Více

Vysílací rada udělila pokuty za více než milion, hřešila Nova i Lagardère

Z firem se ve vysílání českých stanic nejvíce provinila Kofola. Ta dostala celkem tři pokuty, a to ve výši osmdesát, sto a sto padesát tisíc korun. Regulátorovi vadil produkt Jupík Crazy Aqua.

Osm pokut za více než jeden milion korun, konkrétně v souhrnné výši 1,23 milionu Kč, udělila na svém posledním zasedání Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Nejvyšší částkou ve výši tři sta tisíc korun byly pokutovány společnosti CET 21 a Lagardère Active ČR. Provozovatel televize Nova se konkrétně provinil tím, že v seriálu Ordinace v růžové zahradě 2, který se vysílal 8. května letošního roku viditelně propagoval regenerační produkt Million Gloss, a to nejen vizuálně, ale i verbálně, tedy formou mluveného projevu jedné z postav, která po použití slibovala „hřívu jako lev“.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Nova zaplatí za prohřešky necelý milion, soud nevyhověl kasačním stížnostem

Lagardère Active ČR dostala tří set tisícovou pokutu díky prohřešku rozhlasové stanice Frekvence 1, kterou provozuje. Jedno z nejposlouchanějších rádií se neprovinilo propagací produktu jako Nova, ale mohla podle vysílací rady ovlivnit fyzický, psychický i mravní vývoj mladistvých. Oním problematickým pořadem byl Dámský klub běžící 26. června loňského roku mezi 10. hodinou dopolední a polednem. Ohrožující potenciál a škodlivost působení tohoto pořadu pro děti a dospívající mládež jsou spatřovány v celkově vulgárním a hrubě pokleslém vedení pořadu, uvedl mimo jiné regulátor. Stotisícovou pokutu dostala Evropa 2 za propagaci internetového obchodu T.M. Lewin ve vysílání své ranní show.

ČTĚTE TAKÉ: Prima Cool dostala dvousettisícovou pokutu za násilnou upoutávku na seriál Grimm

Z firem, které se objevily ve vysílání českých stanic, nejvíce hřešila společnost Kofola. Ta dostala celkem tři pokuty, a to ve výši osmdesát, sto a sto padesát tisíc korun. Zajímavostí je, že ve všech třech případech se jedná o jeden a tentýž produkt, jak vyplývá ze zápisu vysílací rady. Kofola byla konkrétně pokutována za reklamu Jupík Crazy Aqua, která se objevila na Nově, Nově Cinema a TV Barrandov. Reklama podporuje chování ohrožující zdraví osob mladších 18 let a současně nevhodným způsobem ukazuje osobu mladší 18 let v nebezpečné situaci, zdůvodnila důvody pro udělení pokut RRTV. Stopadesátitisícovou pokutu dostal Mountfield za soutěž Kolo štěstí. Nejmenší pokuta připadla společnosti Celmar Media za reklamu/teleshopping na produkt Figurebites.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 10. 2014 12:25

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+