Více

Všechny televize letos zdražily reklamu, jen Nova, ČT 1 a ČT 2 ji zlevnily

UVNITŘ TABULKA Tři ze čtyř původních celoplošných analogových televizí zlevnily v prvním čtvrtletí letošního roku oproti stejnému období v roce 2010 ceník reklamních časů. Naopak ostatní televize, s výjimkou hudebního kanálu Óčko, který ceny nijak neměnil, reklamu zdražily. Vůbec největší nárůst cen vykázala televize Barrandov, informovala společnost Admosphere, která se zabývá monitoringem výdajů do televizní reklamy.

K TÉMATU: Nova pro rok 2011 snížila základní cenu reklamy o 10% oproti loňsku

Většině menších televizních stanic se daří. Alespoň tak hovoří meziroční nárůst ceníkových cen za poskytnutý reklamní prostor. Naopak velké televize zlevňují, konstatuje ředitel Admosphere Karel Honzl. Důkazem, že se malým stanicím začalo na českém televizním trhu dařit, jsou podle něho veřejnoprávní digitální kanály ČT 4 a ČT 24. Sportovní ČT 4 meziročně navýšila ceny reklamních bloků o 33 procent, zpravodajská ČT 24 o 15 procent.

ČTĚTE TAKÉ: Primě se daří, dobrou sledovanost promítne do vyšších cen za reklamu

Naopak programy ČT 1 a ČT 2 ceny reklamy meziročně snížily, z toho Jednička o 16 procent a Dvojka dokonce o 38 procent. Důvodem loňských vysokých cen stanice ČT 2 bylo vysílání Zimních olympijských her, vysvětlil však Honzl. Meziroční pokles cen reklamy za první čtvrtletí vykázala také televize Nova, která snížila ceník o devět procent. Naopak u Novy Cinema cenu reklamy navýšila o osm procent. Jedinou větší televizí, která ceník navyšovala, byla v prvním čtvrtletí Prima (o 11 procent).

Rekordní růst cen reklamy vykázala televize Barrandov – o 46 procent. Stanice Prima Cool změnila v letošním roce způsob ocenění, a proto porovnání není možné. Ceníková cena v prvním kvartál roku 2011 je však shodná s TV Prima. Televize Óčko ceny nezměnila, dodal ředitel Admosphere. Přestože z analýzy vyplývá, že se malým stanicím začalo dařit, nelze to říci o všech. V lednu tohoto roku ukončila vysílání zpravodajská Z1. Dále se prohlubují také ekonomické potíže spojené s provozováním stanice TV Public.

Ceníky reklamních časů na komerčních televizích jsou postaveny na ceně za jeden ratingový bod (tzv. CPP – Cost Per Point). Výsledná cena spotu se pak odvíjí od naměřené sledovanosti konkrétního reklamního bloku, upřesnil Honzl. Za ceníkové ceny se ale televizní reklama téměř neprodává, většina inzerentů získá od televizí různé slevy a bonusy. Reálně pak televize vydělá zhruba 60 procent z ceníkových cen.

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 14. 4. 2011 11:16

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+