Více

Vlastník Primy má problémy v Rusku, prý tam nelegálně provozuje satelitní službu

Švédský mediální koncern MTG čelí obvinění, že v zemi nabízí placenou satelitní platformu Raduga TV bez potřebné licence

Obvinění z nelegálního provozování placené satelitní služby Raduga TV čelí v Rusku spolumajitel české televize Prima, švédská mediální skupina Modern Times Group (MTG). Podle serveru BroadbandTVnews.com proti ní ruský federální úřad Roskomanadzor připravuje oficiální trestní řízení. Raduga TV přitom v Rusku operuje již od roku 2009 a podle loňských hospodářských výsledků měla 421 tisíc předplatitelů. Roskomanadzor odůvodňuje víc než čtyřletou prodlevu s trestním řízením rozsáhlým auditem, který porušování zákona odhalil teprve letos v létě.

K TÉMATU: Premier League na Nově Sport HD! Jenže v Bulharsku a od majitele Primy

Ruské úřady informovaly provozovatele služby na porušování zákona již koncem letošního léta a poskytly u měsíc na nápravu. Operátor si ale o příslušnou licenci nezažádal, proto mu moskevský arbitrážní soud vyměřil 25. října pokutu 40 tisíc euro (přes jeden milion korun). Úřady však nadále trvají na tom, že pokud provozovatel nezažádá o příslušnou licenci, bude muset ruský trh opustit. Získat takovou licenci ale nemusí být jednoduché, protože na omezenou satelitní kapacitu vypisuje příslušná komise veřejné nabídkové řízení, v němž nemusí původní žadatel uspět. Raduga TV je společným podnikem švédské MTG a společnosti Continental Media SA.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+