Více

Velkým televizím klesá podíl na prodané reklamě. Nejvíc Nově

Televizi Nova klesl za první pololetí letošního podíl na prodaných reklamních časech nejvíce ze všech českých televizí. Nova je sice nadále bezkonkurenční jedničkou v prodeji televizní reklamy, podle týdeníku Marketing a Media si ale meziročně pohoršila o téměř čtyři procentní body a dodala 57 procent všech reklamních gross rating point (GRP) – ratingových bodů, na které se reklama v televizi prodává.

K TÉMATU: Ředitel Novy: neúměrné zlevňování reklamy je cesta do pekel

Pokles České televize byl oproti loňskému prvnímu pololetí minimální, Prima si díky společnému prodeji reklamních časů s Primou Cool dokonce mírně polepšila. Dodala inzerentům 33 procent všech GRP. Právě menší kanály bez výjimky rostou. V prvním pololetí dosáhl objem reklamních GRP u TV Barrandov 18 tisíc a zaujímá tak tříprocentní podíl na reklamě, což lze vzhledem k podílu na trhu sledovanosti považovat za úspěšný výsledek, konstatuje týdeník.

ČTĚTE TAKÉ: Šéf Novy: Za to, že nevznikly některé nové televize, může i reklama v ČT

Malé televize (vyjma Novy, Primy, ČT 1 a ČT 2) se v prvním pololetí podílely na dodaných reklamních časech osmi procenty, zatímco za prvních šest měsíců loňského roku to byla jen dvě procenta. K tomu je podle Marketingu a Media třeba přičíst fakt, že Prima Cool začala vysílat až v dubnu 2009 a Barrandov se v měření podílu na dodaných reklamních časech objevila až loni v červnu.

GRP je jednotka, podle které se měří dodané reklamní časy. Jeden GRP představuje jedno procento diváků v dané cílové skupině. Například u diváků starších 15 let jde o 88 tisíc lidí. Komerční televize však většinou prodávají reklamní časy na výhodnější cílovou skupinu diváků ve věku od 15 do 54 let.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 7. 2010 21:54

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+