Více

Vánoční týden: TV Barrandov porazila ČT 2 v prime time, Nova výrazně padala

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nový rekord v průměrném celodenním podílu na sledovanosti vytvořila v uplynulém vánočním týdnu digitální televize Barrandov. Scházelo málo, a atakovala hranici čtyř procent. Největším skokanem týdne ovšem byl první program České televize. Oproti němu Nova nebude na Vánoce vzpomínat v dobrém: konkurence ji katapultovala na hodnoty z letošního léta.

Nově, podobně jako její slovenské sestře Markíze, během vánočního týdne výrazně klesnul podíl na divácích. Po celý den ji sledovalo v průměru 36,97 procenta dospělého publika, o 3,02 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale podíl Novy stoupl na 40,66 procenta. Výraznému poklesu se o Vánocích nevyhnula ani Nova Cinema. Dosáhla celodenního podílu 1,89 procenta, o 0,32 procentního bodu méně než týden předtím. Během prime time si ale podíl vylepšila na 2,34 procenta.

Televizi Prima Vánoce nijak výrazně neuškodily, ale ani jí nepomohly. V celodenních číslech dosáhla průměrného podílu 15,75 procenta, o 0,19 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním večerním čase ale její podíl rekordně klesl na pouhých 13,48 procenta. „Krvavé Vánoce“ nepomohly k lepšímu výsledku programu Prima Cool. Po celý den jej sledovalo v průměru 1,22 procenta dospělého publika, o 0,14 procentního bodu méně než minule. V hlavním večerním čase si Prima Cool udržela podíl 1,21 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Největší radost přinesly Vánoce České televizi, tedy alespoň jejímu prvnímu programu. ČT 1 dosáhla průměrného celodenního podílu 21,49 procenta, což je o 3,53 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase si Jednička ještě polepšila na průměrných 25,79 procenta. Oproti tomu programu ČT 2 podíl na divácích klesal. V celodenních číslech z 4,84 na 4,45 procenta, v hlavním vysílacím čase až na 2,74 procenta, takže ji dokonce porazila i TV Barrandov.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Čistě digitálním tematickým programům ČT o Vánocích sledovanost logicky klesala. Sportovní ČT 4 dosáhla v celodenních číslech podílu 1,20 procenta, o 0,79 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time podíl Čtyřky ještě klesl na 0,96 procenta. Pokles zaznamenala také zpravodajská ČT 24. Po celý den ji sledovalo v průměru 1,82 procenta dospělého publika, což je o 0,17 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech podíl ČT 24 ještě klesl na 1,09 procenta.

Velkého úspěchu dosáhla o Vánocích plnoformátová digitální televize Barrandov. Průměrným celodenním podílem 3,76 procenta pokořila všechny své dosavadní rekordy a oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,70 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase se Barrandov poprvé přehoupnul přes hranici tří procent, když dosáhl průměrného podílu 3,23 procenta a porazil nejen filmový kanál Nova Cinema, ale také veřejnoprávní ČT 2.

Malé kabelové a satelitní televize, zahrnuté do kategorie „ostatní televize“, o vánočním týdnu sledovalo průměrně 11,45 procenta dospělých diváků po celý den. Oproti předvánočnímu týdnu si tedy tradičně polepšily, letos o 0,89 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase ale podíl malých televizí tradičně klesl, tentokrát na průměrných 8,50 procenta.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 4. 1. 2010 13:32

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+