Více

Věci veřejné: Jolaně Voldánové ani ČT se neomluvíme. Není za co

Politická strana Věci veřejné se neomluví moderátorce hlavní zpravodajské relace České televize Jolaně Voldánové ani tomuto veřejnoprávnímu médiu za to, že použila rozhovor s ní v předvolebním vydání svého časopisu Pražan. Voldánová se objevila na titulu časopisu tento týden, ačkoli rozhovor poskytla loni na přelomu srpna a září. Pražan je propagační tiskovinou Věcí veřejných, který strana distribuuje zdarma do poštovních schránek.

Když jsem rozhovor poskytovala, neměla jsem bohužel nejmenší tušení, že je spojován s nějakou politickou stranou. Neupozornil mě na to ani autor článku, ani nikdo z redakce, konstatovala ve čtvrtek Voldánová. Politická konkurence zcela evidentně propadla panice kvůli rostoucím preferencím strany Věci veřejné, a proto na ni útočí ve snaze ji zdiskreditovat, reagovaly místopředsedkyně Věcí veřejných Karolína Peake a zástupkyně šéfredaktora Pražana Petra Horáková.

K TÉMATU: Zneužili mě pro předvolební kampaň, tvrdí moderátorka Událostí Voldánová

Na otištění rozhovoru s Jolanou Voldánovou v časopise politické strany Věci veřejné upozornila ČT bývalá televizní moderátorka Jana Bobošíková, nyní předsedkyně strany Suverenita, která se rovněž zúčastní květnových voleb do Poslanecké sněmovny. Podle Věcí veřejných se Bobošíková obává výsledku voleb a vadí jí vysoké preference této konkurenční strany. Proti otištění rozhovoru s Jolanou Voldánovou v časopisu Pražan protestovala rovněž ČSSD.

S Jolanou Voldánovou dělal rozhovor spolupracovník časopisu Pražan Milan Šimáček a jde o rozhovor zcela apolitický, bez jakékoliv podpory straně Věci veřejné. Podobně jako jiné časopisy se redakce snaží přinést do časopisů Pražan a Věci Veřejné rozhovory s významnými osobnostmi, vysvětlila zástupkyně šéfredaktora Pražana Petra Horáková. Upozornila také, že v minulých číslech časopis uveřejnil rozhovory s herci Zdeňkem Svěrákem, Janou Krausovou či Zlatou Adamovskou.

Svěrák však v uplynulých dnech vyjádřil veřejnou podporu straně Věci veřejné. Rozhovor s paní Voldánovou byl připraven před několika měsíci, a protože se mezitím vyskytly rozhovory o něco aktuálnější, zařadili jsme tento materiál až nyní, tvrdí Horáková. Fotografii Voldánové z produkce ČT získala strana společně s tiskovými materiály na konferenci ČT k předvolebnímu vysílání 15. února v pražské kavárně Louvre.

Na této tiskové konferenci pak bylo jednoznačně řečeno, že fotografie mohou redakce volně používat se zdrojováním ČT, aby nepoužívaly staré či neaktuální fotky. V tomto smyslu také byla fotografie v našem časopisu řádně označena, namítá zástupkyně šéfredaktora časopisu Pražan. Horáková proto odmítá požadavek ČT na omluvu. Zcela evidentně k ní není důvod, dodala.

9 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 2. 2010 17:45

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+