Více

Výzkum: Přes 80 % uživatelů tabletů a smartphonů na nich sleduje občas televizi

Alespoň někdy sleduje televizi přes tablet 88 % uživatelů, u chytrých telefonů to je 82 %, zjistila agentura NPD DisplaySearch na vzorku 15 tisíc lidí v 15 zemích světa

Více než 80 procent majitelů tabletů a chytrých telefonů sleduje alespoň občas na displeji těchto zařízení televizní vysílání. Vyplývá to z rozsáhlého výzkumu, který na vzorku 15 tisíc respondentů v 15 zemích světa provedla agentura NPD DisplaySearch. Tabletu dalo před televizorem občas přednost 85 procent respondentů, chytrému telefonu pak 65 procent z těch, kteří si mohli v danou chvíli vybrat. Chytrým mobilním zařízením dali přednost proto, že na nich mohou televizi sledovat kdekoli a nemusí se s ostatními členy domácnosti přetahovat o dálkové ovládání, upozornil web Wirtualnemedia.pl.

K TÉMATU: UPC začala nabízet kabelovku do počítače, tabletu a smartphonu. Zatím v Holandsku

Televizní vysílání je na chytrých mobilních zařízeních nejoblíbenější aplikací po prohlížení e-mailů, surfování po internetu, používání sociálních sítí, zjišťování informací o počasí a odesílání textových zpráv. Ne vždy je ale tablet nebo chytrý telefon tím pravým zařízením, na kterém uživatel chce sledovat televizi. Pro 15 procent majitelů tabletů a 65 procent majitelů smartphonů je problematická malá velikost obrazovky těchto mobilních zařízení a špatná kvalita zvuku.

ČTĚTE TAKÉ: Deset slovenských televizí lze zdarma sledovat na iPhonu a mobilech s Androidem

Výzkum se zaměřil na 15 nejzajímavějších světových trhů z hlediska nových technologií (Brazílie, Čína, Francie, Německo, Indie, Indonésie, Itálie, Japonsko, Mexiko, Rusko, Thajsko, Turecko, Velká Británie, USA, Vietnam). Zajímavé je, že zatímco ve vyspělých zemích, jako jsou USA, Itálie nebo Francie, využívalo video obsah na displejích mobilních zařízení asi 60 procent respondentů, zatímco na rozvíjejích se trzích Brazílie, Číny či Indie dokonce 72 procent.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 19. 7. 2013 9:26

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+