Více

Vymahači žádají po klientech UPC tisíce za údajně nevrácené set-top-boxy

DOPLNĚNO O VYJÁDŘENÍ UPC Desetitisíce korun požaduje po zákaznících kabelové společnosti UPC vymahačská firma, které operátor postoupil pohledávky za nevrácené modemy a set-top-boxy. Podle televize Nova se však vymahači obracejí i na klienty, kteří UPC už modem nebo set-top-box vrátili. Nyní po nich požadují 25 tisíc korun a pokud je zákazníci neuhradí, vyhrožují žalobou. UPC takový postup u zákazníků, kteří jí přijímače vrátili, odmítá.

K TÉMATU: ČT vymáhá pokutu 10 tisíc korun za nefunkční starou televizi v hospodě

Přístroj jsem vrátila a i přesto mi přišla faktura na 25 tisíc. Prostě to není normální takovýhle jednání, řekla redaktorovi Televizních novin na Nově jedna z poškozených klientek UPC. Doklad o vrácení přijímače si prý neuschovala, protože jej vracela před více než rokem. Mluvčí české UPC František Malina popřel, že by firma postupovala dál pohledávky za zákazníky, kteří třeba i s mnohaměsíčním zpožděním pronajaté přijímače vrátili.

ČTĚTE TAKÉ: ČT: 175 tisíc upomínek za nezaplacení koncesionářského poplatku

Proti tomu však Nova staví vyjádření dalšího zákazníka UPC z internetové diskuse: Technik, co mě odpojoval, si modem odnesl a teď po mně za dva modemy chtějí 10 tisíc plus 1 tisíc úroky a 12 800 za právníka. Zákazníci se pozastavují především nad tím, že na ně vymahačská firma přišla rovnou s platebním příkazem od soudu, aniž by je předtím kontaktovala. Proti příkazu se nyní musí poškození lidé odvolat.

Mluvčí UPC pro DigiZone.cz popsal, jakým způsobem firma rozhoduje o postoupení pohledávek vymahačské agentuře: Ještě než neuhrazenou pohledávku postoupíme agentuře, snažíme se dlužníka různými způsoby, např. mailem, telefonicky, písemně či přes SMS nejméně pětkrát kontaktovat. Celý proces trvá několik týdnů až měsíce. Nemáme-li žádnou odezvu, dluh předáváme dále, protože není v našich silách zabývat se jeho vymáháním. Agentury, kterým byly pohledávky postoupeny, jsou na UPC nezávislé a jejich kroky nemůžeme nikterak kontrolovat.

Je nám samozřejmě líto, že je postup nových věřitelů vnímán dlužníky negativně, ale my už na něj nemáme žádný vliv, vysvětluje Malina. K tomu, aby se končící zákazník vyhnul případným problémům je třeba hlásit změnu bydliště a dostát smluvní povinnosti stanovené ve Všeobecných obchodních podmínkách. A sice vrátit veškerá pronajatá i zapůjčená zařízení prostřednictvím České pošty nebo při případné osobní návštěvě technika. A samozřejmě si uschovat si příslušné potvrzení, jakými jsou podací lístek České pošty či zakázkový list technika. Je-li zákazník na pochybách, zda bylo zařízení řádně a včas vráceno, může si tuto skutečnost ověřit písemně nebo telefonicky na klientském centru UPC, dodal mluvčí.

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 4. 2011 21:20

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+