Železný a Daniela Písařovicová. Průměrná sledovanost pořadu byla 408 tisíc diváků starších 15 let. Pořad tak sledoval v průměru každý čtvrtý dospělý divák v danou dobu u televizoru (podíl na publiku neboli také share 25,97 procent),” uvedla Fričová.

ČTĚTE TAKÉ: Zemanův inaugurační projev na ČT 24 vidělo 850 tisíc diváků, což bylo 60 % publika

Divácký zásah měl inaugurační speciál ČT 24 ještě mnohem větší, alespoň po dobu tří minut ho nepřetržitě sledovalo 2,170 milionu dospělých diváků. Víc než samotná inaugurace zaujala hlavní část vojenské přehlídky na třetím nádvoří Pražského hradu, kterou od 11:00 do 11:20 hod. vidělo v průměru 907 tisíc dospělých diváků (65,70 procenta z těch, co v dané chvíli seděl u televize). Inaugurační projev Miloše Zemana, který přehlídce předcházel, zaujal od 10:19 do 10:34 hod. v průměru 849 tisíc dospělých s podílem na publiku 61,92 procenta.

“Česká televize byla ten den nejsledovanější televizí (ČT jako celek dosáhla podílu na tv trhu 37,40 procenta, z toho ČT 24 dokázala vygenerovat 14,52 procenta),” doplnila mluvčí ČT. Výrazně vyšší návštěvnost měly i internetové stránky ČT. “Portál ČT 24 zaznamenal v pátek o 60 procent více uživatelů, než je obvyklý denní průměr,” uvedl Petr Svatoš zodpovědný za webové stránky České televize. Jestliže 13. komnata Karla Schwarzenberga a slavnostní slib nového prezidenta Miloše Zemana lámaly rekordy sledovanosti, zájem o odcházejícího prezidenta Václava Klause byl o poznání menší.

NAPSALI JSME: Klausův rozlučkový projev vidělo jen 647 tisíc diváků, většina se dívala na Ordinaci

BRAND24

“Odcházející prezident Václav Klaus zaujal diváky ve středu 6. března hodinovým rozhovorem s Jakubem Železným a ve čtvrtek 7. března posledním projevem ve funkci prezidenta. Poslední rozhovor České televize s Václavem Klausem ve funkci prezidenta sledovalo v průměru 550 tisíc diváků s celkovým zásahem (alespoň tři minuty kontinuální sledovanosti) 1,150 milionu diváků. Projev Václava Klause sledovalo na ČT 1 a ČT 24 celkem 647 tisíc dospělých diváků při podílu na publiku 15,59 procenta (v prvním vysílacím čase od 20:00 hodin sledovalo pořad na ČT 1 v průměru 479 tisíc dospělých, na ČT 24 dalších 168 tisíc dospělých),” uvedla mluvčí ČT.

Za televizní propadák lze označit čtvrteční pořad Podoby Václava Klause, který od 20:20 hod. vysílala ČT 1. V průměru jej vidělo jen 352 tisíc dospělých diváků, což představovalo 8,22 procenta publika.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).