Více

Z 1 a Febio TV pozastavily přípravy na zahájení vysílání

Digitální zpravodajská televize Z 1 a plnoformátová stanice Febio TV pozastavily přípravy na zahájení vysílání. Reagují tak na situaci, která vznikla zářijovým rozhodnutím Městského soudu v Praze o neplatnosti udělených digitálních licencí. Z 1 propustila podle agentury ČTK všechny zaměstnance a omezila investice. Dočasné pozastavení investic se týká hlavně přerušení nákupu technologií, investic do infrastruktury a ukončení zaměstnaneckého poměru s většinou zaměstnanců, potvrdil agentuře Petr Málek, ředitel marketingu finanční skupiny J a T, která je majitelem Z 1.

Generální ředitel Z 1 Martin Mrnka na pondělní konferenci Milníky digitální televize v Brně odhadl dosavadní ztráty spojené s investicemi do projektu soukromé zpravodajské televize na desítky milionů korun. Mrnka před časem nevyloučil, že by Z 1 mohla zahájit vysílání na satelitu a prostřednictvím kabelových rozvodů, ale pouze v omezené formě. Rozhodně by nešlo o Z 1 tak, jak je popsaná v projektu, který zvítězil v licenčním řízení, vysvětlil. Přes kabel a satelit vysílá i slovenská zpravodajská televize TA 3, která rovněž patří skupině J a T.

Investice do přípravy vysílání utlumila také plnoformátová stanice Febio TV. Naše situace je stejná. Minulý týden jsme přijali kroky k tomu, aby se dál nezvyšovaly naše ztráty, řekl agentuře ČTK majitel televize Fero Fenič. Generální ředitel Febio TV Richard Rybníček v pondělí na veletrhu Invex uvedl, že původní náklady na start nového programu měly dosáhnout 1,3 miliardy korun. Pokud by stanice zahájila vysílání pouze přes satelit a kabel, odhaduje náklady na 200 až 300 milionů korun. V takovém případě by Febio připravilo velmi omezené programové schéma a čekalo na přidělení licence pro zemské digitální vysílání.

Reakce digitálních stanic přichází krátce poté, co všichni držitelé digitálních licencí obdrželi písemné vyrozumění soudu. Zástupci digitálních programů se doposud domnívali, že soud pouze napadl odůvodnění Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), proč udělila licence konkrétním šesti společnostem a proč neuspěli další žadatelé. Z písemného verdiktu však vyplynulo, že soud licence úplně zrušil.

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 10. 2006 5:45

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+