Na pravidelné prezentaci výsledků měření poslechovosti Radioprojekt oznámil marketingový ředitel společnosti MMS Pavel Lupjan odhady čistých investic do rozhlasové reklamy. Za druhé čtvrtletí utržili provozovatelé rozhlasového vysílání 486 milionů korun, což je nejvíce za srovnatelné období během posledních tří let. Růst příjmů táhli hlavně lokální zadavatelé a přímí klienti, v poslední době ale rostou i investice ze strany mediálních agentur,
okomentoval výsledky Lupjan.
PODROBNOSTI: Nejposlouchanějším rádiem zůstává Impuls, denní poslechovost klesla u Dvojky Českého rozhlasu
Podle Lupjana své reklamní výdaje navyšují výrobci a distributoři automobilů, maloobchodníci a pořadatelé kulturních akcí, naopak slábnou příjmy ze segmentů stavebnictví, zemědělství a lesnictví. Pro letošní červenec odhaduje Lupjan mírný pokles příjmů, v srpnu by měly reklamní příjmy rádií stagnovat a v září opět lehce narůst.
Zveřejněné výsledky jsou založeny na fakturovaných, nikoli odvysílaných objemech, jak je poskytli zástupci Českého rozhlasu a společností RRM, MMS a Radio United. Přehled čistých investic do rozhlasové reklamy vychází z objemů v ceníkových cenách po odečtení slev a barterů. Naopak nejsou odečteny bonusy mediálních agentur, zastupitelství nebo dalších obchodníků.