Více

Vznikla Asociace mediálních agentur, chce lépe kontrolovat mediální výzkumy

Nové sdružení existuje v rámci Asociace komunikačních agentur (AKA), která je mj. členem Asociace televizních organizací (ATO), zadavatele peoplemetrového měření TV sledovanosti.

Na půdě Asociace komunikačních agentur (AKA) vznikla nová Asociace mediálních agentur (ASMEA). Organizace bude mít coby spolek právní subjektivitu, jednotlivé agentury však nadále zůstávají členy AKA, informoval výkonný ředitel AKA Michal Charvát. Důvodem pro vznik ASMEA je především lepší kontrola nad financováním a organizací mediálních výzkumů a efektivnější fungování na půdě AKA, respektive prosazování zájmů mediálních agentur na trhu, sdělila nová asociace.

CIF16

K TÉMATU: Regionální televize v DVB-T staví reklamní síť, chtějí bojovat o peníze s celostátními kanály

Mediální agentury tím reagují na vývoj komunikačních agentur, který si žádá samostatnější formu jejich sdružení. Jde o další krok v jejich emancipaci na českém trhu, stejně tak, jako se historicky oddělily od kreativních agentur, dodala ASMEA. Nová asociace si zároveň zvolila vlastního výkonného ředitele, jímž je Ondřej Novák z agentury Czech Regio TV. Statutárním zástupcem AKA zůstává její výkonný ředitel Charvát. ASMEA má nově od AKA převzít spolufinancování peoplemetrů a podílet se na vytvoření nového crossmediálního měření zásahu publika, které bude směšovat např. televizní sledovanost a sledovanost videa na internetu.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+