Více

Všem programům ČT minulý týden přibývali diváci na úkor Novy a Primy

UVNITŘ GRAF SLEDOVANOSTI České televizi se minulý týden podařilo zvýšit sledovanost všech čtyř svých programů. Naopak NovaPrimou a jejich druhé kanály oslabily. Mírný nárůst, který by se dal pokládat spíše za stagnaci, zaznamenala plnoformátová televize Barrandov, zatímco malým kabelovým a satelitním programům sdruženým pod kolonkou „ostatní televize“ diváků mírně ubylo.

Česká televize posilovala napříč všemi svými kanály. Největší nárůst zaznamenal program ČT 1, který v uplynulém týdnu sledovalo po celý den v průměru 19,45 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 0,80 procentního bodu více než v předminulém týdnu a jde o nejlepší výsledek od letošního března. V hlavním vysílacím čase Jednička dosáhla průměrného denního podílu 20,76 procenta. ČT 2 sledovalo po celý den v průměru 5,29 procenta dospělého publika, což je o 0,79 procentního bodu více než minule. Během prime time průměrný podíl Dvojky klesnul na 4,94 procenta.

Velmi dobře se dařilo oběma digitálním programům ČT. Sportovní ČT 4 dosáhla celodenního podílu 1,71 procenta, což je o 0,21 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním večerním čase poskočil průměrný podíl Čtyřky ještě o něco výš, na hodnotu 1,73 procenta. Povodně pomohly v růstu sledovanosti zpravodajského kanálu ČT 24. V celodenních číslech tento program dosáhl průměrného podílu 2,26 procenta, o devět setin procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time jeho podíl tradičně klesl, tentokrát na hodnotu 1,14 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

Televizi Nova diváci minulý týden ubývali. Hlavní program Novy sledovalo po celý den v průměru 38,49 procenta dospělého publika, což je o 0,88 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale Nova nadále s přehledem kraluje: dosáhla průměrného podílu 44,02 procenta. Filmový kanál Nova Cinema v uplynulém týdnu sledovalo po celý den v průměru 1,42 procenta diváků starších patnácti let, kteří měli zapnutý televizor. To je o 0,11 procentního bodu méně než týden předtím. Během prime time podíl Novy Cinema ještě klesl na průměrných 1,29 procenta.

Pokles se nevyhnul ani televizi Prima. Její hlavní program minulý týden sledovalo po celý den v průměru 16,41 procenta dospělého publika, což je o 0,79 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase se průměrný denní podíl Primy propadl ještě více – na hodnotu 15,06 procenta. Program Prima Cool, doplněný o regionální mix R1, sledovalo po celý den v průměru 0,72 procenta dospělého publika (o jednu setinu procentního bodu méně než minule), ve večerních časech pak jeho podíl klesl na 0,66 procenta.

Nová plnoformátová digitální televize Barrandov minulý týden mírně posílila. Po celý den ji sledovalo 1,94 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu jde o nárůst o dvě setiny procentního bodu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale průměrný podíl Barrandova na dospělých divácích klesl na hodnotu 1,38 procenta.

Další malé kabelové a satelitní televize, sdružené do kolonky „ostatní televize“, diváky mírně ztrácely. V souhrnném celodenním podílu na trhu dosáhly hodnoty 12,31 procenta, což je o 0,14 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase jejich podíl tradičně klesl na úkor velkých televizí, tentokrát na hodnotu 9,02 procenta.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+