Hlavní navigace

Výdaje za rozhlasovou reklamu rostou, více peněz utrácejí i klienti mediálních agentur

3. 8. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Karel Choc
UVNITŘ PREZENTACE – Ve druhém čtvrtletí letošního roku utratili zadavatelé za rozhlasovou reklamu necelou půlmiliardu korun. Meziročně jde o více než tříprocentní nárůst.

Na pravidelné prezentaci výsledků měření poslechovosti Radioprojekt oznámil marketingový ředitel společnosti MMS Pavel Lupjan odhady čistých investic do rozhlasové reklamy. Za druhé čtvrtletí utržili provozovatelé rozhlasového vysílání 486 milionů korun, což je nejvíce za srovnatelné období během posledních tří let. Růst příjmů táhli hlavně lokální zadavatelé a přímí klienti, v poslední době ale rostou i investice ze strany mediálních agentur, okomentoval výsledky Lupjan.

PODROBNOSTI: Nejposlouchanějším rádiem zůstává Impuls, denní poslechovost klesla u Dvojky Českého rozhlasu

BRAND24

Podle Lupjana své reklamní výdaje navyšují výrobci a distributoři automobilů, maloobchodníci a pořadatelé kulturních akcí, naopak slábnou příjmy ze segmentů stavebnictví, zemědělství a lesnictví. Pro letošní červenec odhaduje Lupjan mírný pokles příjmů, v srpnu by měly reklamní příjmy rádií stagnovat a v září opět lehce narůst.


Autor: Karel Choc

Marketingový ředitel společnosti MMS Pavel Lupjan

Zveřejněné výsledky jsou založeny na fakturovaných, nikoli odvysílaných objemech, jak je poskytli zástupci Českého rozhlasu a společností RRM, MMS a Radio United. Přehled čistých investic do rozhlasové reklamy vychází z objemů v ceníkových cenách po odečtení slev a barterů. Naopak nejsou odečteny bonusy mediálních agentur, zastupitelství nebo dalších obchodníků.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).