Více

Varování pro český trh? Mladí Američané sledují televizi stále méně

Nejnovější výsledky televizní sledovanosti (za třetí čtvrtletí roku 2014) jsou na světě a ukazují jisté trendy ve sledování televize mladými Američany. Pro vysílatele hrůzné…

Období čtyř let průzkumů ukázalo, že mládež obecně sleduje televizi méně a trendy ukazují, že obliba tohoto klasického populárního média u mladé generace (18 – 24 let) bude v příštích letech ještě více klesat.

V Americe existuje celá řada nových výzkumů, které se zaměřují na priority a zájmy mladé generace, pokud jde o sociální média a televizi. Nedávná zpráva portálu MarketingCharts.com nabízí v datech náhled do vyvíjejícího se televizního průmyslu, zkoumá chování při sledování TV, reklamní výdaje a trendy, a vnímání televize jako reklamního média. Hlavním výsledkem zprávy je popis nového chování televizních diváků a identifikace podtextu formování průmyslu. Na závěr si pokládá otázku, proč popularita televize, především u mladých, klesá.

 



Mladí sledují televizi o 4 hodiny týdně méně

Nejnovější a velice populární studie společnosti Nielsen ukazuje, že Američané ve věku 18-24 let sledovali ve 3. čtvrtletí roku 2014 každý týden tradiční televizní vysílání v průměru asi 17 a půl hodiny, což představuje podstatný meziroční pokles, celkově o více než 4 hodiny týdně. Jinými slovy mladí ve věku 18 až 24 let, kteří sledovali v průměru televizi cca o něco více než 3 hodiny denně (3. čtvrtletí 2014), se nyní stejnému zájmu věnují zhruba 2 a půl hodiny denně. Je přitom velmi nepravděpodobné, že by se jednalo o jediný a konkrétní sitcom.

Ve skutečnosti v posledních třech letech došlo k tomu, že mladí snížili sledování televize o téměř 6 a půl hodiny týdně, což znamená téměř o hodinu denně. To v procentuálním vyjádření ukazuje, že se zájem skupiny mladých ve 3. čtvrtletí 2014 meziročně snížil o 19 %. Mezi 3. čtvrtletím roku 2011 a 3. čtvrtletím roku loňského tak týdenní sledovanost v této demografické skupině klesla o 27 %, což je opravdu mnoho.

CIF16

Níže uvedený interaktivní graf nabízí vizuální prezentaci údajů o konzumaci TV pro každou věkovou skupinu a celkově ukazuje snižující se trend (směřující doleva) pro mladší cílovou skupinu a postupně se zvyšující trend (směřující doprava) pro nejstarší skupinu.

Celý článek čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+