Více

Výdaje za rozhlasovou reklamu rostou, více peněz utrácejí i klienti mediálních agentur

UVNITŘ PREZENTACE – Ve druhém čtvrtletí letošního roku utratili zadavatelé za rozhlasovou reklamu necelou půlmiliardu korun. Meziročně jde o více než tříprocentní nárůst.

Na pravidelné prezentaci výsledků měření poslechovosti Radioprojekt oznámil marketingový ředitel společnosti MMS Pavel Lupjan odhady čistých investic do rozhlasové reklamy. Za druhé čtvrtletí utržili provozovatelé rozhlasového vysílání 486 milionů korun, což je nejvíce za srovnatelné období během posledních tří let. Růst příjmů táhli hlavně lokální zadavatelé a přímí klienti, v poslední době ale rostou i investice ze strany mediálních agentur, okomentoval výsledky Lupjan.

PODROBNOSTI: Nejposlouchanějším rádiem zůstává Impuls, denní poslechovost klesla u Dvojky Českého rozhlasu

widgety

Podle Lupjana své reklamní výdaje navyšují výrobci a distributoři automobilů, maloobchodníci a pořadatelé kulturních akcí, naopak slábnou příjmy ze segmentů stavebnictví, zemědělství a lesnictví. Pro letošní červenec odhaduje Lupjan mírný pokles příjmů, v srpnu by měly reklamní příjmy rádií stagnovat a v září opět lehce narůst.


Autor: Karel Choc

Marketingový ředitel společnosti MMS Pavel Lupjan

Zveřejněné výsledky jsou založeny na fakturovaných, nikoli odvysílaných objemech, jak je poskytli zástupci Českého rozhlasu a společností RRM, MMS a Radio United. Přehled čistých investic do rozhlasové reklamy vychází z objemů v ceníkových cenách po odečtení slev a barterů. Naopak nejsou odečteny bonusy mediálních agentur, zastupitelství nebo dalších obchodníků.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+