Více

Výrobci elektroniky se chtějí zaměřit na vzdělávání v oblasti chytrých televizorů

Společnost Samsung chce v letošním roce uvést na trh desítky nových lokalizovaných aplikací pro český a slovenský trh. Zaměřit by se měly především na video obsah.

Úlohou výrobců elektroniky nebude do budoucna zajištění kvalitního připojení, tedy jeho dostatečnou rychlost, ale spíše tyto společnosti sehrají roli vzdělávací. Na dnešní konferenci TVCON 2013, kterou pořádají server DigiZone.cz a společnost Mautilus, se na tom shodli zástupci velkých značek, konkrétně Samsungu a LG Electronics. Pavel Mizera, manažer první jmenované firmy dokonce předpokládá, že v horizontu několika let z trhu úplně zmizí „hloupé“ televizory, tedy ty, které neumožňují připojení k internetu a využívání doplňkových aplikací.

K TÉMATU: Samsung přichází se službou TV Discovery, vyhledáváním a přehráváním video obsahu

Nemůžeme přispět ke zlepšení pokrytí kvalitním internetovým připojením. Jediné, co můžeme nabídnout, je určitá optimalizace, aby se data tolik nestahovala. Stejný problém se řeší i v Německu, konstatoval Petr Mazenec, technický ředitel společnosti Mautilus, která ve spolupráci s výrobci elektroniky vyvíjí jednotlivé aplikace. Optimalizovat obsah se bude na straně poskytovatele. Naše úloha je spíše v edukační části, tedy ukázat, co vše uživatel má k dispozici, uvedl Content Specialist Smart TV společnosti Samsung Pavel Mizera.

NEPŘEHLÉDNĚTE: LG v Česku prodává první Ultra HD televizor s úhlopříčkou 84”, vyjde na půl milionu

Prostředí, které LG nabízí, je dostatečně intuitivní. Většina uživatelů se může připojit přes Wifi nebo ethernetový kabel. Kdo má základní znalosti s ovládáním počítače, neměl by s tím mít problém. Celou populaci pochopitelně nejsme schopni vzdělávat. Není to v našich silách, konstatoval Tomáš Vilímek, specialista pro platformu Smart TV společnosti LG Electronics. Jak Samsung, tak i LG Electronics, chtějí v letošním roce rozšířit počet lokalizovaných aplikací pro český a slovenský trh o desítky. O které konkrétně půjde, zatím nechtěli zástupci značek prozradit. Mají se zaměřit především na video.

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 7. 3. 2013 20:27

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+