Více

Všem televizím loni klesly reklamní příjmy. Kromě sportovní ČT 4

Sportovní kanál ČT 4 je zřejmě jedinou tuzemskou televizní stanicí, která si loni meziročně polepšila v reklamních příjmech. Všechny ostatní televize zaznamenaly pokles, byť podle monitoringu výnosů z prodeje reklamních časů se loni v České republice za reklamu v televizi utratilo 28,2 miliardy korun, což je o 1,6 miliardy Kč více než v roce 2008.

K TÉMATU: Ředitel Novy: neúměrné zlevňování reklamy je cesta do pekel

Týdeník Marketing a Media však připomíná, že čísla nekopírují skutečné výdaje do televizní reklamy, ale pouze ceníkové ceny. Agentura OMD odhadla, že příjmy televizí z prodeje reklamních časů loni klesly o 27 procent oproti roku 2008, a poklesy tržeb zhruba o 30 procent hlásí takřka všechny české televize včetně Novy. Té se ale podařilo meziročně zvýšit podíl na diváckém publiku.

Největší televizní reklamní zadavatelé loni škrtali spíše rozpočty pro TV Prima či Českou televizi než u TV Nova, uvedl Marketing a Media s odvoláním na monitoring agentury TNS MI. Výnosy z prodeje reklamních časů klesaly i tematickým televizím typu hudebního kanálu Óčko nebo zpravodajské ČT 24. Sportovní ČT 4 si jako jediná meziročně polepšila především díky inzerci sázkové společnosti Fortuna.

A jací zadavatelé nejvíce inzerovali na nejznámějších digitálních televizních stanicích? U zpravodajské ČT 24 a plnoformátové TV Barrandov vedl mobilní operátor Vodafone, na Óčku konkurenční T-Mobile a na zpravodajské televizi Z1 společnost Sazka.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+