Více

Vztah mezi televizí a sociálními médii: Jak ho využít pro účinnou reklamní kampaň?

Sociální média mluví SE zákazníky, ne pouze K NIM. To je zásadní rozdíl oproti klasickým reklamním kampaním v televizích, které se budou muset tomuto trendu přizpůsobit.

Televize, bez ohledu na to, jestli klasická, nebo internetová, je v dnešní době přesycena komercí. Proto i dnešní spotřebitelé jsou daleko odolnější vůči reklamním sdělením, takže je třeba je oslovovat chytře, jemněji a působit na jejich podprahové vnímání. Jaký je vztah mezi televizí a online sociálními médii? Jak se vzájemně ovlivňují? A jaké je obecné vnímání používání sociálních médií jako komunikačního nástroje?

S nástupem sociálních médií se komunikace se spotřebiteli velmi výrazně změnila: Společnosti potřebují sociální média jako komunikační a marketingový nástroj s cílem zvýšit povědomí o značce a pro budování vztahů se zákazníky za nízkou cenu. Ve srovnání s televizní reklamou mají média sociální sítě více možností, jak se přímo zaměřit na specifické segmenty spotřebitelů, stejně jako komunikovat přímo se zákazníky s cílem získat znalosti o jejich potřebách a přáních.

 

Zdroj: Onextrapixel.com

Sociální média dávají televizi nový impuls, nemusí být nutně jejím soupeřem

Myslete multimediálně

Multimediálnímu přístupu se v dnešní době nevyhnete, zejména chcete-li komunikovat se všemi cílovými skupinami. Stálý nárůst fragmentace publika je navíc velice viditelný a i když některé studie naznačují, že spotřebitelé se odvracejí od tradičních zdrojů reklamy (TV, rozhlas, tisk), a televize stává stále více médiem v pozadí, zejména televizní reklama má stále schopnost zvýšit návštěvnost nových nebo sociálních médií.

Celkově lze říci, že ve srovnání s ostatními tradičními médii mají televizní kampaně stále nejvyšší účinnost a televize jako celek zůstává konečným masovým médiem schopným zasáhnout obrovské množství diváků. Má stále velice vysoký dosah a hodnocení její efektivity klesá jen kvůli její větší roztříštěnosti (= více kanálů), a nikoli z důvodu poklesu její sledovanosti.

widgety

Ačkoliv nové technologie nepochybně ovlivnily klasické televizní vysílání, televize má stále privilegium masového média schopného zasáhnout obrovský počet diváků, a stejně tak ji náleží nálepka prominentního reklamního média, i když poněkud dražšího, než ta ostatní – viz box:

Celý článek čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+